Mijn vreselijke buurvrouw

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest

Ken je het tv-programma de Rijdende Rechter? Ik denk bij dit programma altijd meteen aan burenruzies. Nou heb ik zelf nooit aan dit programma meegedaan, maar ik weet wel hoe het voelt als je problemen met je buren hebt. Helaas.

Toen Florien en ik in Amsterdam gingen samenwonen hadden we direct heel leuk contact met onze buurman. Een aardige vent met wie we het prima konden vinden. Totdat hij een paar jaar later een vriendin kreeg en zij bij hem introk.

Het werd al vrij snel duidelijk dat zij moeite met ons had. Ik zal je de details besparen, maar het werd steeds naarder om naast haar te wonen. Zo naar, dat we op een gegeven moment niet meer in onze eigen tuin durfden te zitten.

Dat was het moment dat we besloten dat we weg moesten.

Eerlijk gezegd maakte het ons op dat moment niet uit waarheen. Als we maar weg waren. Het liefst zo snel mogelijk.

Zo kwamen we in Ede terecht. Een plaats waar al familie en vrienden woonden. Centraal gelegen (handig voor ons bedrijf). En een plaats waar we makkelijk en snel een huis konden huren.

Ook al was het een plaats waar we niet echt enthousiast over waren, het kon ons niets schelen. Als we maar bij die verschrikkelijke buurvrouw weg waren.

Hoe anders was onze verhuizing naar Renswoude, de plaats waar we sinds september vorig jaar wonen. Daar hebben we heel bewust voor gekozen.

We wisten precies waar ons nieuwe huis en de plaats waar we wilden gaan wonen aan moesten voldoen. We hebben eindeloos veel huizen op Funda bekeken. En ook veel huizen bezocht. Totdat we ons droomhuisje vonden.

Deze keer verhuisden we vanuit een verlangen. En niet omdat we weg wilden van een ‘pijn’, zoals bij onze verhuizing vanuit Amsterdam.

Zo is het ook bij jouw potentiële klanten. Sommigen van hen hebben een ‘pijn’ en willen daar vanaf. Anderen hebben een ‘verlangen’. Ze willen graag iets, maar het lukt ze niet om dat voor elkaar te krijgen.

Dit is goed om je te realiseren als je aan marketing doet. Want de manier waarop je communiceert bepaalt namelijk welk type klant je aantrekt.

Praat je op je website en in je marketinguitingen in pijn, dan trek je het type klant dat iemand zoekt die hem kan helpen om van zijn pijn af te komen. Vergroot je deze pijn ook nog eens uit (in de pijn zetten wordt dat genoemd), dan trek je daarmee het type klant dat in zak en as zit.

Praat je op je website en in je marketinguitingen in verlangen, dan trek je daarmee een ander type klant. Namelijk het type klant dat iemand zoekt die hem kan helpen om dat verlangen te bereiken.

Het ene type klant is niet beter of slechter dan het andere, ze hebben alleen een andere hulpvraag. En dus een andere behoefte qua begeleiding. Zoals wij bij onze eerste verhuizing ook een totaal andere hulpvraag hadden dan bij de tweede.

Jij hebt met de manier waarop je op je website en marketinguitingen communiceert invloed op het type klant dat je aantrekt. Dus zorg dat je op de juiste manier communiceert, zodat je die klant aanspreekt die een hulpvraag heeft die bij jou en jouw manier van werken past.

En wil je leren hoe je dat op je website en in al je marketinguitingen doet? Dan is mijn e-learning het Onderscheidend Ondernemen College zeker iets voor jou.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 
 
 

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
Foto: met dank aan Dương Nhân via Pexels.

 

Plaats een reactie