Workshop-voor-ondernemers-de-12-ondernemerspfofielen

De 12 ondernemers profielen

Marketing, niks voor jou?

Natuurlijk weet je dat je aan marketing moet doen om aan klanten te komen, maar:

  • Je weet niet goed hoe en waarmee te beginnen. Er zijn zoveel verschillende vormen van marketing dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je merkt dat je het daarom keer op keer uitstelt om ermee aan de slag te gaan.
  • Marketing voelt voor jou al snel als jezelf op de borst slaan of als een ‘trucje’. En als er iets is waar je niet van houdt dan is het met jezelf leuren of je anders voordoen dan je werkelijk bent.
  • Je houdt ook niet van de ‘Amerikaanse’ manier waarop je veel ondernemers aan marketing ziet doen. Dat is voor jou te ‘schreeuwerig’ en past niet bij je. Je weet alleen niet op welke manier je het dan wel kan doen.
  • Dat wat je tot nu toe aan marketing hebt gedaan werkt niet. Het levert je amper klanten op. Waar je niks van snapt, want je doet wat je anderen ook ziet doen en/of van je businesscoach hebt geleerd. En voor hen werkt het wel.

Mocht je dit herkennen, dan is deze workshop zeker interessant voor je.

Marjolijn van Ankum over ondernemerscoach Selma FoekenHet kennen van mijn ondernemersprofiel was de eerste stap naar ook in mijn marketing kunnen zijn wie ik ben.
Marjolijn van Ankum – Professional Organizer
Opgeruimd op de Orde

Marketing op jouw manier

Ik geloof dat iedere ondernemer het in zich heeft om aan marketing te doen. Zonder dat je jezelf anders hoeft voor te doen dan je bent.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat je ook in je marketing dichtbij jezelf kunt blijven. Dat je aan marketing kunt doen op een manier die goed voelt en effectief is. En de eerste stap om dat te kunnen doen is het ontdekken van je ondernemersprofiel.

De workshop was voor mijn een ware eye-opener! Nu begrijp ik waarom sommige marketingtechnieken weerstand bij me oproepen. En ik weet nu ook wat voor mij dan wél werkt.
Boaz Lugten, Presentatiecoach
In Strength

Amber Hackman over ondernemerscoach Selma Foeken Aanrader deze workshop! Er vielen bij mij geen kwartjes, maar hele euro’s :-). Zó fijn om eindelijk te snappen waarom ik bij sommige aangeleerde marketingtechnieken iedere keer kriebels kreeg (en het dus niet deed) en nu te weten waar ik me wel op kan richten.
Amber Hackmann
Barnsteen Teammanagement

Ontdek je ondernemersprofiel

Ken je je ondernemersprofiel dan weet je op welke manier jij het beste aan marketing kunt doen. In totaal zijn er 12 verschillende ondernemersprofielen en voor ieder ondernemersprofiel zijn er vormen van marketing die werken en vormen die dat niet doen.

Je ondernemersprofiel sluit aan bij wie je van nature al bent. Dat betekent dat je je in je marketing dus niet anders hoeft voor te doen dan je bent. Je kunt gewoon jezelf zijn. Hierdoor wordt marketing niet alleen makkelijker, maar ook een stuk leuker.

Deze workshop is een must-do voor iedere ondernemer die vanuit zijn of haar authentieke kracht wil ondernemen.
Pauline Trum
Directeur Zonnevlecht Opleidingen

Wat is een ondernemersprofiel?

Ieder ondernemersprofiel bestaat uit twee elementen: je natuurlijke stijl en je natuurlijke overtuigingskracht.

Natuurlijke stijl

Je natuurlijke stijl is manier waarop jij het liefst met mensen werkt en is van invloed op je marketingboodschap, welke diensten bij jou passen, het type klant waar jij het liefst mee werkt en de focus die jij het beste voor je bedrijf kunt kiezen.

Natuurlijke overtuigingskracht

Je natuurlijke overtuigingskracht bepaalt waarom mensen specifiek van jou kopen en is van invloed op datgene wat je van jezelf in je marketing moet laten zien zodat mensen ook daadwerkelijk klant van je worden. Het bepaalt dus ook welke marketingvormen jij het beste kunt inzetten.

