Moet je echt een e-book op je website?

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Pinterest

Wel of geen e-book als gratis weggever op je website

“Moet ik ook een e-book?” is een vraag die ik heel vaak krijg. Vaak gevolgd door één of meerdere van onderstaande opmerkingen:

  • “Ik hou alleen helemaal niet van schrijven. Bovendien werken die gratis weggevers niet meer, toch?”
  • “Dat hoeft niet hè? Iedereen heeft er al eentje! Dat is helemaal niet onderscheidend!”
  • “Ik lees ze zelf nooit, maar ja, alleen zo krijg je mensen op je lijst, toch?”
  • “Ik heb er zelf zo’n hekel aan, dan ga ik er zelf toch niet ook eentje maken?!”

Vaak hoopt de vraagsteller stiekem dat ik zeg dat hij echt geen e-book nodig heeft. 😉

Dat is echter niet iets wat ik zal zeggen. Niet omdat ik vind dat iedereen absoluut een e-book moet, maar omdat je jezelf met de vraag “Moet ik een e-book?” de verkeerde vraag stelt.

Ga je als ondernemer aan marketing doen, dan is de allereerste vraag die je aan jezelf moet stellen: “Welke informatie hebben mijn potentiële klanten nodig om te kunnen beslissen of ik en mijn dienst(en) bij hem passen?”.

Heb je helder welke informatie dat is, dan is de volgende vraag: “In welke vorm – passend bij mij, mijn ondernemersprofiel, potentiële klant en dienst – kan ik deze infomatie het beste aanbieden?”.

En dat kan in de vorm van een e-book zijn. Maar dat hoeft niet.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 
 
PS Ben je benieuwd wat jouw ondernemersprofiel is en of een e-book voor jou een goed marketinginstrument is? Je bent van harte welkom in de workshop die ik over de 12 ondernemersprofielen geef. Hierin ontdek je niet alleen wat je ondernemersprofiel is, maar ook wat dit voor je marketing betekent.

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
 
Foto: met dank aan Pexels

 

Plaats een reactie