Workshop-voor-ondernemers-de-12-ondernemerspfofielen

De 12 ondernemers profielen

Marketing, niks voor jou?

“Als dit marketing is, laat dan maar zitten”. Is dat wat je ook vaak denkt? Als je om je heen kijkt en ziet hoe andere ondernemers aan marketing doen?

Ik spreek bijna dagelijks ondernemers die opzien tegen het doen van marketing. Het steeds maar weer voor zich uitschuiven. Of er zelfs een hekel aan hebben (gekregen).

Omdat ze marketing te schreeuwerig of te hard vinden. En jeuk krijgen van de grote beloftes, de ‘nu of nooit’-acties en de (vroegboek)kortingen. Dat is niet hoe zij aan marketing willen doen.

Dat snap ik heel goed. Je wilt jezelf nou eenmaal niet op de borst kloppen. Want dat is waarschijnlijk het beeld dat je van marketing hebt. Dat je moet laten zien hoe goed je bent. En hoe succesvol.

Grote kans ook dat je denkt dat marketing je heel veel tijd zal kosten. Tijd die je liever steekt in het werken met klanten.

Tegelijkertijd hoort marketing er ook gewoon bij. Dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen. Het is belangrijk dat je als ondernemer zichtbaar bent. Anders weten klanten je niet te vinden.

Dus is jouw belangrijkste vraag: hoe kun je zichtbaar zijn op een manier die goed voelt? Een manier waardoor je ook in je marketing dichtbij jezelf kunt blijven. Want op die schreeuwerige manier, dat wil je niet (meer).

De weerstand tegen marketing

Ik herken die weerstand zo goed. Ook ik heb hem gehad.

Toptrainer Selma FoekenIk kan echt met verbazing om me heen kijken. Naar al die ‘schreeuwende’ ondernemers. Hoe ze aan marketing doen.

Leuke ondernemers die ik zie veranderen zodra ze bij een businesscoach in de leer zijn geweest. Ze krijgen iets hards en afstandelijks. En ze gaan allemaal op elkaar lijken.

Oké, ik zal eerlijk zijn. Ook ik ben zo’n ondernemer geweest. Ook ik heb me laten verleiden om op deze harde manier marketing te doen.

Want na een paar jaar ondernemen vond ik dat ik mijn bedrijf serieuzer moest nemen. En niet meer zomaar wat moest doen. Dus besloot ik bij een businesscoach in de leer te gaan.

Daar leerde ik wat je vrijwel iedereen ziet doen: vroegboekkortingen geven, ‘nu of nooit’- acties doen, strategiesessies ‘verloten’, grote lanceringscampagnes houden en laten zien hoe succesvol je zelf bent.

Ik vond het vreselijk. Maar ja, dit was marketing, zo werd mij verteld. En ik moest gewoon iets aan mijn geldmindset doen.

Maar het lukte me niet. Wat ik ook deed: het bleef niet goed voelen. Dit paste gewoon niet bij mij. Bovendien had ik het gevoel dat het ook niet voor me werkte.

Dus besloot ik ermee te stoppen. En alleen nog te doen wat wél goed voelde.

Dat was alleen niet makkelijk. Dat luisteren naar mijn gevoel. Ik ben namelijk iemand die ook graag wil wéten waarom iets niet klopt. Dus ging op zoek naar een manier die het doen van marketing op mijn eigen manier makkelijker maakt.

De-12-ondernemersprofielenIn deze zoektocht ontdekte ik in 2014 de 12 ondernemersprofielen. Ontwikkeld door de Amerikaanse marketingstrateeg Beth A. Grant.

Ik denk dat er nog nooit zoveel kwartjes bij mij zijn gevallen als op het moment dat ik kennismaakte met deze methode.

Want wat bleek: mijn weerstand klopte. Die schreeuwerige marketing past niet bij mijn ondernemersprofiel. “Zie je wel dat ik niet gek ben” dacht ik,”Wat een verademing!”.

Het fijne is dat ik dankzij dit model nu ook precies weet wat er dan wél bij me past. Dat maakt het doen van marketing een stuk leuker, makkelijker en effectiever.

