1-op-1 Marketingtraject

In dit maatwerktraject leer je hoe je op jouw manier de juiste klanten aantrekt.

Ben je ondernemer en herken je dit?

  • Je werkt als coach en/of trainer en je vindt je vak geweldig. Je doet niets liever dan mensen inzichten geven, motiveren en inspireren. Je doet je werk dan ook met heel veel plezier.
  • Je hebt een duidelijke focus met je bedrijf. Je hebt een Paraplu gemaakt of een niche gekozen. Je hebt een eigen aanbod (in-company en/of open inschrijvingen) en dit aanbod past helemaal bij wie jij bent en waar je voor staat.
  • Nu is het moment om de volgende stap te zetten. Om je marketing serieus aan te pakken. Zodat je een stevig fundament hebt waar je op kunt bouwen en je bedrijf kunt laten groeien.

  • Je wilt namelijk meer mensen bereiken. Een grotere impact hebben. Nog meer van betekenis zijn. En op jouw manier de wereld nog een stukje mooier maken.
  • Je zoekt iemand die jou daarbij kan helpen. Die je kan leren hoe je dat praktisch doet. Want van marketing weet je niet zoveel. Of als je al eens bij een businesscoach in de leer bent geweest, dan heb je gemerkt dat dat wat je geleerd hebt voor jou niet werkt.
  • Je hebt alleen wel twijfels of je geschikt bent voor het doen van marketing. Want wat je veel ondernemers ziet doen is niks voor jou. Dat vind je te ‘Amerikaans’. En heb je meegedaan met een programma van een businesscoach, dan kan het zelfs zo zijn dat je hier totaal op bent leeggelopen.
  • Je zoekt dus iemand die begrijpt dat je ook in je marketing jezelf wilt zijn. Die snapt dat jij het op jouw manier wil doen. Die marketing niet te ingewikkeld en complex maakt. En iemand die snapt dat succes voor jou niet in geld zit, maar in het zo goed mogelijk helpen van je klanten.

Die persoon wil ik graag voor je zijn!

Wat leer je tijdens dit 1-op-1 marketingtraject?

Je ondernemersprofiel

Wat is je profiel en wat betekent dit concreet voor je marketing?

We starten het traject altijd met het in kaart brengen van je ondernemersprofiel. In totaal zijn er twaalf verschillende profielen. Ken je je profiel, dan weet je wat je van jezelf moet laten zien zodat mensen ook daadwerkelijk van je kopen. En omdat je profiel aansluit bij wie je van nature al bent, hoef je je dus als ondernemer nooit meer anders voor te doen. Ook niet in je marketing.

Ken je je ondernemersprofiel, dan kijken we vervolgens samen welke marketingvormen je het beste kunt inzetten. Is dat een nieuwsbrief, video, webinars, social media of iets anders? Uiteraard zijn dat altijd vormen die bij jouw ondernemersprofiel passen. Maar we kijken ook naar de vormen die je leuk vindt, want ook dat is belangrijk als je aan marketing doet.

Ik leer je hoe je al deze marketingvormen in overeenstemming met je profiel brengt. Zodat je ook de klanten aantrekt die bij jou en jouw werkwijze passen. Ook nemen we samen je website onder de loep, want het is belangrijk dat ook die aansluit bij jou, je ondernemersprofiel en je manier van werken.

Eric-Bogers-Close-up3Nu ik mijn ondernemersprofiel weet, begrijp ik precies waarom de veel gepredikte marketingadviezen voor coaches, trainers en adviseurs bij mij niet werkten.

Eric Bogers, beroepscoach
Bogers Beroepscoaching

Heb je meegedaan met de workshop ‘de 12 ondernemersprofielen‘ dan ken je je profiel natuurlijk al. In dat geval starten we het traject direct met het onder de loep nemen van je website en het kiezen van de marketingvormen die bij jou en je profiel passen. Zijn de profielen nieuw voor je? Meer informatie over deze profielen vind je in dit artikel: Wat is een ondernemersprofiel?.

 

Intrinsiek Marketing®

Hoe pas je Intrinsiek Marketing® toe?

