Intrinsiek Marketing®

Introductiebijeenkomst waarin je ontdekt wat Intrinsiek Marketing® is en of deze manier van marketing past bij jou en jouw manier van werken.

Ben je ondernemer en herken je dit?

  • Je werkt als trainer, coach, procesbegeleider en/ of adviseur. Je verkoopt dus diensten waarin mensen iets leren (vaardigheden en/of over zichzelf) en je doet dit in-company en/of via open inschrijvingen.
  • Je vindt het belangrijk om met de juiste klanten te werken. Opdrachtgevers en/ of deelnemers die begrijpen dat een probleem niet met een simpele quick fix opgelost kan worden. Klanten die gaan voor een duurzame verandering. Kortom, klanten die passen bij jou, je dienst en vooral ook je visie.
  • Je vindt het belangrijk om in je marketing dichtbij jezelf te blijven en vraagt je af hoe je dat kunt doen. Want de marketing die je veel dienstverleners ziet toepassen, is niks voor jou. Dat is jou te ‘Amerikaans’. Te ‘schreeuwerig’. Op die manier aan marketing doen wil je niet.
  • Het voelt voor jou ook niet goed om grote beloftes in je marketing te doen. Simpelweg omdat je die niet kúnt doen. Het resultaat van je dienst is bij iedere klant namelijk (net even) anders. Ook voelen de verleidingstechnieken zoals je die veel dienstverleners ziet gebruiken, niet goed voor jou. Vroegboekkortingen en andere ‘nu of nooit acties’: die wil je gewoon niet doen.
  • Je zoekt daarom naar een manier van marketing die goed voelt én waarmee je de juiste klanten aanspreekt.

Thea_Bodegraven Ik was op zoek naar een andere vorm van marketing en toen ik over Intrinsiek Marketing® las, sprak dat mij meteen aan. Het past bij mij en bij mijn cliënten. Dat je hun de ruimte geeft om weloverwogen en integer een keuze te maken op basis van herkenning, respect en begrip.

Inmiddels heb ik een andere kijk op marketing. Het geeft mij veel rust dat ik niet meer hoef te ‘verkopen’ en weet wat ik in plaats daarvan kan doen.

Thea van Bodegraven – Coach voor naasten van angst en/of dwang in het gezin
Sterk in eigen kracht coaching

Wat doe je als je niet (meer) wilt verleiden?

Marketing die wel goed voelt

Ondernemerscoach Selma Foeken

Steeds meer ondernemers voelen weerstand op wat zij vaak de ‘Amerikaanse manier’ van marketing noemen. Oftewel: marketing door het inzetten van verleidingstechnieken.
 
Sommige ondernemers hebben deze technieken wel toegepast, maar het voelde voor hen nooit echt goed. En het werkte ook niet. Dus zijn ze er weer mee gestopt.
 
Andere ondernemers zijn er zelfs nooit aan begonnen. Zij voelden direct al zo’n weerstand op wat zij andere ondernemers zagen doen, dat ze direct besloten daar niet aan mee te doen.
 
Grote kans dat je de weerstand ook herkent.
 
Natuurlijk is het fijn als je weet wat je niet wilt, maar wat doe je dan wél? Want je wilt als ondernemer natuurlijk wel klanten. Dus ‘niks’ doen aan marketing is ook niet zo handig.
 
Deze vraag heeft mij de afgelopen twee jaar flink bezig gehouden. Een periode waarin ik van alles heb uitgeprobeerd, onderzocht en uitvoerig getest. Zowel zelf als samen met mijn klanten.
 
Hierdoor heb ik steeds scherper gekregen wat essentieel is als je aan marketing wilt doen, zonder mensen te verleiden of te manipuleren.
 
Ik ontdekte dat als je intrinsiek gemotiveerde deelnemers/ opdrachtgevers wilt, je de beslissing om klant van je te worden 100% bij je klant moet laten.
 
Dat je geen enkele verleiding moet toepassen. Ook niet een klein beetje.
 
Dat betekent voor jou als ondernemer een totaal andere manier van marketing. Want als ondernemer moet je nog steeds wel degelijk aan de bak.
 
Jij moet er namelijk voor zorgen dat jouw potentiële klant de informatie van je krijgt die hij nodig heeft om te kunnen beslissen of jij, jouw dienst en je werkwijze wel bij hem passen.
 
Deze nieuwe manier van marketing heb ik Intrinsiek Marketing® genoemd. Dit is marketing vanuit gelijkwaardigheid. Marketing waarmee je intrinsiek gemotiveerde klanten trekt.
 
En tijdens deze lezing wil ik je hier heel graag kennis mee laten maken.

Neem je je vak serieus en vind je het belangrijk om een goede match met je opdrachtgevers / klanten te zijn en ga je daarom voor de juiste samenwerking in plaats van voor verkopen en ‘aansmeren’, dan moet je bij Selma zijn.