Ik was zo enthousiast over de 12 ondernemersprofielen, dat ik mij besloot te certificeren. Zodat ik het ook aan andere ondernemers kan leren. In Nederland zijn er inmiddels vier gecertificeerde coaches, waarvan ik de enige ondernemerscoach ben.

Ik zou willen dat iedere ondernemer zijn profiel kent. Sterker nog, ik kan het wel van de daken SCHREEUWEN: “Zorg dat je je profiel kent!” Maar ja, dan ben ik weer zo’n schreeuwende ondernemer. 😉

Hoe dan ook: ik nodig je van harte uit om naar deze workshop te komen. Ik garandeer je dat er ook bij jou veel kwartjes zullen vallen en dat het je veel zal opleveren.

Tanja WubbenDe 12 ondernemersprofielen veranderden niet alleen mijn kijk op marketing, maar ook op mijn ondernemerschap als geheel.

Een aanrader voor iedere ondernemer in een dienstverlenend beroep!

Tanja Wubben
Tanja Traint

Maar ik wil niet in een hokje…

Het geweldige aan de 12 ondernemersprofielen is dat jouw profiel aansluit bij wie jij van nature bent. Je hoeft je dus totaal niet anders voor te doen dan je bent. Vandaar ook dat ik er zo enthousiast over ben.

Het is ook niet een hokje waar je ingezet wordt. Want ik weet dat veel ondernemers daar niet van houden. Ik noem het zelf vaak een ‘denk-model’ omdat het je richting geeft. Het helpt je namelijk bij het nemen van allerlei ondernemers- en marketingbeslissingen.

Weet je jouw profiel, dan weet je ook precies waarom mensen van jou kopen. Waardoor je meteen weet wat je van jezelf moet laten zien, zodat mensen bij je aanhaken. En je weet welke marketinginstrumenten bij je passen (en welke niet).

Kortom, weten wat je profiel is, maakt het doen van marketing makkelijker, leuker en effectiever

NoelNu ik mijn ondernemersprofiel weet, wordt marketing voor mij veel leuker en effectiever. Ik kan nu datgene inzetten wat ook echt bij mij past en voor mij werkt.

Deze workshop is echt een aanrader voor iedere zelfstandig professional!

Noël de Rooij
Noël Coacht

Wat heb je er concreet aan?

In deze situaties is het ideaal als je weet wat je ondernemersprofiel is.

Wanneer je:

  • websiteteksten schrijft;
  • je afvraagt of je online trainingen zal gaan aanbieden;
  • twijfelt tussen bloggen of vloggen;
  • iemand wil inhuren voor je huisstijl;
  • gevraagd wordt om ergens een lezing te geven;
  • je afvraagt of je naar een netwerkbijeenkomst zal gaan;
  • de prijs van je diensten gaat bepalen;
  • overweegt om video’s te (laten) maken;
  • een social media update wilt plaatsen;
  • gevraagd wordt voor een podcast-serie;
  • onderwerpen bepaalt voor je nieuwsbriefartikelen;
  • wil besluiten bij wie je een cursus zult gaan volgen;
  • iemand je vraagt of je met hem/haar wilt samenwerken.

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Je ondernemersprofiel is namelijk van invloed op alle beslissingen die je als ondernemer neemt.
Dat betekent dat dit een stuk makkelijker wordt als je weet wat je profiel is.
 

Nanja foto internetDe workshop van Selma over de 12 ondernemersprofielen heeft bij mij voor interessante eyeopeners gezorgd.

Ik snap nu beter waar ik voor sta, waarom mensen naar mijn trainingen komen en welke marketingaanpak hier bij past. En – nog belangrijker – wat qua marketing bij mij past!
Nanja Tiggelaar, Coach | Trainer
www.nanjatiggelaar.nl

 

Dit gaan we doen

Tijdens de workshop:

    • leer je welke 12 ondernemersprofielen er zijn en welke vormen van marketing bij ieder profiel passen;
    • leer je uit welke 2 elementen ieder ondernemersprofiel is opgebouwd en wat deze 2 elementen voor je marketing betekenen;
  • ontdek je welk ondernemersprofiel je zelf hebt, zodat je kunt kiezen voor vormen van marketing die niet alleen passen bij wie jij bent, maar waarvan je ook zeker weet dat ze voor jou werken.

