Maatwerktraject

In dit maatwerktraject leer je hoe je op jouw manier meer klanten aantrekt.

Ben jij ook toe aan de volgende stap?

Je bent coach, trainer of therapeut

Je vindt je vak geweldig. Mensen inspireren en motiveren, nieuwe vaardigheden leren en inzichten geven. Dat doe je met veel plezier.

Je doet ook al (iets) aan marketing. Je zit op LinkedIn. Hebt een website. Post wel eens iets op social media. En stuurt misschien een nieuwsbrief.

Je bent toe aan de volgende stap

Je wilt je bedrijf steviger op de kaart zetten. Meer eigen opdrachtgevers, leuke coachees of gave opdrachten. Klanten die kiezen voor jou en wat je te bieden hebt.

Je wilt dus meer mensen bereiken. Een grotere impact hebben. En op jouw manier de wereld een stukje mooier maken.

Je wilt leren hoe je aan marketing doet.

Je zoekt iemand die jou daarbij kan helpen. Die je kan leren hoe je dat praktisch doet. Want heel eerlijk: je doet maar wat. Of je merkt dat de marketing die je van je businesscoach hebt geleerd voor jou niet werkt.

Je bent niet het type dat zichzelf graag op de borst slaat. De ‘Amerikaanse’ marketing is niks voor jou. En heb je meegedaan met een programma van een businesscoach, dan is de kans groot dat je hier op bent leeggelopen.

Je zoekt iemand die jou snapt.

Kwaliteit is belangrijk voor je. Wat je doet moet goed zijn. Niet alleen als je met je klanten werkt. Ook in je marketing. Wat je post moet waardevol zijn. Inhoud hebben. Ergens over gaan.

Je wilt dicht bij jezelf blijven. Ook in je marketing. Dus zoek je iemand die jou kan leren hoe je dat doet. Die weet wat werkt. Voor jou. En iemand die snapt dat succes voor jou niet in geld zit, maar in het zo goed mogelijk helpen van je klanten.

Die persoon wil ik graag voor je zijn!

Henderina Mantel over Ondernemerscoach Selma FoekenWat heel fijn is aan het werken met Selma is dat ze tijdens het traject aansluit bij wat je al weet en wat je al doet. Dus geen standaardpakket, maar coaching op wat jij nodig hebt.

Ze helpt je je marketing zo vorm te geven dat het (nog meer) in lijn is met wie je bent, wat je doet en je ideale klant. En daarmee trek je bijna automatisch nieuwe klanten. Ik merk het effect van de nieuwe website en nieuwe weggever al! En die staan pas een aantal weken online.

Henderina Mantel, Voedingsdeskundige
Gezonde Darmen – Gezonde Mensen

Hoe kom je aan (meer) klanten?

Wil je klanten krijgen, dan is het belangrijk dat je in je marketing de juiste dingen doet. Dus moet je weten wat werkt.

Ook moet je regelmatig zichtbaar zijn.
En dat volhouden. Daarom is het belangrijk dat je doet wat bij je past. Zodat je het ook daadwerkelijk blijft doen.

Daarom leer ik je in dit 1-op-1 maatwerktraject wat werkt voor jou. En hoe je dat toepast op een manier die goed en natuurlijk voor je voelt.

Wat leer je in het traject?

Wat je precies leert is uiteraard afhankelijk van je specifieke vraag en van je marketingkennis en -ervaring. Toch zijn er drie onderdelen die (vrijwel) altijd in het traject zitten:

1. Je ondernemersprofiel

Als ondernemer wil je dat je marketing werkt. En wat werkt is voor ieder ondernemersprofiel anders. Daarom is het belangrijk dat je weet wat jouw ondernemersprofiel is. In dit artikel lees je wat een ondernemersprofiel is.

Dus ken je je ondernemersprofiel nog niet? Dan starten we daar het traject mee.

2. Intrinsiek Marketing®

Als trainer, coach of therapeut wil je op een integere manier aan marketing doen. Daarom heb ik Intrinsiek Marketing ontwikkeld. Een manier van marketing die wél goed voelt. In dit document vind je de verschillen tussen de ‘oude marketing’ (marketing door verleiden) en Intrinsiek Marketing.

In het traject leer ik hoe je Intrinsiek Marketing concreet toepast op al je marketinguitingen.

3. Helderheid geven

Als trainer, coach of therapeut doe je niets liever dan mensen inzichten geven. Dat kun je ook in je marketing doen. Door helderheid te geven. In dit artikel lees je wat helderheid geven precies is.

Of je nou wilt bloggen, vloggen, actief wilt zijn op social media, een weggever wilt maken, webinars wilt geven of bijvoorbeeld een podcast wilt maken, ik leer je hoe je daarin helderheid geeft.

