Maatwerktraject

Wil je op jouw manier klanten aantrekken? In dit traject leer je van Selma hoe je dat doet. Wil je ook ondernemen vanuit jouw Human Design? Dan krijg je in dit traject ook begeleiding van Florien.

Ben jij ook toe aan de volgende stap?

Je bent coach en/of trainer

Je vindt je vak geweldig. Mensen inspireren en motiveren, nieuwe vaardigheden leren en inzichten geven. Dat doe je met veel plezier. Voor jou zit succes niet in geld, maar in het zo goed mogelijk helpen van je klanten.

Je doet ook al (iets) aan marketing. Je zit op LinkedIn. Hebt een website. Post wel eens iets op social media. En stuurt misschien een nieuwsbrief.

Je bent toe aan de volgende stap

Je wilt je bedrijf steviger op de kaart zetten. Meer eigen opdrachtgevers, leuke coachees of gave opdrachten. Klanten die kiezen voor jou en wat jij te bieden hebt.

Je wilt dus meer mensen bereiken. Een grotere impact hebben. En op jouw manier de wereld een stukje mooier maken.

Je wilt leren hoe je aan marketing doet.

Want heel eerlijk: je doet nu maar wat. Of je merkt dat de marketing die je van je businesscoach hebt geleerd voor jou niet werkt.

Je bent niet het type dat zichzelf graag op de borst slaat. De ‘Amerikaanse’ marketing is niks voor jou. En heb je meegedaan met een programma van een businesscoach, dan is de kans groot dat je hier op bent leeggelopen.

Je wilt dichtbij jezelf blijven. Ook in je marketing.

Dus wil je leren hoe je dat doet. En je wilt leren wat werkt. Voor jou. Zodat je (meer) klanten krijgt die passen bij jou en jouw manier van werken.

Herkenbaar? Dan is dit 1-op-1 maatwerktraject iets voor jou.

De kracht van Selma is dat ze niet stopt bij het uitleggen van principes en strategieën maar heel goed kijkt naar wat bij *jou* past. Ze had zich echt verdiept in mijn website en social media waardoor ze heel gerichte adviezen kon geven.
Karen Visser – teamtrainer & teamcoach slimmer werken
www.newbroom.nl

Wat leer je in het traject?

De rode draad in het traject is het vinden van jouw manier van marketing. Je leert hoe je marketing kunt doen op een manier die goed en natuurlijk voor je voelt. En die klanten oplevert. Zonder dat je je anders hoeft voor te doen dan je bent.

Wat gaan we doen?

Wat je precies leert is uiteraard afhankelijk van je specifieke vraag, van je marketingkennis en -ervaring en van wat bij jou past. Het is per slot van rekening een maatwerktraject.

Toch zijn er een aantal onderdelen die vrijwel altijd in het traject zitten:

  • Je ondernemersprofiel

    Als ondernemer wil je dat jouw marketing werkt. En wat werkt is voor ieder ondernemersprofiel anders. Daarom is het belangrijk dat je weet wat jouw ondernemersprofiel is. Dus ken je je ondernemersprofiel nog niet? Dan starten we daar het traject mee.

  • Intrinsiek Marketing®

    Als trainer, coach of therapeut wil je op een integere manier aan marketing doen. Daarom heb ik Intrinsiek Marketing ontwikkeld. Een manier van marketing die wél goed voelt. In dit traject leer je hoe je Intrinsiek Marketing concreet toepast op al je marketinguitingen.

  • Helderheid geven

    Als trainer of coach doe je niets liever dan mensen inzichten geven. Dat kun je ook in je marketing doen. Door helderheid te geven. Of je nou wilt bloggen, vloggen, actief wilt zijn op social media, een weggever wilt maken, webinars wilt geven of bijvoorbeeld een podcast wilt maken, je leert hoe je daarin helderheid geeft.

  • Wat zit er nog meer in het traject?

    Natuurlijk komt er nog veel meer aan bod tijdens je traject. Wat? Dat is afhankelijk van datgene wat je qua marketing wilt gaan inzetten.

    Wil je bijvoorbeeld actiever zijn op LinkedIn? Dan leer je wat je kunt doen om klanten te krijgen via dat platform. Wil je liever video’s maken? Dan leer je hoe je dat doet.

