Waarom marketing als ‘op de borst kloppen’ voelt

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Google+ Pinterest

Waarom marketing voelt als op de borst kloppen

Voelt marketing voor jou als jezelf ‘op de borst kloppen’? Dan is de kans groot dat dit met je vak (trainer en/of coach) te maken heeft.

Als trainer en/of coach draait je werk namelijk volledig om je deelnemers en/of coachees: je leert ze nieuwe vaardigheden, je laat ze groeien en stappen zetten en geeft ze nieuwe inzichten. In je werk draait het dus niet om jou, maar ligt je focus altijd volledig bij je deelnemers en/of coachees.

Bij marketing is dit echter anders. Dan gaat het ineens om jou. Want je hebt het idee dat marketing betekent dat je moet laten zien hoe goed je bent. Tenminste, dat is hoe je veel andere ondernemers aan marketing ziet doen.

Jezelf op die manier laten zien, is alleen iets wat van nature niet bij je past. Je hebt niet voor niets voor het vak van trainer en/of coach gekozen! Vandaar dat het voor jou ook niet goed voelt om op die manier aan marketing te doen.

Betekent dit dan dat je je moet aanpassen? Omdat je je in je marketing nou eenmaal anders moet voordoen dan je bent? Ik denk van niet.

De ondernemers die er geen enkele moeite mee lijken te hebben om te laten zien hoe goed en succesvol ze zijn, zijn anders dan jij. Zij hebben dus ook een ander ondernemersprofiel.

Dat betekent dus dat jij op een andere manier aan marketing kunt doen. Een manier die wél goed voor je voelt en die bij jou en je ondernemersprofiel past. