Ontwerp je eigen Paraplu

Ontwerp je eigen Paraplu

Verlang je naar een heldere focus met je bedrijf? En wil je kunnen aangeven wat jou van de anderen in jouw vakgebied onderscheidt? Ontwerp dan een Paraplu en leg daarmee de basis voor je eigen aanbod, website en marketing.

Ben je ondernemer en herken je dit?

  • Je vindt het lastig om antwoord te geven op de vraag: “Wat doe jij precies?”. Want je weet niet goed hoe je jezelf moet noemen. Geen van de woorden – trainer, coach, consultant, interim manager, facilitator, adviseur en/of procesbegeleider – dekt echt goed de lading van wat jij doet.

  • Je wilt graag dat alle (verschillende) dingen die je doet en aanbiedt één geheel vormen, zodat ook voor anderen duidelijk is waarvoor ze bij jou moeten zijn.

  • Je hebt het gevoel dat er meer in je zit dan er nu uitkomt. En je bent er daarom klaar mee om opdrachten aan te nemen die niet helemaal bij je passen. Of helemaal niet.
  • Je weet niet hoe je kunt aangeven waarin jij je onderscheidt van de anderen in jouw vakgebied. Je weet het wel ongeveer, maar het wordt al snel een vaag verhaal als je dat anderen probeert uit te leggen.
  • Je wilt serieus met marketing & acquisitie aan de slag, maar kunt niet goed verwoorden wat je te bieden hebt. En voor wie. Dus schuif je marketing en acquisitie steeds weer voor je uit.

  • Je wilt graag je eigen visie kunnen verwoorden, zodat je een goed verhaal hebt voor op je website en je LinkedIn profiel. Of voor als je bij potentiële opdrachtgevers aan tafel zit.

  • Je verlangt naar een eigen aanbod dat past bij wie je bent en waar je voor staat. Een aanbod waarin alles zit waar jij goed in bent en wat jij leuk vindt.

Herken je jezelf in één of meer van bovenstaande omschrijvingen? Dan is het tijd voor focus in je bedrijf. En die focus krijg je door het ontwerpen van een Paraplu.

“Wat doe ik precies?” Het lukte me maar niet om dat te verwoorden. Ik had er zelf al eindeloos veel over opgeschreven, maar ik kreeg het maar niet scherp. Het bleef in mijn ogen een chaotisch en onsamenhangend verhaal.

Tijdens het Paraplu-traject was mijn kern niet alleen snel helder, maar ook helemaal raak! Alles wat eerst nog chaos leek, viel als een puzzel in elkaar. De cirkel is rond! Maar dat niet alleen: ik heb nu ook veel meer rust en vertrouwen in mezelf als ondernemer.
Wilma Knol
Advies, coaching & training voor werkbegeleiders, praktijkopleiders & teammanagers

Het grote misverstand over focus

Veel ondernemers denken dat focus met je bedrijf betekent dat je moet kiezen voor één ding. Dus óf voor coach, óf voor trainer, óf adviseur. Of ze denken dat je moet kiezen voor één doelgroep. Of één type dienst. Grote kans dat jij dit ook denkt.

Het is niet zo gek dat je denkt dat je moet kiezen.
Want dit is wat je veel businesscoaches hoort zeggen: “Kies een niche”. Volgens hen moet je hoe dan ook kiezen om als ondernemer succesvol te kunnen zijn.

Terwijl het voor jou juist de afwisseling is die je werk zo leuk maakt. Daarom ben je bang dat focus betekent dat je werk saai wordt. En dat wil je niet.

Ik geloof echter dat je wel degelijk meerdere dingen kunt doen en toch een goedlopend bedrijf kunt hebben. Als je anderen maar duidelijk kunt maken waarvoor ze bij jou moeten zijn. En dat is precies wat een Paraplu voor je doet.

