Klantverhalen

“Wat heeft de jaargroep me veel opgeleverd!”

Ik voelde al langere tijd dat ik sommige opdrachten veel leuker vond dan andere. Ik durfde alleen geen keuzes te maken in mijn aanbod omdat ik bang was dat dit nadelige financiële consequenties voor mijn gezin zou hebben.

Ook nam ik nooit echt de tijd om met afstand naar mijn bedrijf te kijken. De klant/opdracht ging namelijk altijd voor (en dan kwam het er dus steeds niet van). Door de jaargroep dacht ik: dit is mijn kans om hier ook écht tijd en ruimte voor te maken en om mijn bedrijf veel steviger neer te zetten.

Ik heb nu ook een duidelijke focus met mijn bedrijf.

Toch twijfelde ik om me aan te melden. Ben ik bereid dit bedrag te investeren in mijn eigen ontwikkeling/bedrijf? Maar wat ben ik blij dat ik meegedaan heb.

Het heeft mij niet alleen enorm geholpen om mijn bedrijf vorm te geven zoals ik dat wil, maar ik heb nu een ook een duidelijke focus met mijn bedrijf, een vernieuwde website, een E-book, een opzet voor een boek en ik ben een nieuw concept in de markt aan het zetten.

Judith Kuiten
Judithkuiten.nl


“Eindelijk businesscoaches die het anders doen.”

Nadat ik bij verschillende businesscoaches een traject had gevolgd, kreeg ik alleen maar een nog grotere hekel aan marketing dan ik al had. Dat wat ik van hen had geleerd voelde helemaal niet goed. Dat moest toch anders kunnen!

Dus wat was ik blij dat ik Selma en Florien leerde kennen. Hun visie op marketing is een verademing.

Zo wil ik wel aan marketing doen.

Ik heb geleerd hoe ik zichtbaar en aantrekkelijk kan zijn voor de juiste klanten door helderheid te geven. En dat voelt zo ontzettend goed! Het past bij mij en mijn klanten. Nu krijg ik energie van marketing in plaats van dat het me energie kost.

Henderina Mantel
Voedingspraktijk Henderina Mantel


“Ik dacht dat ik zelf mijn Paraplu wel kon maken”

Ik heb lang getwijfeld of ik de stap zou zetten om samen met Selma een Paraplu te gaan ontwerpen. Ik dacht dat ik geen hulp nodig had. Dat kon ik toch zelf wel? Ik heb kennis over mijn vakgebied en weet wat ik wil overbrengen, dus hoe moeilijk kan het dan zijn? Toch kwam ik er in mijn eentje niet uit. Het lukte me niet om er een logisch geheel van te maken.

Ik dacht dat ik geen hulp nodig had.
Dat kon ik toch zelf wel?

Samenwerken met Selma was vertrouwd. Ze is (net als ik) een snelle denker. Dus het tempo lag lekker hoog. Selma stelde vragen die me écht aan het denken zetten: “Ja, wat wil ik nou eigenlijk?”. Daarnaast werden alle ideeën die in mijn hoofd een chaos veroorzaakten door Selma gestructureerd en zo ontstond er een logische volgorde en overzicht.

Lauren van Mulligen
Spelen met Engels


“Wat is het fijn om je ondernemersprofiel te kennen.”

Dankzij de workshop zie ik wat mijn eigen manier van marketing is. Een manier die echt bij mij past. Grappig, want terugkijkend bleken deze manieren ook altijd al het beste te werken. En nu begrijp ik precies waarom.

Eric Bogers
Bogers Beroepscoaching


“Florien heeft me veel concrete handvatten gegeven.”

Doordat er in het maatwerktraject dat ik bij Selma & Florien deed ook Human Designsessies zaten, heb ik veel over mijzelf geleerd. Zowel qua persoon, maar ook wat voor mij de beste manier is om marketing in te zetten voor mijn praktijk.

Florien komt rustig over, heeft humor en bereidt zich gedegen voor. Wat ik heel fijn vond bij haar uitleg over Human Design, is dat zij voorbeelden pakt uit haar eigen leven. Dat maakt het soms makkelijker om het te begrijpen, want het is best ingewikkelde materie.

Die voorbeelden uit haar eigen leven; dat maakt het makkelijker te begrijpen.

Dat ook Selma bij de Human Designsessies aanwezig was, vond ik een enorme meerwaarde. Zo konden we steeds direct de praktische vertaalslag maken naar mijn bedrijf en marketing.

Joanna van Maanen
Praktijk Joanna van Maanen


“Ik heb nu een helder verhaal.”

Het paraplu-traject heeft mij een nieuwe richting in mijn ondernemerschap opgeleverd. Er is een nieuwe basis waarop ik verder ben gaan bouwen. Plus wat ik te bieden heb en waar ik voor gevraagd word is nu helemaal in lijn met elkaar.

Ilva van Elk
De Ontwikkelpraktijk


“Ik twijfelde of ik mee zou doen met de jaargroep.”