    Moeten de teksten op je website aangepast worden? Dan gaan we daarmee aan de slag. Wil je een e-book? Dan maken we dat. En is social media niks voor jou? Dan leer je hoe je op andere manieren aan klanten komt.

    Kort samengevat

    In dit traject:

  • ontdek je wat past bij jou;
  • kies je vervolgens wat je wilt gaan inzetten;
  • leer je heel praktisch hoe je daar klanten mee krijgt;
  • en ga je daar tijdens het traject al concreet mee aan de slag.
  •  

    Henderina Mantel over Ondernemerscoach Selma FoekenWat heel fijn is aan het werken met Selma is dat ze tijdens het traject aansluit bij wat je al weet en wat je al doet. Dus geen standaardpakket, maar coaching op wat jij nodig hebt.

    Ze helpt je je marketing zo vorm te geven dat het (nog meer) in lijn is met wie je bent, wat je doet en je ideale klant. En daarmee trek je bijna automatisch nieuwe klanten, dat merkte ik tijdens het traject al.

    Henderina Mantel, Voedingsdeskundige
    Gezonde Darmen – Gezonde Mensen

    Human Design

    Je kunt ervoor kiezen om Human Design te voegen aan je traject. Op basis van je geboortegegevens geeft jouw Human Design je een (zakelijke) handleiding. Je ontdekt hoe je jouw kwaliteiten in je bedrijf en marketing kunt inzetten en hoe je de juiste zakelijke beslissingen neemt.

    Het kennen van jouw Human Design helpt je dus bij het ondernemen en het doen van marketing op jouw manier.

    Hoe lang duurt een maatwerktraject?

    Een traject duurt 2 – 6 maanden.

    Hoe lang jouw traject duurt, is afhankelijk van je vraag. Om je een idee te geven, vind je hieronder enkele voorbeelden van trajecten.

    In een traject van twee maanden heb ik samen met een trainer haar LinkedIn strategie bepaald. We hebben haar LinkedIn-profiel up to date gemaakt en gezorgd dat in één oogopslag duidelijk is wat ze doet. Waardoor ze nu meer connectieverzoeken van potentiële klanten krijgt.

    Ik heb haar geleerd wat voor updates ze kan doen. Ze heeft vervolgens geëxperimenteerd met het plaatsen van verschillende soorten updates en samen hebben we geanalyseerd wat het beste voor haar werkt. Ze weet nu dus wat ze kan plaatsen om klanten te krijgen.

    Ook heb ik haar geleerd hoe ze haar netwerk kan uitbreiden. Op een manier die goed en natuurlijk voor haar voelt. Waardoor ze binnen twee maanden niet alleen meer connecties had, maar ook al verschillende keren werd uitgenodigd voor netwerkgesprekken.

    Met een coach heb ik een helderheidgevende videoserie gemaakt. Al haar klanten bleken namelijk dezelfde belemmerende overtuigingen te hebben. De beste manier om deze weg te nemen, bleek een marketingroute in de vorm van een videoserie te zijn. Ook omdat dit aansluit op haar ondernemersprofiel.

    Tijdens de 4 maanden heeft zij onder mijn begeleiding de videoserie gemaakt. We hebben samen de inhoud bepaald, ik heb haar feedback op de video’s gegeven en geadviseerd hoe ze de serie het beste kan inzetten. Daarnaast heb ik haar geleerd hoe ze helderheid geeft in haar blogs en nieuwsbrief.

    De videoserie heeft succes. Sindsdien nemen veel meer potentiële klanten contact met haar op en iedereen die dat doet, heeft haar videoserie bekeken. Ze hoeft daardoor niet alleen niet meer uit te leggen wat haar visie is, maar mensen worden nu ook sneller klant.

    Ook krijgt ze veel meer reacties op haar blogs en nieuwsbrieven. Lezers voelen zich gezien en begrepen door wat ze schrijft, waardoor ze eerder klant van haar worden.

    Met een ondernemer met het ondernemersprofiel van de verbinder heb ik de positionering van haar bedrijf bepaald. Het was voor anderen niet duidelijk wat ze precies deed, waardoor ze niet de klanten kreeg met wie ze het liefst werkt. Daarom hebben we niet alleen haar aanbod onder de loep genomen, maar ook een Paraplu gemaakt.

