Onderscheidend Ondernemen College

Marketing op jouw manier. In dit online zelfstudiepakket krijg je concrete handvatten hoe jij dat kunt doen. Iedere maand een nieuwe les met een ander thema. Koop de les van deze maand of neem direct een abonnement voor de komende 6 of 12 maanden.

Voor wie?

  • Ben jij ondernemer?
  • Werk je als trainer, coach en/of therapeut?
  • Wil je leren hoe je op jouw manier aan marketing doet?
  • En wil je direct zelf aan de slag?

Dan is het Onderscheidend Ondernemen College iets voor jou.

Marketing. Het kan ook anders.

Het beeld dat jij bij marketing hebt klopt niet. Marketing hoeft namelijk niet verkoperig te zijn en je hoeft je ook niet anders voor te doen dan je bent. Je hoeft jezelf niet op de borst te kloppen of te leuren met jezelf. En dat ‘Amerikaanse’, dat hoeft ook niet.

Het kan ook op een manier die wel goed voelt. Door in je marketing dichtbij jezelf te blijven. En door alleen datgene in te zetten waarvan jij weet: dit werkt voor mij. Want je wilt natuurlijk wel klanten.

In het Onderscheidend Ondernemen College leer ik je hoe je dat doet.

Wat is het Onderscheidend Ondernemen College?

Het Onderscheidend Ondernemen College is een online zelfstudiepakket. Je kunt dus in je eigen tempo en in je eigen tijd aan de slag.

Dit pakket bestaat uit 12 losse lessen. Er zit dus geen opbouw of volgorde in de lessen. Je kunt de lessen los van elkaar volgen.

Iedere maand van het jaar heeft z’n eigen les. Dat betekent dat de betreffende les ook alleen in die maand te koop is. Deze maand (januari 2020) is dat de les over je website.

Je kunt de les van deze maand kopen of direct een abonnement nemen voor 6 of 12 maanden. Bij een abonnement krijg je direct toegang tot de les van deze maand en in de 5/11 maanden daarna krijg je automatisch iedere maand een nieuwe les.

Heb je een les gekocht, dan blijft deze beschikbaar. Dat betekent dus dat je ook na januari toegang tot de les van deze maand hebt. Je kunt er dus mee aan de slag op het moment dat het jou uitkomt.

Hoeveel lessen je ook koopt: je krijgt ook altijd de basisles. Hierin leg je de basis van marketing op jouw manier.

Dit leer je nergens anders

Wat je in het Onderscheidend Ondernemen College leert, leer je nergens anders. Dat durf ik wel te beweren. Je krijgt dus geen standaard adviezen of ‘doe wat goed voelt voor jou’.

Je krijgt iedere les concrete handvatten passend bij jou en je dienst. Want als coach of therapeut doe je anders aan marketing dan als trainer. En open inschrijvingen vragen bijvoorbeeld om andere marketing dan een in-company traject.

Ook ontdek je wat je ondernemersprofiel is (mocht je dat nog niet kennen) en natuurlijk leer ik je iedere les hoe je dit profiel concreet toepast.

Hoe zien de lessen er precies uit?

Ik snap dat je wilt weten hoe iedere les eruit ziet. En wat je per les precies krijgt. In onderstaande video laat ik je dat zien.

Iedere les bestaat dus uit een aantal video’s. Hierin leer je de theorie en krijg je van mij opdrachten die je helpen om de theorie ook daadwerkelijk te snappen. Natuurlijk leer ik je ook hoe je de theorie toepast, passend bij jou, je dienst, je klant en je ondernemersprofiel.

Ook krijg je in iedere les voorbeelden en checklisten die je helpen de theorie toe te passen. Daarnaast krijg je van iedere les een samenvatting, zodat je alles nog eens rustig kunt nalezen. En in sommige lessen geef ik je stroomschema’s die je helpen om de juiste keuzes te maken.

Welke lessen zijn er?

Voor welk abonnement je ook kiest (1, 6 of 12 maanden), je ontvangt altijd de basisles. Deze les is direct na aankoop beschikbaar.

De Basisles

Leg de basis voor marketing op jouw manier

Ontdek wat je ondernemersprofiel is

Ik geloof dat je in je marketing dicht bij jezelf kunt blijven. Alleen: hoe doe je dat? Een belangrijke houvast hierbij is het kennen van je ondernemersprofiel. Daarom ontdek je in de basisles wat jouw ondernemersprofiel is en wat dit voor je marketing betekent.