Ik leer je de principes van Intrinsiek Marketing®. Deze manier van marketing is geschikt voor ondernemers die een dienst verkopen die zelfreflecterend vermogen van de klant vraagt. Daarom past deze manier van marketing zo goed bij trainers en coaches.

Ik heb Intrinsiek Marketing® specifiek ontwikkeld voor ‘de Empowermentor’. Dus herken jij jezelf in het ondernemersprofiel van de empowermentor, weet dan dat deze manier van marketing bij uitstek geschikt voor je is.

Uiteraard leer ik je ook hoe je Intrinsiek Marketing® toepast op al je uitingen. Heb je meegedaan met een groepsprogramma van een businesscoach, dan besteed ik ook veel aandacht aan de verschillen tussen Intrinsiek Marketing® en de marketing zoals je die van je businesscoach hebt geleerd. Intrinsiek Marketing® is namelijk een totaal andere manier van marketing.

Thea_BodegravenIntrinsiek Marketing® past bij mij en bij mijn cliënten. Omdat je je klanten de ruimte geeft om weloverwogen en integer een keuze te maken op basis van herkenning, respect en begrip.

Thea van Bodegraven – Coach voor naasten van angst en/of dwang in het gezin
Sterk in eigen kracht coaching

Ben je naar de introductiebijeenkomst geweest, dan hoeven we niet meer stil te staan bij de basisprincipes van Intrinsiek Marketing®. In dat geval leer ik je direct hoe je Intrinsiek Marketing toepast op je uitingen.

Is Intrinsiek Marketing® nieuw voor je? Ik heb een overzicht gemaakt met daarin de verschillen tussen ‘de Amerikaanse marketing (marketing door verleiden) en Intrinsiek Marketing®. Je kunt het downloaden via deze link: Verschil tussen verleiden en Intrinsiek Marketing® (je hoeft geen e-mail adres in te vullen om toegang tot het document te krijgen). Dan krijg je alvast een beeld.

 

Helderheid geven

Hoe geef je je potentiële klanten helderheid?

Ook leer ik je hoe je in je marketinguitingen helderheid geeft. Helderheid geven is één van de belangrijkste onderdelen van Intrinsiek Marketing®.

Door helderheid te geven, geef je je potentiële klant vertrouwen. In zichzelf. En in jou.
Precies wat er nodig is om klant van je te worden als je een dienst verkoopt waarin jouw klant ook naar zichzelf en/of zijn eigen gedrag moet kijken.

Je kunt helderheid geven in alle marketingvormen die er zijn. Dus in een artikel, social media updates, webinars of bijvoorbeeld video’s. Ik leer je hoe je helderheid geeft in de door jou gekozen marketingvormen.

Marleen de Bruijn over Selma FoekenDoor in mijn marketing helderheid te geven, voelt het niet als marketing, maar als een onderdeel van mijn vak. Want ik doe precies datgene wat ik in mijn trainingen ook al doe: mensen inzichten en zelfvertrouwen geven.
Marleen de Bruijn
De Authentieke Trainer – Training & Coaching voor ervaren trainers

In het artikel ‘Wat is helderheidgevend schrijven?‘ vind je meer informatie over het geven van helderheid. In dit artikel gaat het specifiek over schrijven, maar je kunt ook helderheid geven in bijvoorbeeld een video of webinar.

 

Marketingroutes

Hoe ontwerp je marketingroutes?

Tot slot leer ik je hoe je marketingroutes ontwikkelt. Met marketingroutes zorg je ervoor dat jouw potentiële klanten alvast kennismaken met jou en je aanbod. Op een persoonlijke en prettige manier. Zonder dat jij meteen ‘verkoperig’ bent of je anders voordoet.

Marketingroutes zorgen er ook voor dat je op een gestructureerde manier aan marketing kunt doen. Dus geen hap snap marketing meer.

Tijdens het traject maken we samen minimaal één marketingroute. Zodat je alle stappen een keer doorlopen hebt en weet hoe je voortaan zelf nieuwe routes kunt ontwerpen.

Aan het eind van het traject heb je dus een route die daadwerkelijk laat zien wie je bent. Een route die bij jou en je ondernemersprofiel past, die werkt en klanten oplevert.