    Ik heb haar begeleid bij het aanpassen van haar website en LinkedIn profiel. Zodat die overeenkomen met dat wat ze het liefste doet en ze de klanten aantrekt met wie ze graag werkt.

    Ook hebben we samen een marketingroute – een helderheidgevend e-book – gemaakt. Hierin wordt niet alleen duidelijk wat ze doet, maar neemt ze ook de grootse belemmerende overtuigingen bij haar potentiële klanten weg. Daarnaast heb ik haar geleerd hoe ze helderheid geeft in haar blogs, nieuwsbrieven, social media updates en video’s. Waardoor ze nu positief opvalt met haar marketing.

    Alles wat ze aan marketing doet, komt nu overeen met wie ze is en wat ze doet. Voor anderen is nu duidelijk waarvoor ze bij haar terecht kunnen en er nemen meer potentiële klanten contact met haar op. Ze krijgt zelfs doorverwijzingen van mensen die zelf geen klant van haar geweest zijn, maar haar alleen kennen van haar marketinguitingen.

    Ze is marketing leuk gaan vinden (iets wat ze zelf nooit had verwacht). Omdat ze het nu doet op een manier die goed en integer voelt en die helemaal past bij wie ze is.

     

    Wil je alleen een dagdeel sparren?

    Ben je oud-klant? Omdat je bijvoorbeeld een Paraplu hebt gemaakt of al eerder een maatwerktraject hebt gedaan? Dan ken ik jou en je bedrijf dus al goed.

    In dat geval kun je ook kiezen voor een dagdeel sparren.

    Het is altijd fijn om met Selma te werken. Selma begrijpt goed waar ik heen wil en dat communiceert lekker en werkt effectief. En omdat Selma net als ik een snelle denker is en snel kan schakelen, kunnen we altijd heel veel doen en bespreken.

    Selma is lekker no nonsense en praktisch en al haar informatie is altijd goed onderbouwd. Dus geen blabla verhalen. Samenwerken met Selma is hard werken, met humor en resultaat! En daar hou ik van.

    Sandra Kamp
    StiP Trainingen

    Hoe ziet een maatwerktraject eruit?

    Een traject bestaat uit:

    • Voorbereidende opdrachten. Met deze op maat gemaakte opdrachten verzamel je de informatie die je nodig hebt om aan marketing te kunnen doen. Ook breng je hiermee in kaart welke informatie je al helder hebt en wat nog aangescherpt moet worden. Het is nou eenmaal zonde om in het traject aan de slag te gaan met dat wat jij al weet of helder hebt.
    • Maandelijks een individuele bijeenkomst. Deze sessies van een dagdeel kunnen bij ons op kantoor in Ede plaatsvinden, maar ook online. Jij kunt zelf kiezen wat jouw voorkeur heeft. Tijdens deze praktische sessies leer je hoe je concreet aan marketing doet, denk ik met je mee, sparren we en krijg je feedback op je marketinguitingen.
    • Maandelijks een individueel coachingsgesprek. Dit gesprek van 30 minuten is via Zoom. Tijdens dit gesprek kun je alle vragen stellen die je hebt, krijg je feedback op je marketinguitingen en denk ik ook weer met je mee. Ter voorbereiding op deze sessies mag je me dus alles mailen waar je graag feedback op wilt.
    • Twee tot drie keer per maand een online maaksessie. Deze online sessies van een dagdeel vinden plaats op vrijdagochtend. Hier doen ook andere 1-op-1 klanten aan mee. Je kunt me vragen stellen en gaat ook twee uur gefocust voor jezelf aan de slag. Hierdoor heb je vaste momenten in de maand dat je werkt aan je marketing.
    • Toegang tot de 12 lessen van onze e-learning het Onderscheidend Ondernemen College. Hierin leer je hoe je marketing kunt doen passend bij jouw ondernemersprofiel. De lessen bestaan niet alleen uit theorie, maar ook uit concrete voorbeelden, checklisten en praktische handvatten. Hierdoor kun je alles wat je leert nog eens rustig terugkijken, ook na afloop van het traject, want ook dan heb je nog toegang tot de lessen.
    •  

      Wil je Human Design in je traject?