Corien Verplanke - EmoticomSelma krijgt het voor elkaar om tot de essentie te komen van wat je werkelijk in de wereld wilt zetten. Maar daar blijft het niet bij. Ze is vervolgens in staat om dit te vertalen naar een concreet en voor anderen begrijpbaar verhaal. Zodat ook je potentiële klanten begrijpen wat je hun te bieden hebt.
Corien Verplanke
Emoticom – Voor een beter begrip van lichaamstaal

Wat is een Paraplu?

Kort gezegd vertegenwoordigt je Paraplu jouw visie . Datgene waar het jou om gaat en wat je anderen wilt meegeven of wilt leren.

Dankzij je Paraplu heb je een concreet verhaal als iemand aan je vraagt waar jij in gelooft. Je Paraplu wordt namelijk een model, methode of stappenplan. Zodat je letterlijk kunt laten zien wat je visie is. Op je website. Of bijvoorbeeld als je bij een opdrachtgever aan tafel zit.

Je Paraplu zorgt ervoor dat alles wat je aanbiedt één duidelijk geheel vormt. Ideaal dus als je niet meer vraaggericht, maar juist aanbodgericht wilt werken. Of als je nu eindelijk eens serieus met marketing en acquisitie aan de slag wilt.

Een Paraplu zorgt er ook voor dat voor anderen duidelijk wordt waarvoor ze bij jou moeten zijn. En omdat in je Paraplu alles zit waar jij goed in bent en wat leuk vindt, wordt je werk – ondanks dat je een heldere focus hebt – alles behalve saai.

Marian de Rijk - Kansrijk coaching Als coach voor hoogsensitieve volwassenen wordt je vaak niet serieus genomen, alleen al vanwege de term hoogsensitiviteit. Bovendien is er veel zweverigs op de markt dat het plaatje geen goed doet.

Omdat ik me graag wilde onderscheiden tussen alle collega’s die zich met hoogsensitiviteit bezighouden en wilde laten zien dat ik praktisch en niet zweverig ben, besloot ik samen met Selma een Paraplu te maken.

Selma snapte meteen waar mijn vragen lagen en ze was ook werkelijk nieuwsgierig naar wat ik doe. Het werken met haar was heerlijk. Het snelle denken en schakelen, het in je eigen tempo werken en het niet hoeven aanpassen was een verademing.

Me thuis voelen bij mijn eigen keuze en die standvastig uitwerken zonder twijfel en onzekerheid, dat is wat dit Paraplu-traject me gebracht heeft. En dat is heerlijk! Want je doet toch vaak wat je anderen ziet doen. Dat doe ik niet meer, ik kies nu echt mijn eigen weg.

Ik merk ook dat er nu klanten bij me komen die echt bij me passen. Omdat ze direct snappen wat ik hun te bieden heb. Klanten die echt kiezen voor mij.

Zonder Selma was het me nooit gelukt om een heldere focus te krijgen en me zo goed te profileren als ik nu doe. Dus ik kan maar één ding zeggen: wil je je als ondernemer onderscheiden, maak dan met Selma een Paraplu.

Marian de Rijk
Kansrijk Coaching

Voorbeelden van Paraplu’s

Iedere Paraplu die ik met een klant maak is uniek. Want iedere klant is anders, heeft een andere doelgroep en/of een andere visie. Het is dus ook voor mij altijd weer een verrassing wat eruit zal komen.

Ik snap dat je graag wilt weten hoe een Paraplu eruit kan zien. Daarom heb ik een e-book gemaakt met een aantal Paraplu’s die ik samen met klanten heb gemaakt.

Hierdoor krijg je een beeld van hoe een Paraplu eruit kan zien. En wat een Paraplu voor jou als ondernemer kan betekenen.

Je kunt het e-book downloaden door op het plaatje hiernaast te klikken (je hoeft geen e-mailadres achter te laten).

Wat heb je er concreet aan?

In deze situaties is het ideaal als je als ondernemer een eigen Paraplu hebt.