Marike van Gemert Dankzij de marketingroutes kan ik mijn marketing nu in een eenvoudige structuur gieten die ik kan blijven gebruiken.
Marike van Gemert, Academie voor Praten met Kinderen
Academie voor Praten met Kinderen

Mocht je bekend zijn met het fenomeen funnel: een marketingroute is niet hetzelfde als een funnel. Een funnel is een strategische manier om mensen ‘te vangen’ en te verleiden tot koop over te gaan. In een marketingroute geef je de informatie die potentiële klanten nodig hebben om te besluiten of ze wel of niet met je in zee gaan. Je verleidt dus niet, maar je geeft helderheid!

Hoe lang duurt het 1-op-1 marketingtraject?

Het marketingtraject duurt minimaal vier maanden. Sommige van mijn klanten besluiten daarna het traject met één of meer maanden te verlengen. Weet dus dat dit tot de mogelijkheden behoort.

Hoe ziet het traject eruit?

Het traject bestaat uit:

  • Voorbereidende opdrachten
  • Iedere maand een bijeenkomst van een dagdeel bij ons op kantoor (in Ede).
  • Iedere week contact via telefoon (max 30 minuten).
  • Drie keer per maand deelname aan de online maaksessie (op vrijdagochtend)

Voorbereidende opdrachten

Ter voorbereiding op onze eerste bijeenkomst ontvang je van mij een aantal op maat gemaakte opdrachten zodat we beiden goed voorbereid zijn als we samen aan de slag gaan.

Maandelijks een 1-op-1 sessie

We zien elkaar iedere maand bij ons op kantoor. Tijdens deze bijeenkomsten van een dagdeel leer ik je alles over de ondernemersprofielen, Intrinsiek Marketing®, helderheid geven en het maken van marketingroutes. En uiteraard mag je me tijdens deze sessies alle vragen stellen die je hebt.

Wekelijks contactmoment per telefoon

We hebben iedere maandag op een vast moment telefonisch contact. Tijdens dit gesprek (van maximaal 30 minuten) bespreken we de voortgang van je traject en kun je me uiteraard ook alle vragen stellen die je hebt.

Online maaksessies

Je kunt (thuis vanachter je computer) meedoen met de online maaksessies die ik drie keer per maand op vrijdagochtend organiseer. Deze sessies zijn bedoeld om alles uit te werken wat ik je geleerd heb. Vandaar dat ik het maaksessies heb genoemd. Ook tijdens deze sessies kun je de vragen stellen die je hebt. Aan deze sessies doen ook andere 1-op-1 klanten van me mee, dus ook aan de vragen van de anderen kun je veel hebben.

We doen het samen

Gedurende het hele traject ben ik er voor je. We hebben niet alleen wekelijks meerdere keren contact met elkaar, maar je mag me tussendoor ook nog alle vragen mailen die je hebt. Die bespreken we dan tijdens ons wekelijkse overleg.

Ook geef ik je feedback op alle marketinguitingen die je doet. Als je me die mailt, dan kijk ik ernaar en bespreken we deze tijdens ons wekelijkse overleg en/of tijdens een van onze dagdelen.

Margreet Ridder over Selma FoekenVier maanden samenwerken met Selma was super! Ze heeft enorm veel kennis en haar bevlogenheid en enthousiasme werken enorm aanstekelijk. En haar onvoorwaardelijke support tijdens het gehele proces is geweldig.

Als ik terugkijk op het hele proces dan heb ik zoveel meer geleerd dan het maken van een marketingroute. Ik ben beter gaan schrijven, mijn boodschap is veel helderder geworden, ik snap het principe van helderheid geven veel beter en dat maakt dat ik ook veel sterker overkom bij mijn klanten.

Margreet Ridder
Trainer voor verpleegkundigen en verpleegkundige teams

Investering

Voor een traject van vier maanden is de investering 4.000 euro (ex BTW). Je kunt in termijnen betalen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Dit is wat het 1-op1 traject je kan opleveren

De resultaten van dit traject zijn voor iedere klant anders.

Sommige van mijn klanten zijn al eerder bij een businesscoach in de leer geweest. Zij komen bij mij omdat de marketing die ze geleerd hebben voor hen niet werkt. Dat betekent ook dat ze al veel aan marketing gedaan hebben. Doordat zij dankzij dit traject hun marketing in lijn brengen met hun ondernemersprofiel en Intrinsiek Marketing® toepassen, merken sommige van hen op korte termijn direct meer effect van hun marketinginspanningen.