Op jouw manier

De rode draad in het traject is het vinden van jouw manier van marketing. Je leert hoe je marketing kunt doen op een manier die goed en natuurlijk voor je voelt. En die klanten oplevert. Zonder dat je je anders hoeft voor te doen dan je bent.

Selma doet het anders. Ze is authentiek en ze leert je hoe je marketing kunt doen die bij je past.
Noel de Rooij – Empowerment coach en trainer
www.noelcoacht.nl

Stel ook al je vragen

Je mag me tijdens het traject uiteraard ook alle vragen stellen die je hebt. De meeste van mijn klanten hebben namelijk ook veel concrete vragen. Denk aan vragen als:

  • Wat zet ik op mijn LinkedIn profiel?
  • Moet ik ook een nieuwsbrief, e-book of een Facebookpagina?
  • Hoe krijg ik meer deelnemers voor mijn training?
  • Welke pagina’s moet mijn website hebben?
  • Hoe kan ik meer uit Instagram halen?
  • Moet ik een weggever? En waar moet die over gaan?
  • Hoe kom ik vaker aan tafel bij opdrachtgevers?
  • Wat is een goede prijs voor mijn training?
  • Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat ik vaker een lezing mag geven?
  • Hoe kom ik aan onderwerwerpen voor mijn blogartikelen?
  • Hoe zorg ik dat ik meer tijd heb voor marketing?
  • Etc. Etc.

Je mag me gedurende het traject alle vragen stellen die je hebt.

We doen het samen

Gedurende het hele traject ben ik er voor je. We hebben niet alleen regelmatig contact, maar je mag me tussendoor ook nog alle vragen mailen die je hebt. Die bespreken we dan tijdens onze coachingsgesprekken en/of dagdelen.

Ook geef ik je feedback op alle marketinguitingen die je doet. Als je me die mailt, dan kijk ik ernaar en bespreken we deze tijdens ons coachingsgesprek en/of tijdens een van onze dagdelen.

Ik loop dus tijdens het traject met jou en je bedrijf mee en je kunt me alles vragen en/of voorleggen waar je tegenaan loopt.

Danielle Heemskerk over Selma FoekenIk vond het geweldig om dit traject samen met Selma te doen. Ze dacht over al mijn marketing met me mee, snapte heel snel wat mijn visie is en wat mijn klanten nodig hebben om vertrouwen te krijgen.

Elke keer als ik Selma had gesproken, kon ik daarna enorme stappen maken. Ze snapt de vrouwen die ik begeleid zo goed en ze onthoudt alles wat ik zeg. Ik hoef haar nooit bij te praten. Ieder ander met wie ik wel eens gespard heb, moest ik altijd eerst weer uitleggen wat ik bedoel met de anti-dieet aanpak. Bij Selma hoeft dat niet.

Ik kreeg in ieder gesprek met Selma concrete tips waar ik echt iets mee kon. Volledig afgestemd op mij, mijn klanten en mijn bedrijf.

Tegelijk hield ze heel erg de regie bij mij. Ze gaf mij heel erg het vertrouwen dat ik goed in staat ben zelf de beslissingen te nemen. Ze weet alles over mijn bedrijf en weet precies wat bij mij past. Zonder dat ze me vertelde wat ik moet doen. Daardoor werd ik niet superafhankelijk van haar.

Ik ben heel blij dat ik voor dit traject gekozen heb!

Danielle Heemskerk
Bureau Body Positive

Hoe zit zo’n traject eruit?

Het traject bestaat uit:

  • Voorbereidende opdrachten. Deze maak ik voor je op maat.
  • Maandelijks een individuele bijeenkomst. Deze sessies van een dagdeel kunnen bij ons op kantoor in Ede plaatsvinden, maar ook online. Jij kunt zelf kiezen wat jouw voorkeur heeft.
  • Maandelijks een individueel coachingsgesprek. Dit gesprek van 30 minuten is via Zoom.
  • Drie keer per maand een online maaksessie. Deze sessies van een dagdeel vinden plaats op vrijdagochtend. Hier doen ook andere 1-op-1 klanten aan mee. Je kunt vragen stellen en gaat zelf aan de slag.
  • Toegang tot de 12 lessen van de e-learning het Onderscheidend Ondernemen College. Je krijgt onbeperkt toegang, dus na afloop van het traject kun je deze lessen nog steeds volgen.

Dit zijn de lessen van het Onderscheidend Ondernemen College:

  1. Website
  2. Testimonials
  3. Wat doe je precies?
  4. Upsellen
  5. Helderheidgevend bloggen
  6. Weggever
  7. LinkedIn profiel
  8. Marketingroutes
  9. Social media updates
  10. Nieuwsbrief
  11. Lanceren
  12. Netwerken

Op deze pagina vind je meer informatie over deze e-learning.