      Kies je ervoor om Human Design toe te voegen aan je traject, dan duurt een traject minimaal 3 maanden. Tijdens dit traject krijg je dan niet alleen de voorbereidende opdrachten, de dagdelen en coachings met mij, deelname aan de online maaksessies en toegang tot de e-learning, maar ook:

    • 2-3 individuele coachingsgesprekken van een uur met Florien. Afhankelijk van de kennis die je al over je Human Design hebt, ontdek je tijdens deze gesprekken wat jouw Human Design is en hoe je dit toepast in je bedrijf en ondernemerschap.

    Ben je oud-klant en wil je een dagdeel sparren?

    Wil je als oud-klant alleen een dagdeel Sparren? Dan krijg je:

  • Voorbereidende opdrachten, een dagdeel sparren en – een paar weken later – een coachingsgesprek van een uur met Selma.

Thea_Bodegraven Wat ik respecteer in Selma is haar openheid en vermogen om zich in te leven en van daaruit mee te denken. Ze had zich van tevoren in mij, mijn bedrijf en mijn doelgroep verdiept, stelde veel vragen om mijn cliënten nog beter te begrijpen en dacht echt met me mee.

Ik heb nu niet alleen concrete ideeën voor onderwerpen en de opbouw van blogs, maar ook een andere kijk op marketing. Het geeft mij veel rust dat ik niet meer hoef te ‘verkopen’ en weet wat ik in plaats daarvan kan doen.

Thea van Bodegraven – Coach voor naasten van angst en/of dwang in het gezin
Sterk in eigen kracht coaching

Wat is de investering?

De investering is uiteraard afhankelijk van de duur van je traject. Een traject duurt over het algemeen tussen de 2 – 6 maanden. Toch snap ik dat je graag een indicatie wilt.

Om je alvast een idee te geven (bedragen zijn exclusief btw):

  • Een dagdeel sparren: 1250
  • Een traject van 2 maanden: 2500
  • Een traject van 6 maanden: 5500

Je kunt in termijnen betalen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Wil je ook Human Design aan je traject toevoegen? Dan komt er nog een bedrag bij voor de coachings van Florien. Zo lang zij nog in opleiding is, vragen we hier een gereduceerd tarief voor.

Wat kan het maatwerktraject je opleveren?

Pas je toe wat je in het traject leert, dan kan dat je het volgende opleveren:

  • Je bent regelmatig zichtbaar. En er zit logica en structuur in de marketing die je doet.
  • Je doet dat op jouw manier. Je hebt je eigen stijl gevonden. Een manier van marketing die goed voelt en past bij wie je bent. Marketing voelt daardoor niet meer als zwaar en een verplichting.
  • Je spreekt de juiste mensen aan. Voor anderen is duidelijk waarvoor ze bij jou moeten zijn. En klanten kiezen bewust voor jou.
  • Je inspireert met de artikelen en posts die je deelt. Mensen vinden ze waardevol. En je valt positief op.
  • Je weet welke informatie potentiële klanten nodig hebben. Die deel je op een manier die integer is. Dus ook in je marketing blijf je dicht bij jezelf.
  • Potentiële klanten vertrouwen jou. Ze voelen dat je eerlijk en oprecht bent. Ook in je marketing. En zijn daardoor eerder geneigd om van je te kopen.
  • Nieuwe klanten. Ben je regelmatig zichtbaar en pas je structureel toe wat je in dit traject geleerd hebt, dan krijg je nieuwe klanten. Klanten die kiezen voor jou en wat jij te bieden hebt.

Margreet Ridder over Selma FoekenLangere tijd samenwerken met Selma is super! Ze heeft enorm veel kennis en haar bevlogenheid en enthousiasme werken enorm aanstekelijk. En haar onvoorwaardelijke support tijdens het gehele proces is geweldig.

Als ik terugkijk op het traject dan heb ik zoveel geleerd. Ik weet nu hoe ik marketingroute kan maken, ik ben beter gaan schrijven, mijn boodschap is veel helderder geworden en ik snap het principe van helderheid geven. Dat maakt dat ik ook veel sterker overkom bij mijn (potentiële) klanten.

Margreet Ridder
Trainer voor verpleegkundigen en verpleegkundige teams

Selma leert je marketing

Toptrainer Selma Foeken“Ik geloof dat ook de marketing van een trainer en/of coach gaat over verbinding maken en het geven van oprechte aandacht. Ook in je marketing kun je liefdevol zijn en mensen inspireren.

Marketing gaat in mijn ogen over gelijkwaardig ruilen. Dus niet jouw eigen belang voorop stellen, maar een win-win ruil.