Selma doet het anders. Ze is authentiek en ze leert je met Intrinsiek Marketing® hoe je marketing kunt doen die bij je past. Ze leert je geen Amerikaanse trucs, maar hoe je echt en professioneel in je marketing kunt zijn.

Zowel Selma als Intrinsiek Marketing® zijn een verademing in een wereld waarin het alleen maar lijkt te gaan om zo makkelijk mogelijk zoveel mogelijk geld aan je klanten te verdienen.

Selma is een marketingprofessional die snapt wat je als trainer en coach belangrijk vindt, waarom je voor je vak hebt gekozen en is iemand van wie je veel kunt leren!
Noel de Rooij – Empowerment coach en trainer
www.noelcoacht.nl

Praktische informatie

Alle gegevens op een rij

Type Introductiebijeenkomst

Jet Teerink over Selma Foeken Ik ben niet iemand die dé oplossing verkoopt. Zo werk ik niet met mijn klanten. Ik nodig mijn klanten juist uit om zichzelf als beginpunt te nemen. Ik geloof namelijk dat mensen in staat zijn vanuit hun eigen kracht verantwoordelijkheid te nemen.

Gelijkwaardigheid in de relatie tussen mij en mijn klanten vind ik daarom essentieel. Niet alleen als ik met hen werk, maar ook in mijn marketing. Ik wil graag eerlijk zijn en dus ook eerlijke marketing doen. Een ontmoeting van mens tot mens, ook in mijn markting. En dat is precies wat mij zo aanspreekt aan Intrinsiek Marketing®.

Ik weet nu dat ik mezelf kan zijn in mijn marketing. En dat is zo bevrijdend! Ik hoef niet geforceerd uitingen te doen die helemaal niet kloppen en niet bij me passen. Met Intrinsiek Marketing® kan ik transparant zijn en vertrouwen en ruimte aan mijn klanten geven. En hierdoor spreek ik ook nog eens precies die klanten aan die passen bij mij en mijn manier van werken.

Jet Teerink – Coaching
Je werk als bron voor vitaliteit

Wat gaan we doen?

Tijdens deze bijeenkomst:

  • Vertel ik je over de ontstaansgeschiedenis van marketing door verleiden, zodat je begrijpt waar het vandaan komt en waarom zoveel ondernemers denken dat dit dé manier is waarop je als ondernemer aan marketing moet doen.
  • Laat ik aan de hand van de motivatietheorieën van Deci en Ryan zien waarom ik geloof dat je als dienstverlener juist niet moet verleiden. En welk type klant je aantrekt als je voor verleiden kiest.

  • Leer ik je wat de basisprincipes van Intrinsiek Marketing® zijn. En sta ik ook stil bij de basisprincipes van marketing door verleiden, zodat je de verschillen goed herkent en heel bewust kunt kiezen voor één van beide vormen.
  • Zoom ik uitgebreid in op één van de allerbelangrijkste onderdelen van Intrinsiek Marketing®: wáár moet je als ondernemer precies informatie over geven, zodat jouw potentiële klant kan beslissen of hij wel (of niet) tot koop over gaat.
  • Ontdek je welke informatie je over jezelf, je klant en je dienst nodig hebt om überhaupt succesvol Intrinsiek Marketing® te kunnen toepassen.

Suzanne van Tuil - Selma Foeken Marketing moet goed voelen. Maar ook werken. Je wilt er de juiste klanten mee aanspreken. En ik snap nu waarom Intrinsiek Marketing® veel beter bij mij en mijn klanten past dan al die verleidingstechnieken die je veel ondernemers ziet toepassen.

Ik heb dus weer veel geleerd. Net zoals bij alle andere bijeenkomsten van Selma waar ik geweest ben. Want ik weet gewoon: de bijeenkomsten van Selma zijn altijd leuk, interactief, je ontmoet er interessante mensen en je gaat met nieuwe inzichten naar huis.

Suzanne van Tuil
Retailtrainer en Coach @ Tuil4Coaching

Heb je vragen over deze bijeenkomst?

Heb je vragen? Wil je overleggen of de bijeenkomst aansluit op jouw vraag? Aarzel dan niet om contact op te nemen. Stuur een e-mail naar info@selmafoeken.nl of bel naar 06 1111 7019. En je kunt ook altijd een appje sturen.

(Nu) nog niet aanmelden?

Kun je niet op de data waarop de bijeenkomst gegeven wordt en wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Of is het voor jou (nu) nog te vroeg om je aan te melden omdat je mij eerst beter wilt leren kennen?

Abonneer je dan op mijn updates. Die stuur ik zo eens in de 2-4 weken. In deze updates vind je mijn nieuwste blogartikelen en de agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.