Maak kennis met Intrinsiek Marketing®

Ik geloof ook dat je mensen in je marketing niet hoeft te verleiden. Daarom heb ik een manier van marketing ontwikkeld waarin je dat niet doet: Intrinsiek Marketing®. In de basisles maak je kennis met de basisprincipes van Intrinsiek Marketing®. In de overige lessen van het Onderscheidend Ondernemen College leer ik je hoe je deze principes toepast.

Leer welke informatie je moet geven

Potentiële klanten hebben informatie van jou nodig om te kunnen beslissen of ze wel of geen klant van je worden. Daarom leer je in de basisles welke informatie zij nodig hebben, zodat jij die informatie in je marketing kunt geven.

Verzamel de informatie die je nodig hebt

In de basisles ga je ook zelf aan de slag. Je gaat namelijk de informatie verzamelen die je nodig hebt om op jouw manier aan marketing te kunnen doen. Je verzamelt deze informatie aan de hand van de vier marketingvariabelen (dienst, klant, medium, ik). Uiteraard vertel ik je stap voor stap welke informatie je precies nodig hebt en waar je die kunt vinden.

 

De les van deze maand. Je kunt deze les t/m 31 januari 2020 aanschaffen. De les is direct na aankoop beschikbaar. Heb je de les gekocht, dan heb je ook na januari toegang tot deze les.

Januari 2020

Website

Een website die past bij jou, je diensten, je klant en je ondernemersprofiel

Als ondernemer kun je niet zonder website. Maar hoe schrijf je websiteteksten die laten zien wie jij bent, wat je doet en die jouw potentiële klanten aanspreken? Dat leer je in deze les.

In deze les komen de vijf belangrijkste pagina’s aan bod: Home, Voor wie, Diensten, Over jou en Contact. Je leert welke informatie jij op deze pagina’s kunt delen, zodat jouw potentiële klanten zich aangesproken voelen en snappen wat je doet.

Ook leer ik je wat gezien jouw ondernemersprofiel op jouw website absoluut niet mag ontbreken.

 

Kies je voor een abonnement van 6/12 maanden, dan krijg je niet alleen in januari de website-les, maar dan krijg je in de 5/11 maanden daarna ook iedere maand toegang tot een nieuwe les.

Hieronder lees je welke lessen dat zijn. Uiteraard kun je deze lessen in de betreffende maanden ook los aanschaffen.

Februari 2020

Testimonials

Overtuigende testimonials die passen bij je ondernemersprofiel

Aanbevelingen. Positieve reviews en klantverhalen. Die verhogen bij potentiële klanten het vertrouwen in jou. Maar ze kunnen nog meer doen.

Daarom leer je in deze les niet alleen hoe je aan goede testimonials komt, hoe een goede testimonial eruit ziet, wat gezien jouw ondernemersprofiel bij het gebruiken van testimonials belangrijk is, maar ook op welke manieren jij testimonials in je marketing kunt inzetten.

 

Maart 2020

Wat doe je precies?

Hoe geef je antwoord op deze lastige vraag?

Als ondernemer wil je dat zoveel mogelijk mensen weten wat je doet. Dus is het belangrijk dat je antwoord kunt geven op de vraag ‘Wat doe je precies?’. In deze les leer je hoe je dat doet.

Je leert uit welke onderdelen een goede pitch bestaat, zodat je je eigen verhaal kunt maken. Een verhaal dat natuurlijk voelt, bij je past en ervoor zorgt dat anderen snappen wat je doet.

Ook leer ik je hoe je ondernemersprofiel van invloed is op de manier waarop jij het beste antwoord kunt geven op de vraag ‘Wat doe je precies?’.

 

April 2020

Upsell

Hoe nodig je mensen uit voor een vervolgaanbod zonder verkoperig over te komen?

Na een (gast)workshop of lezing je diensten verkopen. De kans is groot dat je daar niet van houdt. Terwijl je natuurlijk wel graag ziet dat mensen klant van je worden. Dus hoe zorg je dat dat gebeurt zonder verkoperig te worden?