Thea_BodegravenDankzij Selma heb ik een andere kijk op marketing. Het geeft mij veel rust dat ik niet meer hoef te ‘verkopen’ en weet wat ik in plaats daarvan kan doen.

Thea van Bodegraven – Coach voor naasten van angst en/of dwang in het gezin
Sterk in eigen kracht coaching

Hoe lang duurt een traject?

Je kunt kiezen voor 2, 4 of 6 maanden.

Waar kies je voor?

Voor welke duur je het beste kunt kiezen, is afhankelijk van je vraag. Om je een idee te geven, vind je hieronder enkele voorbeelden van trajecten.

In een traject van twee maanden heb ik samen met een trainer haar LinkedIn strategie bepaald. We hebben haar LinkedIn-profiel up to date gemaakt en gezorgd dat in één oogopslag duidelijk is wat ze doet. Waardoor ze nu meer connectieverzoeken van potentiële klanten krijgt.

Ik heb haar geleerd wat voor updates ze kan doen. Ze heeft vervolgens geëxperimenteerd met het plaatsen van verschillende soorten updates en samen hebben we geanalyseerd wat het beste voor haar werkt. Ze weet nu dus wat ze kan plaatsen om klanten te krijgen.

Ook heb ik haar geleerd hoe ze haar netwerk kan uitbreiden. Op een manier die goed en natuurlijk voor haar voelt. Waardoor ze binnen twee maanden niet alleen meer connecties had, maar ook al verschillende keren werd uitgenodigd voor netwerkgesprekken.

Laad meer

Met een coach heb ik een helderheidgevende videoserie gemaakt. Al haar klanten bleken namelijk dezelfde belemmerende overtuigingen te hebben. De beste manier om deze weg te nemen, bleek een marketingroute in de vorm van een videoserie te zijn. Ook omdat dit aansluit op haar ondernemersprofiel.

Tijdens de 4 maanden heeft zij onder mijn begeleiding de videoserie gemaakt. We hebben samen de inhoud bepaald, ik heb haar feedback op de video’s gegeven en geadviseerd hoe ze de serie het beste kan inzetten. Daarnaast heb ik haar geleerd hoe ze helderheid geeft in haar blogs en nieuwsbrief.

De videoserie heeft succes. Sindsdien nemen veel meer potentiële klanten contact met haar op en iedereen die dat doet, heeft haar videoserie bekeken. Ze hoeft daardoor niet alleen niet meer uit te leggen wat haar visie is, maar mensen worden nu ook sneller klant.

Ook krijgt ze veel meer reacties op haar blogs en nieuwsbrieven. Lezers voelen zich gezien en begrepen door wat ze schrijft, waardoor ze eerder klant van haar worden.

Laad meer

Met een ondernemer met het ondernemersprofiel van de verbinder heb ik de positionering van haar bedrijf bepaald. Het was voor anderen niet duidelijk wat ze precies deed, waardoor ze niet de klanten kreeg met wie ze het liefst werkt. Daarom hebben we niet alleen haar aanbod onder de loep genomen, maar ook een Paraplu gemaakt.

Ik heb haar begeleid bij het aanpassen van haar website en LinkedIn profiel. Zodat die overeenkomen met dat wat ze het liefste doet en ze de klanten aantrekt met wie ze graag werkt.

Ook hebben we samen een marketingroute – een helderheidgevend e-book – gemaakt. Hierin wordt niet alleen duidelijk wat ze doet, maar neemt ze ook de grootse belemmerende overtuigingen bij haar potentiële klanten weg. Daarnaast heb ik haar geleerd hoe ze helderheid geeft in haar blogs, nieuwsbrieven, social media updates en video’s. Waardoor ze nu positief opvalt met haar marketing.

Alles wat ze aan marketing doet, komt nu overeen met wie ze is en wat ze doet. Voor anderen is nu duidelijk waarvoor ze bij haar terecht kunnen en er nemen meer potentiële klanten contact met haar op. Ze krijgt zelfs doorverwijzingen van mensen die zelf geen klant van haar geweest zijn, maar haar alleen kennen van haar marketinguitingen.

Ze is marketing leuk gaan vinden (iets wat ze zelf nooit had verwacht). Omdat ze het nu doet op een manier die goed en integer voelt en die helemaal past bij wie ze is.

Laad meer

 
Dit zijn uiteraard slechts voorbeelden. Waar de focus ligt in jouw traject en hoe lang dat het beste kan duren, is uiteraard afhankelijk van jouw vraag. Daarom hebben we altijd eerst een gesprek om je vraag scherp(er) te krijgen.

Wat is de investering?

