Wie ben ik om…

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Pinterest

Herken je dat, dat als je heel eerlijk bent je eigenlijk iets anders wilt doen met je bedrijf? En dat je ergens diep van binnen ook al wel een (vaag) idee hebt van wat je écht zou willen doen? Maar dat je het toch niet doet.
 
Hoe komt het toch dat je stiekem wel weet wat je het allerliefst in de wereld wilt zetten, maar dat idee toch maar niet concreet maakt? Dat heeft te maken met de reden dat jij voor het vak van trainer en/of coach gekozen hebt.
 
Als je bent zoals de meeste van mijn klanten, dan heb je namelijk niet zomaar voor je vak gekozen. Dan ben je iemand die van betekenis wil zijn.

Dus jij wilt met je werk niet zomaar iets doen. Je wilt mensen echt iets meegeven. Je wilt hen motiveren en inspireren. Of zoals coaches dat vaak noemen: ‘mensen in hun kracht zetten’. Dat is waarvoor je het doet.
 
Dat betekent dat datgene wat je eigenlijk met je bedrijf in de wereld wilt zetten, ook niet zomaar ergens vandaan komt. Dat komt echt van binnenuit. Dat is iets wat heel dicht bij je staat. Het heeft te maken met wie jij bent. En waarschijnlijk ook met dat wat je zelf meegemaakt hebt.
 
Logisch dus dat het spannend is om daarvoor te kiezen! Het is zo van jou, dat het heel kwetsbaar voelt om dat in wereld te zetten. Naakt bijna.

Juist omdat het zo spannend voor je is, komen er ook direct van die stemmetjes. “Wie ben ik om dit te doen?” “Wie zit hier nou op te wachten” “Hier wil toch niemand voor betalen?” “Kan ik dat wel?”

En als dan één persoon in je omgeving iets zegt wat deze stemmetjes bevestigt, dan denk je al snel: “Zie je wel!” en zet je je idee weer in de ijskast.
 
Natuurlijk kun je kiezen voor de veilige weg. En met je bedrijf iets anders doen. Iets wat verder van je afstaat. Maar als jij iemand bent die in zijn werk van betekenis wil zijn, dan vermoed ik dat jouw idee steeds weer terugkomt. En dat het je maar niet loslaat.
 
Realiseer je dan dat het jouw persoonlijke betrokkenheid is die het zo spannend maakt. Maar dat het tegelijkertijd juist ook deze betrokkenheid is die ervoor zorgt dat jij dit als geen ander in de wereld kunt zetten. 

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken

PS In mijn e-book ‘Wat is een Paraplu?‘ vind je vanaf pagina 10 de zeven stappen die je helpen om je idee concreet te maken (je hoeft geen e-mail adres in te vullen om het e-book gratis te kunnen downloaden). Misschien een mooie eerste stap?

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.

Foto: met dank aan Pexels.
 

Plaats een reactie