Meer informatie over de ondernemersprofielen vind je in het artikel: Wat is een ondernemersprofiel?

Jenny Lenting over de 12 ondernemersprofielen van Selma Foeken Hoe leuk kan het zijn om in een ‘hokje’ te worden geplaatst. Dat was wat ik dacht na afloop van de workshop De 12 ondernemersprofielen. Door de heldere uitleg en rake vragen van Selma kom je snel tot een beeld dat bij je past.
Jenny Lenting
VA voor coaches

Voor wie is deze workshop geschikt?

Deze workshop is geschikt voor ondernemers die een dienst verkopen. Denk aan trainers, coaches, VA’s, procesbegeleiders, therapeuten, adviseurs of consultants.

NoelNu ik mijn ondernemersprofiel weet, wordt marketing voor mij veel leuker en effectiever. Deze workshop is echt een aanrader voor iedere zelfstandig professional!

Noël de Rooij
Noël Coacht

Wat gaan we doen?

Tijdens de workshop:

  • leer je welke 12 ondernemersprofielen er zijn en wat de cruciale verschillen zijn tussen de profielen qua businessmodel en marketing;
  • laat ik aan de hand van concrete voorbeelden zien op welke manier iedere natuurlijke stijl het beste kan communiceren, zodat je voortaan weet hoe je klanten aanspreekt die bij jou en jouw manier van werken passen;
  • ontdek je wat jouw primaire ondernemersprofiel is. Zodat je precies weet wat dit voor jou, je bedrijf en je marketing betekent;
  • ontdek je daarnaast wat je secundaire profiel is (de meeste mensen herkennen zich in meerdere profielen) en hoe dit van invloed is op hoe jij onderneemt;
  • leer je welke vormen van marketing jij het beste kunt inzetten, zodat je voortaan weet of je bijvoorbeeld moet bloggen, naar netwerkbijeenkomsten moet gaan, podcasts moet maken of beter kunt vloggen.
  • is er uiteraard ook voldoende ruimte voor het stellen van je vragen. Ik werk altijd met een kleine groep (2 – 4) deelnemers, waardoor ik iedereen voldoende individuele aandacht kan geven en zeker weet dat iedereen na afloop van de workshop zijn profiel kent.

Ik volgde de workshop online. Superleuk! Selma begeleidt helder en praktisch deze workshop. We kregen ieder de tijd om alle vragen te stellen die we hadden.

Ik werk ruim 20 jaar als zzp-er. De workshop heeft me een focus gegeven en plezier om aan de slag te gaan met de marketing van mijn nieuwe product. Nu ik weet hoe ik mijn creativiteit kan gaan inzetten, ga ik enthousiast aan de slag!

Clarisse Mirandolle
Chiara Sofia

Maximaal 4 deelnemers

Er kunnen maximaal 4 deelnemers aan de workshop meedoen. Bij 2 aanmeldingen gaat de workshop al door. Ik werk dus altijd met een kleine groep.

Hierdoor weet je aan het eind van de workshop ook echt wat jouw ondernemersprofiel is. Veel ondernemers vinden het namelijk lastig om hun profiel vast te stellen of kiezen in eerste instantie voor het verkeerde profiel.

Door het kleine groepje was er tijd en ruimte om je persoonlijke vragen aan Selma te stellen en om verhalen te delen. Dat was echt een meerwaarde, want hierdoor weet je aan het eind van de workshop ook echt zeker wat je ondernemersprofiel is.
Else van Beek
De Ruimtespeler

De workshop in de ‘1,5 meter maatschappij’

Zolang de maatregelen i.v.m. corona van kracht zijn geef ik de workshop zowel offline als online. Zodat jij als deelnemer altijd kunt kiezen. Wil je workshop in mijn workshopruimte in Ede volgen, dan garandeer ik 1,5 afstand en de overige maatregelen qua hygiëne. En het maximaal aantal deelnemers is dan 3. Wil je de workshop liever online volgen? Ook dat kan. Je vindt de informatie per workshop.