Dat is de manier waarop ik jou marketing leer toepassen. Een manier die past bij wie je bent en waar je in gelooft, waardoor jouw marketing congruent is met dat wat je doet als je met je klanten werkt.”

Florien geeft je ‘jouw handleiding’

“Jezelf zijn in je bedrijf en marketing klinkt vaak makkelijker dan het is. Want als je niet uitkijkt doe je toch dat wat je anderen ziet doen of wat je denkt dat ‘hoort’.

Daarom werken Selma en ik al jaren met de ondernemersprofielen. Omdat je ondernemersprofiel je handvatten geeft om het op jouw manier te doen. Ook Human Design helpt je hierbij. Het wordt ook niet voor niets vaak ‘je eigen handleiding’ genoemd.

Sinds 2022 volg ik de officiële opleiding tot BG5 career & business consultant. BG5 is de de zakelijke variant van Human Design. Dat betekent dat ik je in dit traject kan adviseren hoe je kan ondernemen, zakelijke beslissingen neemt en je kwaliteiten in je marketing kunt inzetten op een manier die bij jouw Human Design past.”

Wanneer kun je starten?

Maatwerktraject

Kies je voor een maatwerktraject, dan kun je direct aan de slag. Op het moment dat je ‘ja’ zegt, krijg je namelijk dezelfde dag nog toegang tot de e-learning. De voorbereidende opdrachten krijg je vaak enkele dagen later.

Ook plannen we meteen de eerste bijeenkomst in. Over het algemeen is dat zo’n 3 tot 5 weken later. De overige bijeenkomsten en coachingsgesprekken plannen we in overleg in.

Wil je ook Human Design toevoegen aan je traject? Dan starten we daar het traject mee. We plannen dan direct de eerste 1-op-1 sessie met Florien. Daarna zal de eerste bijeenkomst met Selma zijn.

Sparren met Selma

Kies je ervoor om een dagdeel te gaan sparren, dan plannen we de sparsessie in. Over het algemeen is dat zo’n 3 tot 5 weken later.

Binnen een paar dagen ontvang je de voorbereidende opdrachten. Het coachingsgesprek plannen we in overleg in. Dat doen we na de sparsessie.

Wil je overleggen of het traject iets voor je is?

Overweeg je een maatwerktraject? ? Of ben je een oud klant en wil je een dagdeel sparren? Of heb je vragen over het traject? Neem dan gewoon even contact op.

Ik snap namelijk dat je niet zomaar even beslist. Dus laten we een kennismakingsgesprek inplannen. Dan leer je mij kennen en kan ik ook aangeven of het 1-op-1 traject inderdaad aansluit op jouw vraag. Ook kan ik je dan vertellen wat in mijn ogen de ideale duur van jouw traject is.

Denk je erover om ook Human Design aan je traject toe te voegen? Dan kan ook Florien bij het gesprek aanwezig zijn, zodat je ook haar alvast leert kennen.

Uiteraard krijg je na het gesprek de tijd om weloverwogen een beslissing te nemen. Je hoeft dus niet meteen in het gesprek al te beslissen. Wij werken ook nooit met snelle beslisserskortingen. Je krijgt de tijd die jij nodig heb.

Aarzel ook niet om contact op te nemen als je vragen hebt. Of als je eerst meer wilt weten. Doe dat ook als je je vraag nog niet helder kunt formuleren. Of als je bijvoorbeeld twijfelt tussen dit traject en het maken van een Paraplu. Samen krijgen we je vraag helder. Bovendien zijn er ook combinatie-trajecten mogelijk.

Je kunt bellen/appen naar +31 6 1111 7019, een mail te sturen naar info@selmafoeken.nl. Of vul het formulier onderaan de pagina in.

Je kunt eventueel ook direct zelf een afspraak inplannen in mijn online agenda. Staan er geen data en/of tijdstippen in waarop je kunt? Neem ook dan gewoon even contact op.

Wil je dat wij contact opnemen met jou?

Laat hieronder je contactgegevens achter en wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je alleen een (korte) vraag? Ook die kun je hieronder stellen.

  • Heb je vragen of opmerkingen? Of wil je alvast wat meer over jezelf vertellen? Dat kan hieronder:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wie weet spreken we elkaar binnenkort.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken