Onderscheidend Ondernemen College

Het zelfstudiepakket is op dit moment niet te koop. Wil je een seintje zodra het weer beschikbaar komt? Stuur dan een mailtje naar info@selmafoeken.nl

Wat is het Onderscheidend Ondernemen College?

Het Onderscheidend Ondernemen College is een online zelfstudiepakket. Dit pakket bestaat uit 12 losse lessen. Er zit dus geen opbouw of volgorde in de lessen. Je kunt de lessen los van elkaar volgen.

In iedere les leer je hoe je op jouw manier aan klanten komt. Je leert hoe je aan marketing doet op een manier die bij je past, goed voelt en integer is.

Dit zelfstudiepakket is voor ondernemers die als trainer, coach en/of therapeut werken.

Deze online-cursus echt een aanrader! Je ontdekt je eigen stijl van marketing en kunt daar vervolgens gefocust en vruchtbaar mee werken. Marketing is daardoor geen opgave meer, maar leuk om te doen.
Hilde Backus, Wandelcoach/psycholoog/opleider, Wandelcoach.nl

Ik begrijp nu eindelijk waarom ik weerstand heb op sommige manieren van marketing en ook waarom ik het al op mijn eigen manier deed. Dankzij de lessen van dit zelfstudiepakket kan ik dat nu nog beter. Want ik wéét nu ook wat bij mij past.

Jelien Lammers, Boel Bewust

Het Onderscheidend Ondernemen College is een investering waar we blij mee zijn. Vooral de praktische opzet is erg fijn! Wat ons betreft dus een aanrader.
Saskia Mulder & Maud Krukkert
SMK Trainingen

Wat leer je?

Je leert hoe je aan marketing doet op een manier die past bij:

  • jou als persoon. Zodat je het ook daadwerkelijk gaat doen en volhoudt.
  • jouw potentiële klant. Zodat hij zich aangesproken voelt en snapt dat hij bij jou moet zijn.
  • jouw dienst. Zodat je klanten aantrekt die passen bij jouw manier van werken.

Daarnaast leer je:

  • wat je ondernemersprofiel is. Zodat je weet waarom mensen specifiek van jou kopen.
  • hoe je aan Intrinsiek Marketing® doet. Zodat je geen trucjes hoeft uit te halen om ervoor te zorgen dat mensen klant van je worden.
  • wanneer mensen van je kopen. Zodat je weet welke informatie je in je marketing moet geven.

Je leert hoe je dit concreet toepast:

  1. op je website;
  2. in testimonials;
  3. als iemand aan je vraagt “Wat doe je precies?”;
  4. als je een upsell doet;
  5. in helderheidgevende blogs;
  6. in je weggever;
  7. op je LinkedIn profiel;
  8. in marketingroutes;
  9. in je social media updates;
  10. in je nieuwsbrief;
  11. als je een nieuwe dienst lanceert;
  12. en als je netwerkt.

In totaal zijn er dus 12 verschillende lessen. Daarnaast is er een basisles waarin je de basisprincipes van marketing leert.

Ik ben super enthousiast over het Onderscheidend Ondernemen College. Het zit goed in elkaar. Het is duidelijk, compleet, netjes verzorgd, prettig om naar te luisteren en te kijken. Super zinvol en leerzaam!
Driek de Wit Gecertificeerd en onafhankelijk coach

Wat kan het je opleveren?

Het Onderscheidend Ondernemen College kan je het volgende opleveren:

  • De drempel om als ondernemer zichtbaar te zijn wordt lager. Je weet hoe je aan marketing kunt doen op een manier die goed en oprecht voelt.
  • Je weet dat wat je doet ook werkt. Je weet namelijk welke informatie potentiële klanten van jou nodig hebben en op welke manieren je die informatie kunt delen. Je marketing wordt dus een stuk effectiever.
  • Je houdt marketing makkelijker vol. Omdat je doet wat bij jou past en weet dat je het juiste doet, is de kans groter dat je het nu ook echt volhoudt. Zeker als je merkt dat het effect heeft.
  • Nieuwe klanten. Pas je structureel toe wat je hebt geleerd, dan zeggen meer mensen ‘ja’ tegen jou. Je krijg dus nieuwe klanten.

Sinds ik toepas wat ik in de lessen van het Onderscheidend Ondernemen College heb geleerd, heb ik meer vertrouwen. Ik weet nu wat bij mij past en hoe ik dat kan inzetten in mijn marketing.

Ik krijg sindsdien ook meer reacties op mijn posts en nieuwsbrieven en dat is niet alleen leuk, maar ook heel motiverend.

En dat niet alleen, ik heb ook meer wandelcoachees dan daarvoor en ik weet haast wel zeker dat dit komt door de manier waarop ik nu onderscheidend onderneem.

Marian van Riel Bureau Boslucht

Informatie over de lessen

Brochure

In de uitgebreide brochure kun je lezen wat je precies in iedere les leert.

Klik op de afbeelding om de brochure te downloaden (je hoeft geen gegevens achter te laten om toegang tot de brochure te krijgen).
 
 

Korte omschrijving van iedere les

Hieronder lees je een korte omschrijving van iedere les.

De Basisles

Deze les bestaat uit 9 colleges

Leer de basisprincipes van marketing

  • Je leert wat Intrinsiek Marketing is en waarom dit zo goed bij trainers, coaches en therapeuten past
  • Je ontdekt wat je ondernemersprofiel is en wat dit voor je marketing betekent.
  • Je leert wanneer mensen van je kopen en wat jij als ondernemer moet doen om te zorgen dat dit gebeurt.

Verzamel de juiste informatie

In de basisles ga je ook zelf aan de slag. Je verzamelt de informatie die je nodig hebt om op jouw manier aan marketing te kunnen doen. Dit doe je aan de hand van de vier marketingvariabelen (dienst, klant, medium, ik).

 

De 12 lessen

Website

Deze les bestaat uit 8 colleges

Een website die past bij jou, je diensten, je klant en je ondernemersprofiel

Als ondernemer kun je niet zonder website. Maar hoe schrijf je websiteteksten die laten zien wie jij bent, wat je doet en die jouw potentiële klanten aanspreken, zodat je ook daadwerkelijk klanten krijgt? Dat leer je in deze les.

 

Testimonials

Deze les bestaat uit 4 colleges

Overtuigende testimonials die passen bij je ondernemersprofiel

Aanbevelingen, positieve reviews en klantverhalen. Voor een ondernemer zijn die heel belangrijk. Ze zorgen er namelijk voor dat potentiële klanten eerder tot koop zullen overgaan. In deze les leer je alles wat je als ondernemer over testimonials moet weten.

 

Wat doe je precies?

Deze les bestaat uit 4 colleges

Hoe geef je antwoord op deze lastige vraag?

Als ondernemer wil je dat zoveel mogelijk mensen weten wat je doet. Dus is het niet alleen belangrijk dat je antwoord kunt geven op de vraag ‘Wat doe je precies?’, maar dat je dat ook doet op een manier waardoor mensen weten waarvoor ze bij jou moeten zijn. Want alleen dan levert het je ook klanten op. In deze les leer je hoe je dat doet.

 

Upsell

De les bestaat uit 5 colleges

Hoe nodig je mensen uit voor een vervolgaanbod zonder verkoperig over te komen?

In deze les leer je hoe je mensen na afloop van een dienst op een vriendelijke manier uitnodigt voor een vervolg, waardoor meer mensen je vervolg afnemen. Je leert hoe je dat doet zonder pusherig te zijn, kortingen aan te bieden of salespitches te houden. In deze les leer je hoe je dat op jouw manier doet.

 

Helderheidgevend bloggen

Deze les bestaat uit 5 colleges

Hoe geef je helderheid in je artikelen?