In deze les leer je hoe je mensen na afloop van een dienst op een vriendelijke manier uitnodigt voor een vervolg. Zonder pusherig te zijn, kortingen aan te bieden of salespitches te houden. Ik leer je hoe je dat op jouw manier kunt doen. En wat gezien jouw ondernemersprofiel belangrijk is als je een upsell doet.

 

Mei 2020

Helderheidgevend bloggen

Hoe geef je helderheid in je artikelen?

Door in je marketing helderheid te geven, geef je je potentiële klant vertrouwen. In zichzelf en in jou. Precies wat er nodig is om klant van je te worden als je een dienst verkoopt waarin je klant ook naar zichzelf en/of zijn eigen gedrag moet kijken.

Geef je helderheid in je artikelen, dan doe je feitelijk precies datgene wat je in je trainingen en coachings ook vaak al doet. Daarom past deze manier van schrijven zo goed bij trainers, coaches en therapeuten.

In deze les leer ik je hoe je helderheid geeft in je artikelen (en social media updates). En ik leer je hoe je aan onderwerpen komt om over te schrijven.

Herken je jezelf in het ondernemersprofiel van de Empowermentor, dan is helderheid geven dé manier om aan marketing te doen.

 

Juni 2020

De weggever

Hoe bepaal je de inhoud van je weggever en hoe zorg je ervoor dat hij effect heeft?

Nee, een weggever is niet altijd een gratis e-book. En je hoeft je weggever ook niet perse aan je nieuwsbrief te koppelen. Sterker nog, ook zonder nieuwsbrief kan het vaak slim zijn om een weggever te hebben.

Potentiële klanten hebben informatie van je nodig om te kunnen beslissen of ze wel of geen klant van je worden. Dat betekent dat jij die informatie in je marketing moet geven. Een goede manier om dat te doen is door middel van een weggever. Dit kan een e-book zijn, maar bijvoorbeeld ook een video, een test, een webinar of een gratis workshop of lezing.

In deze les leer ik je hoe je bepaalt waar je weggever over moet gaan, welke type weggever bij jou en je ondernemersprofiel past en op welke manier je jouw weggever het beste kunt inzetten.

 

Juli 2020

LinkedIn-profiel

Wat zet je in je LinkedIn-profiel?

Als ondernemer kun je niet zonder LinkedIn. In deze les leer je hoe je jezelf op een professionele manier op je LinkedIn-profiel kunt laten zien en hoe je dat doet op een manier waardoor voor anderen duidelijk is wat je doet en waarvoor ze bij jou moeten zijn.

Ook leer ik je op welke manier jouw ondernemersprofiel van invloed is op de informatie die je over jezelf op je LinkedIn-profiel deelt.

(Goed om te weten: ik leer je geen technische zaken, zoals hoe je een account aanmaakt. De focus ligt in deze les puur op de inhoud van je LinkedIn-profiel.)

 

Augustus 2020

Marketingroutes

Hoe doe je op een gestructureerde manier aan marketing?

Met marketingroutes zorg je ervoor dat jouw potentiële klanten alvast kennismaken met jou en je aanbod. Op een persoonlijke en prettige manier. Zonder dat jij meteen verkoperig bent of je anders voordoet.

Marketingroutes zorgen er ook voor dat je op een gestructureerde manier aan marketing kunt doen. Dus geen hap snap marketing meer.

In deze les leer ik je hoe je marketingroutes ontwerpt waarmee je klanten krijgt en hoe je ervoor zorgt dat je marketingroutes aansluiten bij jouw ondernemersprofiel.

 

September 2020

Social Media Updates

Updates die bij jou passen en je potentiële klanten aanspreken.

In deze les leer je hoe je aan onderwerpen voor social media updates komt, hoe je jezelf op social media kunt laten zien zonder opschepperig te zijn en op welke manier je positief kunt opvallen.

Ook leer je wat het effect van bepaalde updates is, zodat je heel bewust kunt kiezen welke update(s) je deelt. Ook leer je wat je moet doen (en laten) om via social media aan klanten te komen en wat gezien jouw ondernemersprofiel belangrijk is als je ervoor kiest zichtbaar te zijn op social media.

De focus ligt in deze les op de updates op LinkedIn, Facebook en Instagram.