Andere klanten hebben tot voor dit traject weinig aan marketing gedaan. Zij zijn dus nog niet zo zichtbaar geweest. Daardoor ervaren zij vooral op de langere termijn effecten.

Wat het traject je in ieder geval oplevert:

  • Je hebt veel meer zelfvertrouwen als het om marketing gaat. Je weet precies waarom mensen van jou kopen en wat je van jezelf in je marketing moet laten zien zodat mensen ook daadwerkelijk klant worden. Ook weet je hoe je aan marketing kunt doen op een manier die goed en oprecht voelt.
  • Je marketing wordt effectiever. Omdat je precies die strategieën inzet die bij jou passen kost marketing je minder moeite en zeggen meer mensen ‘ja’ tegen je, zeker op de lange termijn.
  • Je weet hoe je nieuwe marketingroutes kunt ontwikkelen. Routes die weer naadloos aansluiten bij jouw ondernemersprofiel.
  • Je doet gestructureerd aan marketing. En omdat je marketingstrategieën toepast die bij je passen, is de kans groter dat je het volhoudt.
  • Marketing wordt misschien zelfs wel leuk! Juist omdat je nu gaat doen wat bij je past en merkt dat dat resultaat oplevert.

Danielle Heemskerk over Selma FoekenDe marketingroute in de vorm van een videoserie die ik samen met Selma heb gemaakt werkt als een trein. Mensen nemen na het bekijken van de video’s veel makkelijker en sneller contact met me op. Bovendien hoef ik dankzij de video’s geen harde verkoopgesprekken te voeren én niets meer uit te leggen over mijn visie.

Ik vond het geweldig om dit traject samen met Selma te doen. Ze dacht over al mijn marketing met me mee, snapte heel snel wat mijn visie is en wat mijn klanten nodig hebben om vertrouwen te krijgen.

Elke keer als ik Selma had gesproken, kon ik daarna enorme stappen maken. Ze snapt de vrouwen die ik begeleid zo goed en ze onthoudt alles wat ik zeg. Ik hoef haar nooit bij te praten. Ieder ander met wie ik wel eens gespard heb, moest ik altijd eerst weer uitleggen wat ik bedoel met de anti-dieet aanpak. Bij Selma hoeft dat niet.

Ik kreeg in ieder gesprek met Selma concrete tips waar ik echt iets mee kon. Volledig afgestemd op mij, mijn klanten en mijn bedrijf.

Tegelijk hield ze heel erg de regie bij mij. Ze gaf mij heel erg het vertrouwen dat ik goed in staat ben zelf de beslissingen te nemen. Ze weet alles over mijn Paraplu en weet precies wat bij mij past. Zonder dat ze me vertelde wat ik moet doen. Daardoor werd ik niet superafhankelijk van haar.

Ik ben heel blij dat ik voor dit traject gekozen heb!

Danielle Heemskerk
Bureau Body Positive

Heb je interesse in het traject? Maak een afspraak.

Heb je interesse in het traject, neem dan gewoon contact op voor het maken van een telefonische afspraak. Dan kunnen we samen overleggen of dit traject inderdaad het juiste antwoord is op jouw vraag. En dan leer je mij ook meteen kennen (ook niet onbelangrijk).

Dat kan door te bellen/appen naar 06 – 1111 7019 of een mail te sturen naar info@selmafoeken.nl. Of vul het formulier onderaan de pagina in.

Aarzel ook niet om contact op te nemen als je vragen hebt. Of als je eerst meer wilt weten. Je kunt je vraag ook stellen via het formulier onderaan de pagina als je dat prettiger vindt.

Hoe ziet het gesprek eruit?

Ik reserveer een uur voor onze telefonische afspraak, zodat we voldoende tijd hebben om scherp te krijgen wat jouw vraag precies is en of dit traject inderdaad is wat je nu nodig hebt.

Als ik denk dat dit 1-op-1 traject de beste oplossing voor je is, dan zal ik dat aangeven. Dat zal ik overigens ook doen als ik denk dat het nu (nog) niet het juiste moment is om met je marketing aan de slag te gaan.