Door in je marketing helderheid te geven, neem je niet alleen de belemmerende overtuigingen weg bij je potentiële klanten, je verhoogt ook hun vertrouwen. Het vertrouwen in jou, in jouw oplossing én in zichzelf. Hierdoor worden zij eerder klant. In deze les leer ik je hoe je helderheid geeft in je artikelen (en in je social media updates).

 

De weggever

Deze les bestaat uit 5 colleges

Hoe bepaal je de inhoud van je weggever en hoe zorg je ervoor dat hij effect heeft?

Potentiële klanten hebben informatie van jou nodig om te kunnen beslissen of ze wel of geen klant van je worden. Dat betekent dat jij die informatie in je marketing moet geven. Een goede manier om dat te doen is door middel van een weggever (ook als je geen nieuwsbrief verstuurt).

In deze les leer je hoe je bepaalt waar je weggever over moet gaan en welk type weggever bij jou en je ondernemersprofiel past, zodat je weggever ook daadwerkelijk klanten oplevert.

 

Linkedin Profiel

Deze les bestaat uit 6 colleges

Wat zet je in je LinkedIn profiel?

In deze les leer je hoe je jezelf op een professionele manier op je LinkedIn- profiel kunt laten zien. Je leert hoe je dat doet op een manier die niet alleen bij je ondernemersprofiel past, maar waardoor voor anderen ook duidelijk is wat je doet en waarvoor mensen bij jou moeten zijn. Waardoor potentiële klanten eerder contact met je opnemen.

(Goed om te weten: ik leer je geen technische zaken, zoals hoe je een account aanmaakt. De focus ligt in deze les puur op de inhoud van je LinkedIn-profiel.)

 

Marketingroutes

Deze les bestaat uit 7 colleges

Hoe doe je op een gestructureerde manier aan marketing?

Een marketingroute zorgt ervoor dat je op een gestructureerde manier aan marketing doet. Dus geen hap-snap marketing meer. En nee, een marketingroute is niet hetzelfde als een funnel.

Een marketingroute is de route die jij je potentiële klanten laat doorlopen voordat ze klant van je worden. In deze route maken zij niet alleen kennis met jou en je dienst, maar krijgen ze ook meer (zelf)vertrouwen, waardoor ze eerder tot koop overgaan.

In deze les leer ik je hoe je marketingroutes ontwerpt waarmee je klanten krijgt en hoe je ervoor zorgt dat je marketingroutes aansluiten bij jouw ondernemersprofiel.

 

Social Media Updates

Deze les bestaat uit 6 colleges

Updates die bij jou passen en je potentiële klanten aanspreken.

Als ondernemer kun je niet meer om social media heen, want vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel één of meer social media-accounts. Dus jouw potentiële klanten ook. In deze les leer ik je hoe je klanten kunt krijgen door op social media zichtbaar te zijn.

De focus ligt in deze les op de updates op LinkedIn, Facebook en Instagram.

(Goed om te weten: ik leer je niet hoe je een account aanmaakt. Of hoe alles technisch op de verschillende platforms werkt. De focus ligt in deze les puur op de updates, oftewel de content die je kunt plaatsen.)

 

Nieuwsbrief

Deze les bestaat uit 6 colleges

Een nieuwsbrief die past bij jou en je ondernemersprofiel.

Het versturen van een nieuwsbrief is een goede manier om regelmatig zichtbaar te zijn en het (zelf)vertrouwen bij je potentiële klanten te verhogen. In deze leer ik je hoe je klanten kunt krijgen door het versturen van een nieuwsbrief. Ook leer ik je hoe je aan onderwerpen komt, hoe vaak je de nieuwsbrief moet versturen en wat je kunt doen om aan nieuwsbriefabonnees te komen.

(Goed om te weten: in deze les besteed ik geen aandacht aan de technische kant van een nieuwsbrief. De focus ligt puur op de inhoud van je nieuwsbrief).