Mijn bedrijf liep lekker en tegelijkertijd merkte ik dat ik toe was aan een nieuwe stap. Alleen: welke? Daar kwam ik in mijn eentje niet uit.

De jaargroep van Selma & Florien sprak me direct aan, toch had ik ook wel een beetje twijfels. Waren het gelijkgestemde ondernemers die meededen? Ik besprak het met Selma en samen onderzochten we of meedoen voor mij de goede keuze zou zijn.

We hebben zoveel plezier gehad.  

Ik ben blij dat ik heb meegedaan. Het was stimulerend om een jaar met andere ondernemers op te trekken. Ik heb veel steun van de anderen ervaren en we hebben zoveel plezier gehad.

Hilde Backus
Het Coach Bureau


“Selma weet waar ze het over heeft.”

Selma is ervaren en iemand die goed kan luisteren en snel tot de kern komt. Ze heeft ook geen doorsnee antwoorden op de vraag hoe je moet ondernemen en dat vind ik prettig.

Nanda Herrijgers
De Ruimtecoach


“Zakelijke Human Design is echt een aanvulling.”

Ik had al eens eerder een reading gevolgd, maar Florien spitst het helemaal toe op ondernemen en de marketing van je bedrijf. Voor mij was je ‘publieke rol’ een enorme eyeopener. Dat heeft me geholpen om mijn leiderschap veel meer ‘in het zicht’ te zetten.

Ingrid Kramer
Innerstrenghts


“Het Paraplu-traject was ook pittig”.

Ik volgde Selma al een tijdje omdat ik het zo verfrissend vind hoe zij naar marketing en ondernemen kijkt. Heel anders dan de meeste businesscoaches. Dus toen ik bij mezelf voelde dat ik weer een stap met mijn bedrijf wilde maken en dat op een manier wilde doen die past bij mij, nam ik contact op met Selma & Florien. 

Ik weet nu veel beter waarmee ik mensen kan helpen.

Samen met Selma heb ik een Paraplu voor mijn bedrijf gemaakt. Dat was een plezierig traject, ook al waren er voor mij soms moeilijke momenten. Ik ben een echt gevoelsmens en het traject vroeg van mij dat ik ook veel moest nadenken. En soms sloeg ik daar dan weer in door. Gelukkig voelde ik vanuit Selma ook op zulke momenten veel connectie en begrip. 

Het leuke is dat ik juist nu na het traject veel meer gevoel bij mijn bedrijf heb! Ik weet nu veel beter waarmee ik mensen kan helpen en neem zelf gemakkelijker stappen om anderen te benaderen.

Iris Berger
IrisBerger.nl


“Ik heb nu een andere kijk op marketing.”

Na de sparringsessie met Selma ging ik naar huis met concrete ideeën voor onderwerpen en de opbouw van blogs. Het geeft mij veel rust dat ik niet meer hoef te ‘verkopen’ en weet wat ik in plaats daarvan kan doen.

Thea van Bodegraven
Sterk in eigen kracht


“Zo wordt marketing wél leuk.”

Om me heen zie ik veel marketing die me niet aanspreekt. Te schreeuwerig, te hoog van de toren en/of met gevoelsmatige ‘addertjes onder het gras’.

Dus kennismaken met de 12 ondernemersprofielen was mij een verademing: ik mag (of zelfs: moet!) vanaf nu alleen nog maar dingen doen waar ik volledig achter sta. Ik heb nu veel helderheid, vertrouwen én zin gekregen in marketing.

Marike van Gemert
Academie Praten met Kinderen


“Ik kan gewoon mezelf zijn.”

Ik ben niet iemand die dé oplossing verkoopt. Zo werk ik niet met mijn klanten. Ik nodig mijn klanten juist uit om zichzelf als beginpunt te nemen. Ik geloof namelijk dat mensen in staat zijn vanuit hun eigen kracht verantwoordelijkheid te nemen.

Gelijkwaardigheid in de relatie tussen mij en mijn klanten vind ik daarom essentieel. Niet alleen als ik met hen werk, maar ook in mijn marketing. Ik wil graag eerlijk zijn en dus ook eerlijke marketing doen.

Intrinsiek marketing past helemaal bij wie ik ben.

Een ontmoeting van mens tot mens, ook in mijn markting. En dat is precies wat mij zo aanspreekt aan de door Selma ontwikkelde marketing: Intrinsiek Marketing.

Jet Teerink
JetTeerink.nl  


‘Mijn aanbod sluit nu veel beter aan bij de behoefte van mijn klanten”

Zelf hield ik nooit zo van marketing. Maar dankzij Selma heb ik geleerd dat marketing niet gaat om het promoten van jezelf of om ‘ijs verkopen aan Eskimo’s’.

Doordat ik me nu ook in mijn marketing volledig focus op wat mijn opdrachtgevers verder helpt, sluit mijn aanbod veel beter aan bij hun behoefte en daardoor vind ik mijn werk eigenlijk ook nog leuker geworden.