Op het moment dat je:

  • op een netwerkbijeenkomst de vraag krijgt: ‘Wat doe jij precies?’
  • wilt verwoorden waar jij in gelooft en voor staat;
  • serieus met je marketing aan de slag wilt;
  • nieuwe diensten wilt gaan ontwikkelen.
  • je LinkedIn profiel gaat updaten;
  • de tekstschrijver van je website moet briefen;
  • een boek wilt gaan schrijven;
  • van een potentiële opdrachtgever de vraag krijgt wat je visie is;
  • een eigen methode en/of model wilt hebben;
  • onderwerpen voor je nieuwsbrief nodig hebt;
  • een verkoopgesprek met een potentiële klant voert.

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Toen ik contact met Selma opnam omdat ik mijn marketing strategisch en gestructureerder wilde neerzetten, adviseerde ze mij om eerst een Paraplu te ontwerpen.

Het Paraplu-traject was intensief en maakte veel los. Logisch, want als je met je bedrijf wilt uitdragen waar jij voor staat, dan vraagt dat van je dat je ook naar binnen gaat. Ik vond het een flinke zoektocht, maar dankzij de steun en support van Selma bleef ik het vertrouwen houden dat we het wel scherp zouden krijgen. En dat klopte.

Ik heb nu veel meer helderheid en een duidelijk verhaal als mensen aan me vragen wat ik precies doe. Ook heb ik veel meer zelfvertrouwen als ondernemer gekregen.

Wat Selma aanbiedt en doet is uniek. Door met haar te werken kom je als ondernemer echt verder met het neerzetten van je bedrijf en met je marketing.

Alma Suelmann
De Kernpraktijk

Wie is Selma?

Wil je weten wie ik ben en waar ik in geloof? Bekijk dan onderstaand videoportret.

(In het videoportret zeg ik dat ik businesscoach voor trainers ben. Dat klopt niet helemaal meer. Ik werk inmiddels ook met coaches, adviseurs, facilitators, etc. Laat je daar dus niet door afschrikken als je zelf geen trainer bent.)

Ik dacht die focus nooit te kunnen vinden

Ik ben typisch zo iemand die heel veel dingen leuk vindt. Teveel denk ik wel eens. En die overal enthousiast aan begint. Ik ben daarom dol op de afwisseling die het ondernemen me geeft. Ook omdat ik al snel iets saai vind…

Dus toen ik als ondernemer besloot dat het tijd was voor een heldere focus, dacht ik dat dit een onmogelijke opgave voor me zou zijn. Waar moest ik voor kiezen?!

Ik zie dit ook bij mijn klanten. De brede interesse, de angst dat het saai wordt en het gevoel dat misschien wel niemand voor hun diensten wil betalen als ze gaan doen wat ze (stiekem) het allerliefste zouden doen.

Inmiddels weet ik dat het kan. Dat je kunt kiezen zonder dat het eentonig wordt. Dat je een focus kunt vinden die je op het lijf geschreven is. Waar alles inzit waar je goed in bent en leuk vindt.

Ik ga met mijn klanten namelijk niet op zoek naar een slimme niche. Daar geloof ik niet in. Volgens mij moet je doen wat bij je past. Of – en misschien klink ik nu wat zweverig – waarvoor je hier op aarde bent.

Mijn klanten willen hun kwaliteiten en talenten gebruiken. Willen datgene waar ze in geloven en voor staan samenvoegen in één aanbod. En dat is wat een Paraplu voor je doet.

De Paraplu is een hulpmiddel. Die ervoor zorgt dat je concreet kunt verwoorden waarvoor mensen bij jou moeten zijn. En wat je visie is. Want dat is belangrijk als je ondernemer bent en er ook geld mee wilt verdienen.

En denk je nu: maar ik kan echt niet kiezen. Dan heb ik goed nieuws: ik heb inmiddels met zoveel ondernemers een Paraplu gemaakt, dat ik zeker weet dat het me met iedere ondernemer lukt. Dus ook met jou.

Lauren Salomons over Selma Foeken Ik heb lang getwijfeld of ik de stap zou zetten om samen met Selma een Paraplu te gaan ontwerpen. Omdat ik dacht dat ik geen hulp nodig had. Dat kon ik toch zelf wel? Ik heb kennis over mijn vakgebied en weet wat ik wil overbrengen, dus hoe moeilijk kan het dan zijn?! Toch kwam ik er in mijn eentje niet uit. Het lukte me niet er een logisch geheel van te maken.

