Laat ze even proeven

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest

Florien (mijn vrouw en businesspartner) wil al heel lang een scooter. Zo lang ik haar ken, roept ze dat al. Maar ja, wat moet je met een scooter als alles waar je heen moet óf om de hoek is, óf heel ver weg?

Met andere woorden: wat moet je met zo’n ding als er niks op scooterafstand is?

Toch stonden Florien en ik onlangs in een scooterwinkel. We gaan namelijk verhuizen. Naar Renswoude. En dat betekent dat we op zo’n 12 kilometer van ons kantoor gaan wonen. De perfecte scooterafstand, aldus Florien.

Dus verdiepte ze zich de afgelopen weken in scooters en vroeg ze me onlangs of ik meeging brommers kiek’n. 😉

In de winkel liet de eigenaar ons allerlei scooters zien. Hij nam alle tijd en beantwoordde al onze vragen. Toen hij signaleerde dat we wat vertwijfeld naar al die verschillende scooters keken, vroeg hij hoeveel scooter-ervaring we hebben.

Toen hij hoorde dat we die allebei amper hebben, was zijn reactie direct: “Neem morgen dan gewoon een dagje een scooter mee, dan kunnen jullie kijken of het wat voor jullie is”.

Dat zagen we wel zitten. Toen we daarop enthousiast reageerden, hoorde ik hem mompelen “Wacht maar tot je er een dagje op gereden hebt, dan wil je nooit meer zonder…”.

En dat was inderdaad wat er gebeurde.

Want toen wij de volgende dag op de scooter van hot naar her reden, waren we om. Zelfs ik. Want zodra ik er even op had gereden was ook ik verkocht. Ik wil nu ook een scooter. En we weten ook al waar we die gaan kopen.

Dit is natuurlijk precies wat je als ondernemer wilt. Dat je niet hoeft te leuren. En dat je niet allerlei fratsen hoeft uit te halen. Maar dat je je potentiële klanten gewoon even een proefritje laat maken.

Maar ja, jij verkoopt nou eenmaal geen scooters. Jij verkoopt training, coaching en/of therapie.

Toch kun je je potentiële klanten wel degelijk even laten proeven van dat wat zij kunnen verwachten als ze eenmaal klant van je zijn. Want dat is wat marketing in mijn ogen is. Een voorproefje.

Door in je marketing precies datgene te doen wat je ook doet als je met je klanten werkt. Mensen inspireren en motiveren. Mensen inzichten geven.

Kijk maar eens naar de lijst waarop staat wat Intrinsiek Marketing is. Op die manier kun je ook aan marketing doen. Je hoeft niet te verleiden. En het kan bijna niet anders dat Intrinsiek Marketing jou als coach, trainer en/of therapeut aanspreekt.

Geef jouw potentiële klanten in je marketing dus een voorproefje, zodat ze niet alleen weten wat ze kunnen verwachten, maar zodat ze ook sneller om zijn. Net als ik nu ook ben. Want die scooter, die komt er! 🙂

En wil je leren hoe je dat doet? Dan is het Onderscheidend Ondernemen College zeker interessant voor je. Daarin leer ik je namelijk niet alleen hoe je zo’n voorproefje geeft, maar ook hoe je Intrinsiek Marketing concreet toepast.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 

Foto met dank aan: Kumpan Electric via Unsplash

 

Plaats een reactie