Als het je maar niet lukt om voor één doelgroep te kiezen…

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Pinterest

Als je niet voor 1 doelgroep kunt kiezen

Lukt het je niet om te kiezen voor een heldere focus met je bedrijf? Dan is de kans groot dat je het ondernemersprofiel van de ‘verbinder’ hebt.

Verbinders doen niets anders dan ‘verbinden’. Zonder dat ze dit overigens vaak doorhebben. Ze verbinden mensen met elkaar. Of ze verbinden mensen met kennis: “Je moet dit boek eens lezen!”.

Ze hebben een brede interesse, zijn leergierig en vinden snel iets saai. Weten van veel dingen ‘een beetje’. Waardoor ze het lastig vinden zichzelf te promoten. Want waar zijn ze nou goed in?

En ze kunnen niet kiezen. Want ze denken dat:

  • ze moeten kiezen tussen coach, trainer of bijvoorbeeld adviseur. Dat kunnen ze niet. Want ze doen van alles een beetje.
  • ze moeten kiezen voor één doelgroep. Dat kunnen ze niet. Dat is te saai.
  • ze moeten kiezen voor één vakgebied. Of onderwerp. Dat kunnen ze niet. Want ze vinden dat ze daar te weinig van weten.

Omdat ze niet zien welke kwaliteiten er bij ‘verbinden’ horen, zien ze ook niet hoe ze daar hun geld mee kunnen verdienen. En denken ze dat ze moeten kiezen. Want dat doe je als ondernemer.

Maar zij zien verbindingen. Tussen vakgebieden. Tussen onderwerpen. Tussen mensen. Hoe kun je dan voor één ding kiezen?!

Dat vraagt dus om een ander businessmodel. Een businessmodel dat wel bij hun ondernemersprofiel past.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 

PS Herken je jezelf in dit artikel en ben je benieuwd of je inderdaad die verbinder bent? Kom dan naar de workshop die ik over de 12 ondernemersprofielen geef. Hierin ontdek je niet alleen in welke ondernemersprofiel(en) jij hebt (veel ondernemers herkennen zichzelf in meerdere profielen), maar ook wat dit voor je bedrijf en je marketing betekent.

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
 
Foto: met dan aan Pixabay

 

Plaats een reactie