(Goed om te weten: ik leer je niet hoe je een account aanmaakt. Of hoe alles technisch op de verschillende platforms werkt. De focus ligt in deze les puur op de updates, oftewel de content die je kunt plaatsen.)

 

Oktober 2020

Nieuwsbrief

Een nieuwsbrief die past bij jou en je ondernemersprofiel.

De nieuwsbrief. Besluit je die te sturen, dan is het essentieel dat deze aansluit bij je ondernemersprofiel. Hoe je dat doet en waar je gezien jouw ondernemersprofiel op moet letten leer je in deze les.

Ook leer ik je hoe je aan onderwerpen komt, hoe vaak je de nieuwsbrief moet versturen en wat je kunt doen om aan nieuwsbriefabonnees te komen.

(Goed om te weten: in deze les besteed ik geen aandacht aan de technische kant van een nieuwsbrief. De focus ligt puur op de inhoud van je nieuwsbrief).

 

November 2020

Lanceren

Hoe kom je aan je eerste klanten (voor een nieuwe dienst)?

Je hebt een nieuwe dienst of je bent net voor jezelf begonnen. Laat die klanten maar komen! Alleen: hoe kom je aan je eerste klanten?

Een manier om dat te doen is door middel van een lancering. En nee, dat betekent niet dat je meteen allerlei gratis webinars of challenges moet organiseren. Het kan ook op andere manieren.

In deze les leer ik je hoe je een nieuwe dienst in de markt kunt zetten op een manier die past bij jou, je klanten en je ondernemersprofiel. Ik leer je welke informatie potentiële klanten van je nodig hebben. En geef ik je voorbeelden van acties die je kunt doen om aan je eerste klanten te komen.

 

December 2020

Netwerken & relatiebeheer

Hoe leg en onderhoud je contact met (potentiële) klanten?

Netwerken. De meeste ondernemers houden er niet van. Toch kan het een goede manier zijn om aan klanten te komen. Mits je netwerkt op een manier die bij je ondernemersprofiel past.

Bovendien kun je ook netwerken zonder verkoperig over te komen of jezelf op de borst te slaan. In deze les leer ik je hoe je dat doet.

Ook relatiebeheer komt in deze les aan de orde. Want het onderhouden van contact met oud-klanten en andere relaties in je netwerk is niet alleen een goede, maar vooral ook leuke manier van het doen van marketing. In deze les geef ik je voorbeelden van hoe je dat kunt doen.

Hoe werkt het?

Kies je abonnement.

Je kunt kiezen voor de les van deze maand (januari 2020), voor een abonnement op de komende zes maanden (januari t/m juni 2020) of voor een abonnement op alle 12 lessen.

Betaal via Ideal.

Nadat je je abonnement hebt gekozen, kun je via Ideal (of als je in België woont via Bancontact/MrCash) betalen.

Ontvang de link naar de online leeromgeving.

Zodra je betaald hebt, ontvang je een inlognaam en een persoonlijk wachtwoord. Hiermee kun je inloggen in de online leeromgeving.

Krijg direct toegang tot de basisles en de les van januari 2020.

Zodra je inlogt, heb je direct toegang tot de basisles en de les van deze maand. Je kunt dus meteen aan de slag.

Krijg maandelijks toegang tot de andere lessen.

Koop je een abonnement voor 6 of 12 maanden? Dan krijg je (zolang je abonnement duurt) de eerste van iedere nieuwe maand automatisch toegang tot de les van die maand.

Kies het abonnement dat bij je past

PLAN

Number

minutes

Price

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

Price for 1 minute

1 maand

100

excl. BTW

januari 2020

1 les

De les van januari:

Website

De basisles

Geen extra lessen


6 maanden

300

excl. BTW

januari t/m juni 2020

6 lessen

De les van januari:

Website

De basisles

Ook in deze maanden krijg je toegang tot

een les: 


februari 2020

maart 2020

april 2020

mei 2020

juni 2020



12 maanden

500

excl. BTW

januari t/m december 2020

12 lessen

De les van januari:

Website

De basisles

Ook in deze maanden krijg je toegang tot een les: 


februari 2020

maart 2020

april 2020

mei 2020

juni 2020

juli 2020

augustus 2020

september 2020

oktober 2020

november 2020

december 2020


Veelgestelde vragen

Vragen over het Onderscheidend Ondernemen College

Hoe scherper jij de focus van je bedrijf hebt, hoe makkelijker het is om aan marketing te doen.