De workshop De 12 ondernemersprofielen heb ik online gevolgd. Dit had ik nog niet eerder gedaan. Maar ik moet zeggen dat dit zeker voor herhaling vatbaar is. Heerlijk in mijn eigen omgeving en geen reistijd.

Selma straalt rust uit, spreekt duidelijk, kan snel tot de kern komen en weet ook op ‘afstand’ een fijne sfeer neer te zetten. Hierdoor had ik binnen no- time het gevoel dat ik gewoon aan tafel zat bij Selma en de andere deelnemers.

Een aanrader dus!

Linda Bos
Bos Training & Advies – in zorg- en welzijnssector

Praktische informatie


Alle gegevens op een rij

Start 25 augustus 2020
Start ook op 17 juli 2020, 3 augustus 2020, 10 september 2020
Type Workshop
Aantal 1 - 3 deelnemers
Duur 1 ochtend
Locatie Galileilaan 31, Ede
Prijs 250 (exclusief BTW)

Direct aanmelden

Betaal-informatie

Via bovenstaande knop kom je in een beveiligde online betaalomgeving en kun je je direct aanmelden. Je kunt hierbij kiezen voor betalen via Ideal of overmaken.

 

Aanvullende workshop-informatie

  • De workshop vindt plaats op dinsdagochtend 25 augustus 2020
  • De opstelling in onze workshopruimte is zodanig aangepast dat we 1,5 m afstand kunnen bewaren. Om die reden kunnen er ook maar maximaal 3 mensen meedoen.
  • De workshop gaat al door bij 1 deelnemer
  • Inloop vanaf 9.00 uur.
  • We werken van 9.30 tot 12.30 uur.

Volg je de workshop liever online?

Op 3 augustus en 10 september geef ik de workshop online.

Renske Holwerda over Selma Foeken De workshop de 12 Ondernemersprofielen was – in 1 woord – geweldig. Selma luistert goed, stelt rake vragen en is ook nog eens een tof mens.

Ik heb echt concrete aanwijzingen gekregen en ideeën opgedaan voor mijn marketing en website. Genoeg om de komende tijd over na te denken en mee aan de slag te gaan.

Renske Holwerda
Content O’Clock

Wat heb je eraan om je ondernemersprofiel te kennen?

Ken je je ondernemersprofiel, dan:

  • weet je precies voor welke vormen van marketing jij het beste kunt kiezen. Ieder ondernemersprofiel heeft namelijk andere marketinginstrumenten die voor hem werken. Dus ken je je profiel, dan weet je eindelijk of je wel of niet moet kiezen voor een nieuwsbrief, Facebook, bloggen, video, webinars of bijvoorbeeld podcasts (om maar een paar instrumenten te noemen);

  • weet je waarom mensen specifiek van jou kopen. Hierdoor weet je ook wat je van jezelf in je marketing moet laten zien. En dat is belangrijk. Want als datgene waarom mensen van jou kopen in je marketing niet zichtbaar is, is de kans ook klein dat je je diensten verkoopt;
  • snap je waarom je zo’n allergie hebt tegen de marketing die je veel ondernemers ziet inzetten. Want deze marketing (die veel mensen ‘te Amerikaans’ of ‘schreeuwerig’ noemen) is slechts geschikt voor één profiel. Grote kans dus dat jij – als je weerstand tegen deze marketingstijl voelt – één van de andere 11 profielen hebt. Blijkt dat inderdaad het geval te zijn, dan kun je deze stijl dus eens en voor altijd los laten;
  • weet je welk type klant bij je past. Ieder ondernemersprofiel heeft een ander type klant waar hij graag mee werkt. Ken je je ondernemersprofiel, dan weet je ook precies wat je marketingboodschap is, zodat je de klanten trekt die bij jou en je diensten past.
  • snap je waarom het zo moeilijk is om de focus in je bedrijf scherp te krijgen. Want als jij een ondernemer bent die niet kan kiezen, snel iets saai vindt en steeds iets anders doet met zijn bedrijf, dan is de kans groot dat dit met je ondernemersprofiel samenhangt. En dat je tot nu toe voor het verkeerde businessmodel hebt gekozen;
  • weet je welke diensten bij jou passen. Want elk ondernemersprofiel – dat aansluit bij jouw favoriete manier van werken – heeft andere diensten die daarbij passen. Dus heb je de focus van je bedrijf nog niet helder, dan helpt je ondernemersprofiel je ook bij het ontwikkelen van je eigen aanbod;