Uiteraard krijg je na het gesprek de tijd om weloverwogen een beslissing te nemen. Je hoeft dus niet direct in het gesprek al te beslissen. Ik werk ook niet met snelle beslisserskortingen. Je krijgt de tijd die jij nodig heb.

Zodra je besluit om aan de slag te gaan, ontvang je binnen een paar dagen de voorbereidende opdrachten. Ook plannen we de eerste bijeenkomst in. Over het algemeen is dat zo’n 3 tot 5 weken later.

Veel gestelde vragen

Ik wil eerst weten wat mijn ondernemersprofiel is voordat ik besluit of ik 1-op-1 met je aan de slag wil. Kan dat?

Natuurlijk! Zoals je op deze pagina hebt kunnen lezen, is jouw ondernemersprofiel het uitgangspunt voor dit 1-op-1 traject. Ik kan me goed voorstellen dat je eerst wilt weten wat jouw profiel is. Doe in dat geval eerst mee met de workshop De 12 ondernemersprofielen.

Je ontdekt dan niet alleen wat jouw profiel is, maar het is meteen ook een goede gelegenheid om – mochten we elkaar nog niet kennen – mij en mijn werkwijze te leren kennen.

Ik heb de workshop De 12 ondernemersprofielen al gevolgd. Is er dan niet teveel overlap?

Dit 1-op-1 traject is het vervolg op de workshop. Je leert in dit traject hoe je al je marketinguitingen in overeenstemming brengt met je profiel. Bovendien ga je er nu – onder mijn begeleiding – concreet mee aan de slag. Daarnaast leer je ook nog eens alles over Intrinsiek Marketing®, helderheid geven en marketingroutes.

Ik ben al bij een businesscoach in de leer geweest. Is er niet teveel overlap met wat ik al geleerd heb?

Nee, zeker niet. Je hebt dankzij deze businesscoach een heldere niche (er even vanuit gaande dat je een niche hebt gevonden die bij je past) en je hebt ook algemene marketingprincipes geleerd. De algemene marketingprincipes gelden voor ieder ondernemersprofiel, dus daar zal ik in jouw geval geen aandacht aan (hoeven te) besteden.

Het uitgangspunt van dit traject is: wat doe je al goed en waar is verbetering nodig? Aan dat wat je al goed doet, hoeven we natuurlijk niets te veranderen. Ik leer je hoe je je marketing effectiever kunt maken. Op jouw manier. Want effectieve marketing is voor iedere ondernemer anders. Ik sluit daarbij altijd aan bij dat wat je al kunt, waar je goed in bent en wat je leuk vindt om te doen.

De kans is ook groot dat je een aantal zaken moet afleren. Intrinsiek Marketing® is namelijk wezenlijk anders dan de marketing die je van je businesscoach hebt geleerd. Dus als de marketing die je geleerd hebt je weinig tot geen klanten heeft opgeleverd, dan is de kans zeer groot dat je een ander ondernemersprofiel dan je businesscoach hebt. Ik leer je hoe je jouw marketing in lijn brengt met jouw ondernemersprofiel.

Waarom bied je dit traject alleen 1-op-1 aan?

Wil je marketing doen op een manier die bij jou past, dan vraagt dat ‘finetunen op de millimeter’. De manier die specifiek bij jou past is namelijk niet alleen afhankelijk van jouw ondernemersprofiel, maar ook van jou, je klanten en je aanbod. Daarom bied ik deze dienst alleen 1-op-1 aan. Omdat marketing op een manier die bij je past echt voor iedereen anders is. Ik noem dit traject daarom ook niet voor niets een maatwerktraject.

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik die stellen?

Gewoon even bellen/appen (06 1111 7019) of mailen (info@selmafoeken.nl)

Wil je dat wij contact opnemen met jou?

Laat hieronder je contactgegevens achter en wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je alleen een (korte) vraag? Ook die kun je hieronder aan ons stellen.

  • Heb je vragen of opmerkingen? Of wil je alvast wat meer over jezelf vertellen? Dat kan hieronder:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wie weet spreek ik je binnenkort!

Handtekening van business coach Selma Foeken