Richt jij je met je bedrijf op heel veel verschillende mensen en/of organisaties en bied jij heel veel verschillende diensten aan, dan is het lastiger om aan marketing te doen. En dan kan het zijn dat je in sommige lessen vastloopt.

Heb je een Paraplu gemaakt? Dan is het Onderscheidend Ondernemen College een mooi vervolgt op dit traject.

Load More

Zeker. Het is wel belangrijk dat je al weet wat voor trainingen, coachings en/of therapie je wilt gaan aanbieden.

Heb je nog geen idee wat je met je bedrijf wilt gaan doen, dan is het te vroeg om mee te doen.

Load More

De focus ligt in iedere les op de diensten van trainers, coaches en therapeuten. Dat betekent dat als jij andere diensten verkoopt, je steeds zelf de vertaalslag moet maken naar je eigen type diensten.

Verkoop je producten, dan is het Onderscheidend Ondernemen College niet interessant voor je.

Load More

Vragen over de lessen

Dat hoeft niet. Het zijn losse lessen die ook los van elkaar en in willekeurige volgorde te volgen zijn.

Welke les je ook koopt, het is wel belangrijk dat je altijd eerst de basisles volgt. De basisles krijg je automatisch bij iedere les die je aanschaft.

Load More

De lessen bestaan uit video’s en documenten. De video’s kun je niet downloaden. Alle documenten wel.

Load More

Voor altijd. Vanaf het moment dat de door jou aangeschafte les(sen) in de online leeromgeving beschikbaar zijn gekomen, heb je daar onbeperkt toegang toe.

Load More

Dat verschilt per les. De basisles is de grootste en meest uitgebreide les. Deze les bestaat uit 9 video’s, waarvan de langste video’s 20 – 30 minuten duren. Met deze les ben je dus de meeste tijd kwijt.

De losse lessen zijn minder groot. Die bestaan uit 3 – 5 video’s en vaak duren de video’s minder lang (meestal 3 – 10 minuten per video).

De enige uitzondering hierop is de les over de website. Dit is de meest uitgebreide losse les (8 video’s) en enkele video’s van die les duren 12 – 20 minuten.

Load More

Vragen over de abonnementen

Dat klopt. Je kunt deze les alleen in januari 2020 kopen. De les over de website is dus te koop t/m 31 januari 2020. En komt daarna weer beschikbaar op 1 januari 2021.

Iedere maand van het jaar heeft zijn eigen les en die is ook alleen in die maand te koop. Dat betekent dat vanaf 1 februari de volgende les te koop is (de les over testimonials).

Heb je een les eenmaal gekocht, dan blijf je onbeperkt toegang tot die les houden. Je kunt een door jou aangeschafte les dus volgen op het moment dat het jou uitkomt.

Load More

Dat kan niet. Je kunt deze maand alleen de losse les van januari kopen.

Je kunt de lessen waar je interesse naar uitgaat wel kopen in de maand dat ze beschikbaar zijn.

Je kunt natuurlijk ook een abonnement nemen. In dat geval krijg je niet alleen de les van deze maand, maar krijg je de 5/11 maanden daarna ook automatisch op de eerste van de maand toegang tot de les van die maand.

Load More

Dat kan niet. Kies je voor het abonnement van 6 lessen, dan krijg je de les van deze maand en die van de komende 5 maanden.

De les van deze maand is direct beschikbaar. Tot de overige 5 lessen krijg je steeds automatisch toegang op de eerste van de betreffende maand.

Load More

Nee, niet tot alle lessen. Je krijgt na aankoop van je abonnement direct toegang tot de basisles en de les van deze maand (website).

In de 5 of 11 maanden daarna krijg je steeds op de eerste van de maand toegang tot de les van de betreffende maand. Deze les verschijnt automatisch in de online leeromgeving.

Load More

Heb je een andere vraag? Of wil je overleggen?

Staat jouw vraag er niet tussen? Of wil je graag even overleggen of het Onderscheidend Ondernemen College geschikt is voor jou? Stuur dan een mailtje naar info@selmafoeken.nl of bel naar 06 – 11 11 70 19