Samenwerken met Selma was vertrouwd. Ze is (net als ik) een snelle denker. Dus het tempo lag lekker hoog. Selma stelde vragen die me écht aan het denken zetten: “Ja, wat wil ik nou eigenlijk?”. Daarnaast werden alle ideeën die in mijn hoofd een chaos veroorzaakten door Selma gestructureerd. Er ontstond ineens een logische volgorde en overzicht.

De Paraplu heeft mij uiteindelijk heel veel opgeleverd. Zo heb ik nu bijvoorbeeld een vierdaagse training waar ik 100% achter sta en die ontzettend goed voelt. Dit was mij zonder Selma niet gelukt. Dan zat die training nog steeds in mijn hoofd.

Het maken van een Paraplu was voor mij absoluut de investering waard. Hoewel ik eerlijk gezegd echt een tijd getwijfeld heb of ik wel zoveel geld moest uitgeven aan iets waarvan ik van tevoren niet kon geloven dat het echt zou werken. En dat terwijl ik Selma toch al aan het werk had gezien en wist dat ik goed met haar zou kunnen sparren. Maar het is best moeilijk om zo´n beslissing te nemen als je niet zoveel budget hebt. Nu heb ik die investering al lang en breed terugverdiend. Mijn bedrijf is sindsdien enorm gegroeid.

Lauren Salomons
Spelen met Engels – Voor leerkrachten in het basisonderwijs

Het Paraplu-traject

Het ontwerpen van een Paraplu doe ik altijd 1-op-1. Zodat we het maximale uit onze sessies halen en er ook daadwerkelijk een Paraplu ontstaat die past bij jou en je bedrijf.

We maken de Paraplu samen. Het is een wisselwerking. We sparren. Ik stel je vragen en zorg dat de benodigde informatie op tafel komt. Ik houd het doel voor ogen en samen puzzelen we met de informatie tot we een Paraplu hebben.

Je doorloopt tijdens het traject een aantal stappen, maar heb je bepaalde stappen al helder, dan gaan we daar niet uitgebreid meer op in. We zullen dan slechts kort bij deze stappen stilstaan om te checken of je daadwerkelijk voldoende informatie hebt om je Paraplu te kunnen maken. Het traject is daardoor altijd maatwerk.

De sessies gaan ook altijd in jouw tempo (en goed om te weten: ik kan een hoog tempo aan). Het kan dus zijn dat er tijd over is om stil te staan bij andere vragen die je hebt (bijvoorbeeld over marketing). Je mag me tijdens het traject sowieso alle vragen stellen die je hebt. Het is jouw traject.

Dankzij het paraplu-traject weet ik veel beter waarmee ik mensen kan helpen en wat mijn aantrekkingskracht is. Ik sta steviger in mijn schoenen en ik neem zelf gemakkelijker stappen om anderen te benaderen en daar wordt ook nog eens veel sneller positief op gereageerd. En ik merk dat mensen nu ook makkelijker op mij afstappen.
Iris Berger
Werken vanuit je hart

Investering

De investering voor het Paraplu-traject is 2.000 (ex BTW). Je kunt in termijnen betalen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Hoe ziet het Paraplu-traject er concreet uit?

Deel 1: Het ontwerpen van de Paraplu

  • Voorbereidende opdrachten. Ter voorbereiding op onze eerste bijeenkomst krijg je van mij 5 opdrachten. De antwoorden van deze opdrachten zijn de ingrediënten die we nodig hebben om een Paraplu te kunnen ontwerpen.
  • Bijeenkomst 1. Tijdens ons eerste dagdeel bespreken we uitgebreid de opdrachten. Ook sparren we samen over datgene wat je nog niet helder hebt. En ik leer je wat je met de verkregen informatie kunt.
  • Bijeenkomst 2. Tijdens ons tweede dagdeel maken we de Paraplu. Dat betekent dat we gaan sparren, overleggen en puzzelen. Net zo lang totdat je Paraplu staat. Soms is dat na een uur, soms hebben we het hele dagdeel nodig. Staat de Paraplu en is er tijd over, dan besteden we die uiteraard nuttig. Dus dan gebruiken we die tijd om te bespreken wat je concreet met de Paraplu kunt. En hoe je die voor je marketing kunt inzetten.

Deel 2: Het vertalen van de Paraplu naar de praktijk

Aan het eind van dagdeel 2 heb je dus je eigen Paraplu. De volgende stap is het vertalen van alle informatie die we hebben verzameld naar een goed verhaal. Wat zeg je voortaan als iemand aan je vraagt: “Wat doe je precies?”. En hoe zet je alle verkregen informatie op je website?

Omdat ik heb gemerkt dat veel ondernemers het lastig vinden om de vertaalslag naar de praktijk te maken, begeleid ik je daar ook bij. Zodat je het maximale rendement uit het traject haalt.

  • Deelname aan online maaksessies (3 maanden). Drie keer per maand organiseer ik op vrijdagochtend een online maaksessie. Je kunt hier drie maanden aan meedoen. Thuis vanachter je computer. Je logt in, kunt me alle vragen stellen die je hebt, ik geef je tips en ik coach je. Ook ga je twee uur voor jezelf aan de slag met het vertalen van je Paraplu naar een goed verhaal. Voor op je website, voor als je aan tafel zit bij een opdrachtgever of voor op bijvoorbeeld je LinkedIn profiel. Tijdens deze sessies zijn ook andere klanten aanwezig die een Paraplu hebben gemaakt en het is mijn ervaring dat je ook veel aan de vragen van de anderen hebt.
  • Skype coaching van een uur. Tijdens deze coaching kun je me alle vragen stellen die je hebt. De meeste klanten gebruiken deze coaching om hun websiteteksten te bespreken. Anderen gebruiken deze sessie om marketingvragen te stellen. Jij bepaalt waar we het over hebben.

De online maaksessies waren echt geweldig, iets wat ik van tevoren niet had verwacht. Ik wilde er eerst zelfs niet eens aan meedoen. Het was heel fijn om wekelijks mijn vragen aan Selma te kunnen stellen en ook de vragen van de andere deelnemers hebben me enorm geholpen.

Dankzij deze sessies heb ik in heel weinig tijd de teksten voor mijn website en LinkedIn profiel geschreven en de persoonlijke feedback die ik daarna van Selma op mijn teksten heb gekregen (tijdens de 1-op-1 coaching) was ook super waardevol.

Inge van de Pol
Bureau Aan het water

Praktisch

De live bijeenkomsten zijn in Ede. De data stellen we in overleg vast.

Ook de maanden waarin je meedoet met de online maaksessies en de datum van de Skype coaching bepalen we samen.

De voorbereidende opdrachten ontvang je zodra je besluit een Paraplu te gaan maken. Dan kun je direct aan de slag.

Sonja Morbé over Selma Foeken
Ik wilde een professionele stap gaan maken: door mijn grote diversiteit in diensten zag ik zelf ook niet meer wat nu precies de rode draad was. Hierdoor kon ik mijn verhaal niet helder vertellen en kon ik ook geen bewust keuzes maken voor mijn onderneming. Ik kon wel tegen alles ‘ja’ zeggen, maar dat wilde ik niet meer. Ik zocht dus een kapstok. En dat werd een Paraplu :-).

Ik gaf op dat moment veel geld uit aan het lezen van boeken om zo nog meer kennis tot me nemen in mijn specialisme, maar ik voelde dat het tijd werd dat ik dit geld nu ging investeren in kennis om mijn onderneming verder te brengen.

Het traject was een serieuze investering, maar ik merkte bij de intake ook direct dat het om een serieuze verbetering zou gaan.

Ik heb nooit spijt gekregen van de beslissing om met Selma een Paraplu te maken. Het is elke cent waard geweest en ik heb er ook financieel niks onder geleden. Ik heb een heldere focus en veel meer klanten. Mijn omzet is in 1,5 jaar tijd zelfs verviervoudigd!

Selma heeft veel kennis om helderheid te brengen aan jouw bedrijf, wat jouw klanten willen en hoe jij dit in je eigen persoon het beste neer kan zetten. Ze kijkt kritisch of iets bij je past: want alleen dan breng je het ook echt over. Ik waardeer haar respect, aandacht, humor en hoe ze in het leven staat. Ze is echt een heel fijn, authentiek mens. En lekker energiek!

Sonja Morbé
Wijssein
Jaaropleiding Specialist Hoogbegaafdheid

Dit is wat het Paraplu-traject je kan opleveren

  • Je kunt antwoord geven op de vraag: “Wat doe jij precies?”. Veel ondernemers komen niet verder dan ‘coach, trainer en/of adviseur’. Maar dat zegt niet zoveel. Dankzij je Paraplu heb je voortaan een goed verhaal als je deze lastige vraag krijgt.
  • Je kunt verwoorden wat je visie is. Dankzij de Paraplu kun je precies vertellen waar je voor staat en in gelooft. Waarbij je dit ook nog eens letterlijk kunt laten zien, met je eigen model, methode of stappenplan.
  • Er is samenhang tussen alles wat je aanbiedt. Veel van mijn klanten werken niet alleen als coach, maar ook als trainer. Of ze werken als procesbegeleider en/of adviseur. Kortom, ze bieden verschillende diensten aan. Voor buitenstaanders zit er daardoor vaak weinig samenhang in de diensten die ze aanbieden. Een Paraplu zorgt ervoor dat er samenhang komt in alles wat je aanbiedt, waardoor het ook voor buitenstaanders een logisch geheel is.

  • Je hebt een heldere focus met je bedrijf. Dankzij je Paraplu is het voor anderen sneller duidelijk waarvoor ze bij jou moeten zijn. Of wie ze naar je kunnen doorverwijzen.
  • Je werk blijft afwisselend. Doordat in je Paraplu alles samenkomt waar je goed in bent, wat je leuk vindt en wat je tot nu toe gedaan hebt, wordt je werk ook nog eens allesbehalve saai. Want dat is de grote angst van veel ondernemers als ze focus gaan aanbrengen in hun bedrijf. Je werk kan – zelfs met een Paraplu – nog steeds heel afwisselend zijn.

  • Je kunt verwoorden wat jou van anderen onderscheidt. Omdat je dankzij je Paraplu helder je visie kunt verwoorden, kun je ook aangeven wat jou onderscheidt van de anderen in je vakgebied. Wel zo prettig als je bij een opdrachtgever aan tafel zit.
  • Je marketing wordt effectiever. Na je Paraplu-traject heb je alle ingrediënten die je nodig hebt om effectief aan marketing te kunnen doen. Want de informatie die je in dit traject verzamelt, helpt je bij alle marketingkeuzes die je als ondernemer moet maken. Ook het schrijven van bijvoorbeeld je websiteteksten wordt een stuk gemakkelijker als je een Paraplu hebt.

  • Je hebt een bedrijf dat past bij wie je bent en waar je voor staat. Ik geloof namelijk dat je een bedrijf kunt hebben waarin alles samenkomt wat je tot nu toe gedaan hebt. Waarin je alles kwijt kunt wat je leuk vindt. En waarin jij op je best bent. Daarom heb je aan het eind van het traject een bedrijf dat past bij wie je bent en waar je voor staat.

Dankzij het Paraplu-traject heb ik de focus die ik zocht. Ik heb nu scherp wie mijn klanten zijn en duidelijke kaders voor mijn aanbod.

Ook heb ik nu heldere websiteteksten. Want dankzij mijn Paraplu en de tips van Selma weet ik nu hoe ik mijn teksten zo moet schrijven dat ze aansluiten bij mijn klanten. Het traject is namelijk meer dan alleen het ontwerpen van je Paraplu. Selma begeleidt je ook bij het vertalen van je Paraplu naar je website.

Selma is open, geïnteresseerd en werkt niet – zoals veel anderen – volgens de geijkte paden. Ook heb ik het hele traject ervaren als SAMEN-werken. Wat ik heel prettig vond. Ik ben dus heel blij dat ik Selma heb gevraagd om me te helpen. Weer een stap verder in mijn ondernemerspad.
Judith van Zuylen
Coaching Het Zand. Gespecialiseerd in het gevoelige, introverte kind.

Heb je interesse in het traject? Maak een afspraak.

Heb je interesse in het traject, neem dan gewoon contact op voor het maken van een telefonische afspraak. Dan kunnen we samen overleggen of het Paraplu-traject inderdaad het juiste antwoord is op jouw vraag. En dan leer je mij ook meteen kennen (ook niet onbelangrijk).

Dat kan door te bellen/appen naar 06 – 1111 7019 of een mail te sturen naar info@selmafoeken.nl. Of vul het formulier onderaan de pagina in.

Aarzel ook niet om contact op te nemen als je vragen hebt. Of als je eerst meer wilt weten. Heb je een korte vraag? Dan kun je die ook stellen via het formulier onderaan de pagina.

Hoe ziet het gesprek eruit?

Ik reserveer een uur voor onze telefonische afspraak, zodat we voldoende tijd hebben om scherp te krijgen wat jouw vraag precies is en of een Paraplu inderdaad is wat je nu nodig hebt.

Als ik denk dat het 1-op-1 Paraplu traject inderdaad de beste oplossing voor je is, dan zal ik dat aangeven. Dat zal ik overigens ook doen als ik denk dat het nu (nog) niet het juiste moment is om een Paraplu te ontwerpen.

Uiteraard krijg je na het gesprek de tijd om weloverwogen een beslissing te nemen. Je hoeft dus niet direct in het gesprek al te beslissen. Ik werk ook niet met snelle beslisserskortingen. Je krijgt de tijd die jij nodig heb.

Zodra je besluit om aan de slag te gaan, ontvang je direct de voorbereidende opdrachten. Ook plannen we de eerste bijeenkomst in. Over het algemeen is dat zo’n 3 tot 5 weken later. De tweede bijeenkomst plannen we na afloop van de eerste.

Ninke van der Kooy testimonial Selma FoekenDankzij mijn eigen Paraplu heb ik nu een knettergoed verhaal waar ik 100% achter sta.

Hierdoor kan ik met gemak en vol zelfvertrouwen duidelijk maken wat ik aanbied en waar ik voor sta.

Bovendien geeft mijn Paraplu mij handvatten om mijn aanbod verder uit te bouwen met trainingen die precies passen bij wie ik ben en wat mij uniek maakt

Ninke van der Kooy
Trainer en Adviseur gemeente Enschede

Veelgestelde vragen

Ik heb het e-book over de Paraplu gelezen en ik weet niet of ik al genoeg helder heb om een Paraplu te kunnen maken.

In het e-book vind je de stappen die je moet doorlopen om een Paraplu te kunnen maken. Kun je de vragen bij iedere stap nog niet goed beantwoorden, dan kun je het gevoel krijgen dat je die vragen eerst nog scherper moet krijgen voordat we samen een Paraplu kunnen ontwerpen. Maar dat is juist niet zo.

Kon je ze haarscherp beantwoorden, dan zou je mij namelijk niet nodig hebben ;-). Als je de vragen ‘ongeveer’ of ‘nog wat vaag’ kunt beantwoorden, dan is nu het moment om een Paraplu te gaan maken. Blijf er vooral niet langer mee worstelen (want de kans is groot dat je in rondjes blijft draaien). Ik help je tijdens het traject om de antwoorden op de vragen scherp te krijgen.

Twijfel je nog steeds en wil je graag even overleggen of je al genoeg helder hebt om een Paraplu te maken? Neem dan gewoon contact met ons op, dan overleggen we even.

Hoe komt het toch dat ik die Paraplu zelf maar niet kan maken?

Veel van mijn klanten zijn er supergoed in om bij anderen hun talenten te zien. En vaak zien ze bij anderen ook wat zij met deze talenten in hun werk en/of bedrijf kunnen doen. Maar voor zichzelf krijgen ze het maar niet scherp. En dat is enorm frustrerend!

De reden dat je dit bij jezelf niet kunt is, maar bij een ander wel is dat je met een bepaalde afstand naar een ander kunt kijken en juist daardoor de rode draad ziet. Maar bij jezelf zie je zoveel details en verbindingen, dat je die rode draad gewoon niet ziet.

Bovendien heb je er bij jezelf direct allerlei meningen over. Als je bedenkt waar je goed in bent, denk je bij jezelf al snel: ”Maar dat kan toch iedere trainer/coach?”. Of als je je visie verwoordt, dan vind je meteen dat dit klinkt zoals iedere trainer/coach dat zegt. En als je ideeën hebt over wat je écht met je bedrijf wilt gaan doen, denk je vrijwel meteen: “Maar daar wil vast niemand voor betalen…”. Nog voor je de gedachte echt toelaat of je ideeën verder uitgewerkt hebt, heb je ze zelf al volledig afschoten. Iets wat je bij een ander nooit zou doen.

Ook jij hebt dus een ander nodig om het scherp te krijgen.

Ik werk alleen in-company. Heb ik dan ook wat aan een Paraplu?

Absoluut. Ook als je een in-company aanbod hebt en/of wilt gaan ontwikkelen, helpt een Paraplu je om je focus helder te krijgen en je visie helder te verwoorden. Een Paraplu staat los van de vormen waarin je je diensten gaat aanbieden. Het maakt dus niet of of je voor open inschrijvingen of in-company diensten gaat. Sterker nog, het merendeel van mijn klanten werkt (deels) in-company.

Ik vraag me af of ik al een Paraplu heb. Kan ik met je overleggen of dat inderdaad zo is?

Natuurlijk. Neem gewoon contact op. Dan kan ik aangeven of je inderdaad al een Paraplu hebt. Het is natuurlijk zonde om een paraplu te gaan ontwerpen als je er al eentje hebt.

Ik wil je graag eerst beter leren kennen voordat we aan de slag gaan.

Dat snap ik. We kunnen telefonisch kennis maken, zodat je me ook alle vragen kunt stellen die je nog hebt. Wil je me eerst een keer aan het werk zien? Dan adviseer ik je mee te doen met de workshop ‘de 12 ondernemersprofielen‘. Het kennen van je ondernemersprofiel helpt je namelijk bij alle beslissingen die je als ondernemer moet nemen. Niet alleen bij marketingvragen. Dus ook als je na de workshop besluit om geen Paraplu te gaan maken, is de opgedane kennis zeer waardevol.

Ik heb samen met mijn partner en/of andere ondernemer een bedrijf. Kunnen we samen dit traject doen?

Zeker. Sterker nog, ik adviseer jullie in dat geval dit traject samen te doen. We kunnen dan meteen in kaart brengen waar jullie elkaar aanvullen en wat jullie samen uniek maakt. Ik werk vaker met ondernemers die samen een bedrijf hebben. Waarschijnlijk omdat ik zelf ook samenwerk met mijn partner. Ik kan je dus ook precies vertellen wat wij gedaan hebben waardoor we beiden optimaal tot ons recht komen binnen het bedrijf.

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik die stellen?

Gewoon even bellen of appen (06 1111 7019) of mailen (info@selmafoeken.nl).

Wil je dat wij contact opnemen met jou?

Laat hieronder je contactgegevens achter en wij nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je alleen een (korte) vraag? Ook die kun je hieronder stellen.

  • Heb je vragen of opmerkingen? Of wil je alvast wat meer over jezelf vertellen? Dat kan hieronder:
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken jouw contactgegevens alleen om contact met je op te nemen. Zie ook onze privacyverklaring.

Wie weet spreek ik je binnenkort!

Handtekening van Selma Foeken