Tom Compaijen
Compaijen C&C


“De jaargroep is zoveel meer dan alleen marketing.”

Het een jaar lang optrekken met gelijkgestemde ondernemers is verhalen en kennis delen, elkaar steunen en elkaar inspireren. De jaargroep heeft mij geholpen om te groeien als ondernemer en stappen te zetten die ik anders niet had aangedurfd.

Judith van Barlingen
Waarde(n)vol ondernemen


“Klanten kiezen nu echt voor mij en wat ik te bieden heb.”

Als coach voor hoogsensitieve volwassenen word je vaak niet serieus genomen, alleen al vanwege de term hoogsensitiviteit. Bovendien is er veel zweverigs op de markt dat het plaatje geen goed doet. 

Omdat ik me graag wilde onderscheiden tussen alle collega's die zich met hoogsensitiviteit bezighouden en wilde laten zien dat ik praktisch en niet zweverig ben, besloot ik samen met Selma een Paraplu te maken.

Klanten kiezen nu echt voor mij en wat ik te bieden heb.  

Selma snapte meteen waar mijn vragen lagen en ze was ook werkelijk nieuwsgierig naar wat ik doe. Het werken met haar was heerlijk. Het snelle denken en schakelen, het in je eigen tempo werken en het niet hoeven aanpassen was een verademing.

Ik merk ook dat er nu klanten bij me komen die echt bij me passen. Omdat ze direct snappen wat ik hun te bieden heb. Klanten die echt kiezen voor mij. 

Marian de Rijk
Kansrijk Coaching


“Als Florien iets deelt, weet je: dit is waardevol.”

Bij Florien voel je je snel op je gemak. Haar aanwezigheid in de jaargroep was prettig. Ze is rustig en bescheiden, maar als ze iets deelt of zegt is het raak. Ook Human Design is een mooie aanvulling. Hierdoor kreeg ik nog meer inzicht in dat wat eigen is aan mij. 

Ann Van Riet
Althea Coaching


“Onze leden vonden Selma een hele fijne trainer.”

Voor de jaarlijkse ledendag van onze Beroepsorganisatie voor Vitaliteitsprofessionals zochten we naar een integere trainer die past bij de oprecht kritische en no-nonsense mentaliteit van onze leden.

Een trainer die hen zou kunnen helpen bij de worsteling om een nieuw vak in de markt te zetten én daarbij ook nog eens onderscheidend zichzelf te kunnen zijn. Wij vonden deze trainer in Selma.

Selma is lekker praktisch en staat vol enthousiasme voor de groep.

Zelden waren onze leden zo enthousiast over een trainer. Met haar praktische en concrete aanpak en haar rake vragen en voorbeelden heeft ze de aanwezigen goed en gericht aan het werk gezet.

Carin Hobbelman
Algemeen bestuurslid BOvV


“Selma en Florien zijn authentiek (en leuk).”

Neem je je vak serieus en vind je het belangrijk om een goede match met je opdrachtgevers / klanten te zijn en ga je daarom voor de juiste samenwerking in plaats van voor verkopen en ‘aansmeren’, dan moet je bij Selma en Florien zijn.

Selma & Florien leren je hoe je jezelf kunt zijn, ook in je marketing.

Zij doen het anders en leren je hoe je marketing kunt doen die bij je past. Dus geen Amerikaanse trucs, maar hoe je echt en professioneel in je marketing kunt zijn.

Ze zijn een verademing in een wereld waarin het alleen maar lijkt te gaan om zo makkelijk mogelijk zoveel mogelijk geld aan je klanten te verdienen.

Noël de Rooij
Noël Coacht


“Ik heb nu een bedrijf dat bij mij past.”

Door de diversiteit in mijn diensten zag ik zelf niet wat de rode draad was. Hierdoor kon ik mijn verhaal niet helder vertellen en kon ik dus ook niet aan marketing doen. Sinds ik een Paraplu heb, is dat geen enkel probleem meer.

Samenwerken met Selma betekent dat er echt gekeken wordt hoe ‘jij’ in elkaar steekt als ondernemer. Ze kijkt kritisch of iets bij je past, want alleen dan breng je het ook echt over.

Onze samenwerking heeft mij helderheid, rust, stevigheid en een flinke groei in mijn onderneming opgeleverd.

Sonja Morbé
Wijssein


“Wat een geweldige sparsessie!”

Ik heb in een dagdeel sparren met Selma enorm veel concrete ideeën opgedaan over wat ik zelf kan aanpakken om naar dat volgende niveau te gaan.

De kracht van Selma is dat ze niet stopt bij het uitleggen van principes en strategieën maar heel goed kijkt naar wat bij jou past. Ze had zich van tevoren echt verdiept in mijn website en social media waardoor ze heel gerichte adviezen kon geven.

Ik kon direct zelf aan de slag en ging met een bak energie naar huis.

Karen Visser
New Broom