Danielle HeemskerkDankzij de workshop kijk ik nu heel anders tegen marketing aan! Mijn grootste inzicht is dat ik niet alle vormen van marketing hoef in te zetten en dus niet hoef te doen ‘wat iedereen doet’.

Als jouw marketing een lastige of vervelende taak voor je is (geworden), dan vind je in deze workshop inspiratie en hele concrete tips om hier (weer) met plezier mee aan de slag te gaan.

Met de 12 ondernemersprofielen krijg je echt een nieuwe en plezierige kijk op marketing voor jouw bedrijf.
Danielle Heemskerk
Body Positive

Praktische informatie

Alle gegevens op een rij

Start 7 juli 2017
Start ook op 6 juli 2017, 17 juli 2017, 23 augustus 2017, 6 september 2017, 28 september 2017
Type Workshop
Aantal 2 - 4 deelnemers
Duur 1 middag
Locatie Landgoed de Horst, Driebergen
Prijs 250 (exclusief BTW)
Toelichting Uitverkocht

Direct aanmelden

  • Deze workshop is uitverkocht.
  • Wil je op de wachtlijst? Neem dan contact met ons op via info@selmafoeken.nl of bel naar 0318-842624.

Eric-Bogers-Close-up3Nu ik mijn ondernemersprofiel weet, begrijp ik precies waarom de veel gepredikte marketingadviezen voor coaches, trainers en adviseurs bij mij niet werkten.

Als je zoekende bent naar de beste manier van marketing die bij jou past, moet je deze workshop zeker volgen!
Eric Bogers, beroepscoach
Bogers Beroepscoaching

Deze workshop 1-op-1 volgen?

Kun je niet op de data waarop ik de workshop geef? Wil je niet wachten tot de eerstvolgende workshop? Of ben je iemand die liever 1-op-1 werkt?

Je kunt deze workshop ook 1-op-1 volgen. Je ontdekt dan niet alleen welk ondernemersprofiel je hebt, ik zoom dan ook uitgebreid op jouw ondernemersprofiel in. En je kunt me uiteraard alle vragen stellen die je hebt.

Neem even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Ik hoor dan namelijk ook graag welke specifieke vragen je over marketing hebt, zodat ik daar in de 1-op-1 workshop ook aandacht aan kan besteden en hem echt op maat voor je kan maken.
 

Deze workshop in-company of op je event?

Workshop over de 12 ondernemersprofielen voor een intervisiegroep.

Workshop over de 12 ondernemersprofielen voor een intervisiegroep trainers.

Uiteraard verzorg ik deze workshop ook in-company of op bijeenkomsten voor ondernemers.
Daarnaast geef ik hem regelmatig aan intervisiegroepen.

En ken je een groep ondernemers en willen jullie de workshop graag samen volgen? Laat maar weten, dan kom ik naar jullie toe.
 
Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.
Stuur een e-mail naar info@selmafoeken.nl of nog sneller: bel 0318 – 842624.

 

Marianne van der Water over Selma FoekenAls expert op het gebied van koude acquisitie houd ik mij al jaren bezig met marketing en branding. Toch werd ik getriggerd door deze workshop van Selma.

Niet alleen omdat ik nieuwsgierig was naar de 12 ondernemersprofielen, maar ook omdat ik weet dat als Selma ergens enthousiast over is het ook écht interessant is. En dat bleek ook nu weer te kloppen!
Marianne van de Water, koude acquisitie expert
Quorum Preliminary Sales

 

Contact opnemen met Selma Foeken

Heb je vragen of wil je met Selma overleggen of deze workshop aansluit bij jouw vraag? Neem dan gewoon contact met me op!

 
Foto header: Charlotte Matse