2 maanden: 2.500 euro (ex btw)
4 maanden: 4.250 euro (ex btw)
6 maanden: 5.500 euro (ex btw)

Je kunt in termijnen betalen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

(Heb je de 12 lessen van het Onderscheidend Ondernemen College zelf al aangeschaft? Dan brengen we het aankoopbedrag daarvan in mindering.)

Wat kan het maatwerktraject je opleveren?

Pas je toe wat je in het traject leert, dan kan dat je het volgende opleveren:

  • Je bent regelmatig zichtbaar. En er zit logica en structuur in de marketing die je doet.
  • Je doet dat op jouw manier. Je hebt je eigen stijl gevonden. Een manier van marketing die goed voelt en past bij wie je bent. Marketing voelt daardoor niet meer als zwaar en een verplichting.
  • Je spreekt de juiste mensen aan. Voor anderen is duidelijk waarvoor ze bij jou moeten zijn. En klanten kiezen bewust voor jou.
  • Je inspireert met de artikelen en posts die je deelt. Mensen vinden ze waardevol. En je valt positief op.
  • Je weet welke informatie potentiële klanten nodig hebben. Die deel je op een manier die integer is. Dus ook in je marketing blijf je dicht bij jezelf.
  • Potentiële klanten vertrouwen jou. Ze voelen dat je eerlijk en oprecht bent. Ook in je marketing. En zijn daardoor eerder geneigd om van je te kopen.
  • Nieuwe klanten. Ben je regelmatig zichtbaar en pas je structureel toe wat je in dit traject geleerd hebt, dan krijg je nieuwe klanten. Klanten die kiezen voor jou en wat jij te bieden hebt.

Margreet Ridder over Selma FoekenLangere tijd samenwerken met Selma is super! Ze heeft enorm veel kennis en haar bevlogenheid en enthousiasme werken enorm aanstekelijk. En haar onvoorwaardelijke support tijdens het gehele proces is geweldig.

Als ik terugkijk op het traject dan heb ik zoveel geleerd. Ik weet nu hoe ik marketingroute kan maken, ik ben beter gaan schrijven, mijn boodschap is veel helderder geworden en ik snap het principe van helderheid geven. Dat maakt dat ik ook veel sterker overkom bij mijn (potentiële) klanten.

Margreet Ridder
Trainer voor verpleegkundigen en verpleegkundige teams

Wanneer kun je beginnen?

Zodra je besluit om samen met mij aan de slag te gaan, krijg je direct toegang tot het Onderscheidend Ondernemen College. Binnen een paar dagen ontvang je de voorbereidende opdrachten die ik op maat voor je maak. Je kunt dus meteen aan de slag.

Ook plannen we de eerste bijeenkomst in. Over het algemeen is dat zo’n 3 tot 5 weken later. De overige bijeenkomsten en coachingsgesprekken plannen we in overleg in.

Heb je interesse in het traject? Maak een afspraak.

Heb je interesse in het traject, neem dan gewoon contact op voor het maken van een telefonische afspraak. Dan kunnen we samen overleggen of dit traject inderdaad het juiste antwoord is op jouw vraag. En hoe lang het traject in jouw geval het beste kan duren. Bovendien leer je mij dan ook meteen kennen (ook niet onbelangrijk).

Dat kan door te bellen/appen naar 06 – 1111 7019 of een mail te sturen naar info@selmafoeken.nl. Of vul het formulier onderaan de pagina in.

Aarzel ook niet om contact op te nemen als je vragen hebt. Of als je eerst meer wilt weten. Je kunt je vraag ook stellen via het formulier onderaan de pagina als je dat prettiger vindt.

Hoe ziet het gesprek eruit?

Ik reserveer een uur voor onze telefonische afspraak, zodat we voldoende tijd hebben om scherp te krijgen wat jouw vraag precies is en of dit traject inderdaad is wat je nu nodig hebt.

Als ik denk dat dit 1-op-1 traject de beste oplossing voor je is, dan zal ik dat aangeven. Dat zal ik overigens ook doen als ik denk dat het nu (nog) niet het juiste moment is om met je marketing aan de slag te gaan.

Uiteraard krijg je na het gesprek de tijd om weloverwogen een beslissing te nemen. Je hoeft dus niet direct in het gesprek al te beslissen. Ik werk ook niet met snelle beslisserskortingen. Je krijgt de tijd die jij nodig heb.

Zodra je besluit om aan de slag te gaan, ontvang je binnen een paar dagen de voorbereidende opdrachten. Ook plannen we de eerste bijeenkomst meteen in.

Wil je dat wij contact opnemen met jou?

Laat hieronder je contactgegevens achter en wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je alleen een (korte) vraag? Ook die kun je hieronder aan ons stellen.

  • Heb je vragen of opmerkingen? Of wil je alvast wat meer over jezelf vertellen? Dat kan hieronder:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wie weet spreek ik je binnenkort!

Handtekening van business coach Selma Foeken