Wat is voor jou de beste testimonial?

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest

Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het belangrijk is dat er op jouw website en/of LinkedIn profiel testimonials staan. Testimonials verhogen bij potentiële klanten namelijk het vertrouwen in jou.

Maar hoe ziet een goede testimonial eruit? Of laat ik specifieker zijn: wat moet er in een testimonial staan die over jou gaat?

Dat ligt eraan.

Waar dat aan ligt, laat ik je zien aan de hand van een voorbeeld.

Drie testimonials

Stel je hebt op je website maar plek voor één testimonial. Welke van de drie onderstaande testimonials kun jij in dat geval het beste op je website zetten?

Testimonial 1.

‘Ik voelde me direct op mijn gemak. Ik durfde alles te zeggen. Ook de dingen waar ik me eigenlijk voor schaam’.

Testimonial 2.

Dat wat ik geleerd heb, is absoluut uniek.’

Testimonial 3.

‘Wat een enthousiasme! Ik ben fan!’

En? Welke zou je kiezen?

Welke kies jij?

Misschien kies je voor de eerste, omdat je het belangrijk vindt dat mensen zich veilig bij je voelen. Misschien kies je voor de tweede omdat je het belangrijk vindt om kwaliteit te leveren en deze testimonial gaat over dat wat jij anderen leert.

Of misschien kies je hoe dan ook niet voor de derde omdat je je ongemakkelijk voelt als mensen fan van je zijn.

Welke je ook hebt gekozen, het is waarschijnlijk de testimonial die benoemt wat jij belangrijk vindt. Toch is het de vraag of dat inderdaad de beste testimonial voor jou is.

Wat is voor jou de beste testimonial?

Wat voor jou de beste testimonial is, hangt af van de reden waarom mensen van jou kopen. Dit wordt bepaald door je natuurlijke overtuigingskracht, een onderdeel van je ondernemersprofiel.

Er zijn drie verschillende overtuigingskrachten. En bij alle drie de overtuigingskrachten kopen mensen vanwege een andere reden. Vandaar ook drie testimonials.

Het is mijn ervaring dat de reden waarom mensen van je kopen vaak iets anders is dan wat jij zelf belangrijk vindt.

Zorg er daarom voor dat de testimonals op je website aansluiten op jouw natuurlijke overtuigingskracht. Want dan laat je in je testimonials datgene zien waarom mensen van je kopen en dan is de kans dat ze dat ook daadwerkelijk gaan doen meteen een stuk groter.

En wil je weten hoe een goede testimonial er voor jou uitziet en hoe je aan goede testimonials komt, dan is de les van februari van het Onderscheidend Ondernemen College iets voor jou.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 
 

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 

Foto met dank aan: Jude Beck via Unsplash

 

Plaats een reactie