 

Lanceren

Deze les bestaat uit 4 colleges

Hoe kom je aan je eerste klanten (voor een nieuwe dienst)?

Je hebt een nieuwe dienst of je bent net voor jezelf begonnen. Laat die klanten maar komen! Alleen: hoe kom je aan je eerste klanten? Dat kun je doen door je nieuwe bedrijf en/of dienst te lanceren.

In deze les leer ik je welke informatie je tijdens je lancering moet geven, op welk moment je het beste met je lancering kunt beginnen en geef ik je voorbeelden van lanceeracties die je kunt doen.

 

Netwerken & relatiebeheer

Deze les bestaat uit 4 colleges

Hoe leg en onderhoud je contact met (potentiële) klanten?

Netwerken. De meeste ondernemers houden er niet van. Toch kan het een goede manier zijn om aan klanten te komen. Mits je netwerkt op een manier die bij je ondernemersprofiel past.

Bovendien kun je ook netwerken zonder verkoperig over te komen of jezelf op de borst te slaan. In deze les leer ik je hoe je dat doet.

Ook relatiebeheer komt in deze les aan de orde. Want het onderhouden van contact met oud-klanten en andere relaties in je netwerk is niet alleen een goede, maar vooral ook leuke manier van het doen van marketing. In deze les geef ik je voorbeelden van hoe je dat kunt doen.

Hoe zien de lessen er precies uit?

In onderstaande video kun je zien hoe iedere les eruit ziet.

Iedere les bestaat dus uit een aantal video’s. Hierin leer je de theorie en krijg je van mij opdrachten die je helpen om de theorie ook daadwerkelijk te snappen. Natuurlijk leer ik je ook hoe je de theorie toepast, passend bij jou, je dienst, je klant en je ondernemersprofiel.

Ook krijg je in iedere les voorbeelden en checklisten die je helpen om de theorie toe te passen. Daarnaast krijg je van iedere les een samenvatting, zodat je alles nog eens rustig kunt nalezen.

Thea_BodegravenDankzij Selma heb ik een andere kijk op marketing. Het geeft mij veel rust dat ik niet meer hoef te ‘verkopen’ en weet wat ik in plaats daarvan kan doen.

Thea van Bodegraven – Coach voor naasten van angst en/of dwang in het gezin
Sterk in eigen kracht coaching

Selma is een verademing in een wereld waarin het alleen maar lijkt te gaan om zo makkelijk mogelijk zoveel mogelijk geld aan je klanten te verdienen. Selma doet het anders. Ze is authentiek en ze leert je hoe je marketing kunt doen die bij je past.
Noel de Rooij – Empowerment coach en trainer
www.noelcoacht.nl

Jet Teerink over Selma Foeken Ik weet nu hoe ik mezelf kan zijn in mijn marketing. En dat is zo bevrijdend! Ik hoef niet geforceerd uitingen te doen die helemaal niet kloppen en niet bij me passen.

Jet Teerink – Coaching
Je werk als bron voor vitaliteit

Henderina Mantel over Ondernemerscoach Selma FoekenWat was ik blij dat ik Selma leerde kennen. Haar visie op marketing is een verademing. Zo wil ik wél aan marketing doen.

Ze helpt je je marketing zo vorm te geven dat het (nog meer) in lijn is met wie je bent, wat je doet en je ideale klant. En daarmee trek je bijna automatisch nieuwe klanten.
Henderina Mantel, Voedingsdeskundige
Gezonde Darmen – Gezonde Mensen

Seintje ontvangen?

Het Onderscheidend Ondernemen College is op dit moment niet te koop.

Wil je een seintje ontvangen als het Onderscheidend Ondernemen College weer beschikbaar komt? Vul dan hieronder je gegevens in. We gebruiken je gegevens alleen om je een mailtje te sturen zodra het Onderscheidend Ondernemen College weer te koop is.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.