Patty Golsteijn over de 12 ondernemersprofielen van Selma Foeken Ik kwam er in de workshop achter dat ik een ‘verbinder’ ben. Daar schrok ik van, want ‘dat doet toch iedereen’? Blijkbaar niet. Ik ontdekte een talent. Een heel belangrijk talent, want het heeft me ontzettend veel businessmogelijkheden opgeleverd die ik eerder niet zag.Patty Golsteijn
Cut the Crap
Regelhelden

Eef Huiser van der Elst over ondernemerscoach Selma Foeken De workshop was echt een eyeopener. Mooi om de kenmerken van de verschillende ondernemersprofielen te zien en eindelijk te snappen waarom de meeste programma’s van businesscoaches mij zo tegenstaan. En vervolgens te zien welke marketingactiviteiten dan wél bij mij passen.

Eef Huiser-van der Elst
Commpass Coaching

Wil je meedoen?

Dan kun je je direct aanmelden via de aanmeldknop op deze pagina.

Hoe ik de 12 ondernemersprofielen ontdekte

Het begon met mijn weerstand tegen marketing

Toptrainer Selma FoekenIk ontdekte het model ‘de 12 ondernemersprofielen’ in mijn zoektocht naar ‘andere’ marketing. Ik had namelijk een behoorlijke marketingallergie ontwikkeld.
 
Deze allergie is ontstaan toen ik in de leer ging bij een businesscoach. Na aan paar jaar ondernemen, vond ik namelijk dat ik serieuzer met marketing aan de slag moest. Dus meldde ik me aan voor een programma bij een businesscoach.
 
Ik leerde toen wat je veel ondernemers ziet doen: vroegboekkortingen geven, ‘nu of nooit’- acties doen, strategiesessies ‘verloten’, grote lanceringscampagnes houden en laten zien hoe succesvol je zelf bent.
 
Ik vond het eerlijk gezegd niks. Maar ja, dit was marketing, zo werd mij verteld. En ik moest gewoon iets aan mijn ‘geldmindset’ doen. Maar het lukte me niet. Wat ik ook deed: het bleef niet goed voelen. Dit paste gewoon niet bij mij. Bovendien had ik het gevoel dat ik er ook regelmatig klanten mee aantrok die niet bij mij en mijn manier van werken paste.
 
Dus besloot ik ermee te stoppen. En alleen nog te doen wat wél goed voelde.
 
Dat was alleen niet makkelijk. Dat luisteren naar mijn gevoel. Ik ben namelijk iemand die ook graag wil weten waarom iets niet klopt. Dus ging op zoek naar een manier die het doen van marketing op mijn eigen manier makkelijker maakt.
 
In deze zoektocht ontdekte ik in 2014 de 12 ondernemersprofielen. Ik denk dat er nog nooit zoveel kwartjes bij mij zijn gevallen als op het moment dat ik kennismaakte met dit model. Want wat bleek: mijn weerstand was er niet voor niets. De manier van marketing paste helemaal niet bij mijn ondernemersprofiel! “Zie je wel dat ik niet gek ben” dacht ik.
 
Ik kon het dus definitief loslaten. En ik hoefde dus nooit meer verleidingstechnieken in mijn marketing te gebruiken. Het fijne is dat ik dankzij dit model nu ook precies weet wat er dan wél bij me past. Dat maakt marketing een stuk leuker, makkelijker en effectiever. Daarnaast gebruik ik mijn ondernemersprofiel bij alle ondernemersbeslissingen die ik moet maken. En dat geeft zoveel houvast!
 
Omdat ik zo enthousiast over de 12 ondernemersprofielen was (en nog steeds ben :-)), besloot ik me te certificeren. Zodat ik het ook aan andere ondernemers kan leren.
 
