Hoe is het nu?

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest

Op dit moment zit ik letterlijk tussen de dozen. Gisteren zijn we namelijk verhuisd. Naar ons droomhuisje.

Ik zeg niet voor niets huisje. Ons nieuwe huis is namelijk een stuk kleiner dan ons oude huis. Dat is een bewuste keuze, maar het betekende ook dat we ineens veel te veel spullen hadden.

Dus was ik de afgelopen weken veel op Marktplaats te vinden. Alles wat we niet mee wilden verhuizen heb ik erop gezet. Je weet nou eenmaal maar nooit wie je daar nog blij mee kunt maken.

Dat is ook wat ik zo leuk vind aan Marktplaats. Dat je mensen dolgelukkig je huis uit ziet lopen met spullen die je zelf niet meer nodig hebt.

Eerlijk gezegd dacht ik van tevoren precies te weten wat goed zou verkopen en wat niet. Ik was jaren geleden al eens een periode actief op Marktplaats geweest en wist toen precies wat populair was. Dus dacht ik dat ik het nu ook wel wist. Niet dus.

Zo had ik twee fantastische lampen. Oude industriële fabriekslampen. Ooit gekocht in een hippe winkel in Amsterdam. Ik dacht dat ik die lampen wel even zou verkopen. Maar niemand wilde ze hebben. Welke tekst ik ook in de advertentie zette. Of welke prijs ik er ook voor vroeg.

Zelfs toen ik er ‘gratis op te halen’ van maakte, duurde het wel even voordat er iemand reageerde en ze uiteindelijk kwam ophalen.

De markt was duidelijk veranderd.

Dit kan je als ondernemer ook gebeuren. Dat de markt ineens verandert. Sterker nog, het is de afgelopen maanden gebeurd. De markt ís veranderd.

Dat betekent dat de behoefte van jouw klanten nu misschien wel heel anders is dan een half jaar geleden. En dat jouw huidige aanbod misschien niet meer (voldoende) aansluit bij dat wat er nu in het leven van jouw klanten speelt.

Want weet jij dat? Weet jij hoe hun leven er nu uitziet? Waar zij nu tegenaan lopen? Waar ze nu last van hebben? Of wat nu hun verlangens zijn?

Misschien dat je het wel (ongeveer) kunt bedenken. Maar wat je veel beter kunt doen is het hen vragen. Ga dus met je potentiële klanten in gesprek.

Niet om je diensten te verkopen, maar gewoon een gesprek van mens tot mens. Vraag hoe het nu met ze gaat. Hoe ze de afgelopen periode hebben ervaren. Waar ze nu tegenaan lopen. En wat op dit moment hun verlangens zijn.

Dit is niet alleen een goede manier om erachter te komen waar nu behoefte aan is en of je diensten daar voldoende op aansluiten, maar je verzamelt ook meteen klanttaal.

Bovendien is het ook een mooie manier om aan onderwerpen te komen. Onderwerpen voor bijvoorbeeld je social media updates, blogartikelen, video’s en/of je nieuwsbrief. Want dat is wat ik van veel van mijn klanten hoor. Dat ze het zo lastig vinden om te bedenken waar ze het in hun marketinguitingen over moeten hebben.

Dus ga met je potentiële klanten in gesprek. Dan ga ik ondertussen nog even wat verhuisdozen uitpakken. 🙂

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 

Foto met dank aan: Ketut Subiyanto
via Pexels.

 

Plaats een reactie