Waarom je bij jezelf niet kunt zien waar je goed in bent

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Pinterest

Waarom je zelf niet kunt zien waar je goed in bent

Bij een ander zie je het direct. Waar ze goed in zijn. Wat hun talenten zijn. En vaak ook wat ze daar dan mee zouden kunnen. In hun werk of in hun bedrijf.

Maar voor jezelf…

Nee, dat is een heel ander verhaal. Dat lukt je niet. Je krijgt het maar niet scherp. Je weet het wel ongeveer, maar het blijft vaag.

Hoe kan het dat je dit voor een ander wel kan, maar dat het je voor je eigen bedrijf maar niet lukt?

Dat komt doordat je er bij jezelf direct allerlei meningen over hebt. Als je bedenkt waar je goed in bent, denk je bij jezelf al snel: ”Maar dat kan toch iedere trainer/coach?”. Of als je je visie verwoordt, dan vind je meteen dat dit klinkt zoals iedere trainer/coach dat zegt. En als je ideeën hebt over wat je écht met je bedrijf wilt gaan doen, denk je vrijwel meteen: “Maar daar wil vast niemand voor betalen…”.

Nog voor je de gedachte echt toelaat of je ideeën verder uitgewerkt hebt, heb je ze zelf al volledig afschoten. Iets wat je bij een ander nooit zou doen.

Dus misschien wordt het tijd dat je ook voor jezelf wat milder wordt. En dat je die ideeën en dat wat je werkelijk met je bedrijf wilt gaan doen ook bij jezelf eens serieus gaat nemen. Want je hebt die ideeën en dat verlangen nou eenmaal niet voor niets.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 
 
PS Wil je scherp krijgen waar je goed in bent en de ideeën voor je bedrijf uitwerken? Ik help je graag! Bijvoorbeeld door hierover met je te sparren of door samen een Paraplu te maken.

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
 
Foto: met dan aan Unsplash

 

Plaats een reactie