Ik zou willen dat iedere ondernemer zijn profiel kent. En dat is precies de reden dat ik deze workshop heb ontwikkeld. Een workshop waarin je ontdekt wat jouw ondernemersprofiel is.
 
Ik nodig je daarom ook van harte uit om naar deze workshop te komen. Ik garandeer je dat er ook bij jou veel kwartjes zullen vallen en dat het je veel zal opleveren.

Eric-Bogers-Close-up3Nu ik mijn ondernemersprofiel weet, begrijp ik precies waarom de veel gepredikte marketingadviezen voor coaches, trainers en adviseurs bij mij niet werkten.

Als je zoekende bent naar de beste manier van marketing die bij jou past, moet je deze workshop zeker volgen!

Eric Bogers, beroepscoach
Bogers Beroepscoaching

Veelgestelde vragen

Absoluut! Het kennen van je ondernemersprofiel geeft je kaders bij alle beslissingen die je als ondernemer moet nemen. Dus juist ook in de opstartfase van je bedrijf helpt het enorm om je ondernemersprofiel te kennen.

Load More

Het kennen van je ondernemersprofiel helpt je ook bij het ontwerpen van een Paraplu. Dus als je toch al twijfelt: kom eerst naar de workshop. Dan leer je meteen mij en mijn werkwijze kennen. Of neem even contact op. Dan bespreken we samen wat een goede eerste stap voor je is.

Load More

Danielle Heemskerk over Selma FoekenDankzij de workshop kijk ik nu heel anders tegen marketing aan! Mijn grootste inzicht is dat ik niet alle vormen van marketing hoef in te zetten en dus niet hoef te doen ‘wat iedereen doet’.

Als jouw marketing een lastige of vervelende taak voor je is (geworden), dan vind je in deze workshop inspiratie en hele concrete tips om hier (weer) met plezier mee aan de slag te gaan.

Met de 12 ondernemersprofielen krijg je echt een nieuwe en plezierige kijk op marketing voor jouw bedrijf.
Danielle Heemskerk
Body Positive

Deze workshop in-company of op je event?

Uiteraard verzorg ik deze workshop ook in-company of op bijeenkomsten voor ondernemers die een dienst verkopen. En ken je een groep ondernemers en willen jullie de workshop graag samen volgen? Laat maar weten, dan kom ik naar jullie toe.

Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.
Stuur een e-mail naar info@selmafoeken.nl of nog sneller: bel of app naar 06 1111 7019.

Nanja foto internetDe workshop van Selma over de 12 ondernemersprofielen heeft bij mij voor interessante eyeopeners gezorgd.

Ik snap nu beter waar ik voor sta, waarom mensen naar mijn trainingen komen en welke marketingaanpak hier bij past. En – nog belangrijker – wat qua marketing bij mij past!
Nanja Tiggelaar, Coach | Trainer
www.nanjatiggelaar.nl

Heb je een andere vraag?

Heb je vragen of wil je overleggen of deze workshop aansluit bij jouw vraag? Neem dan gewoon contact met me op! Stuur een e-mail naar info@selmafoeken.nl of bel/app naar 06 1111 7019.

Wil je meedoen?

Dan kun je je direct aanmelden via de aanmeldknop op deze pagina.

Marianne van der Water over Selma FoekenAls expert op het gebied van koude acquisitie houd ik mij al jaren bezig met marketing en branding. Toch werd ik getriggerd door deze workshop van Selma.

Niet alleen omdat ik nieuwsgierig was naar de 12 ondernemersprofielen, maar ook omdat ik weet dat als Selma ergens enthousiast over is het ook écht interessant is. En dat bleek ook nu weer te kloppen!
Marianne van de Water, koude acquisitie expert
Quorum Preliminary Sales

(Nu) nog niet aanmelden?

Kun je niet op de data waarop de workshop gegeven wordt en wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Of is het voor jou (nu) nog te vroeg om je aan te melden omdat je mij eerst beter wilt leren kennen?

Abonneer je dan op mijn updates. Die stuur ik zo eens in de 2-4 weken. In deze updates vind je mijn nieuwste blogartikelen en de agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
 
 
 
 
 
Foto header: Charlotte Matse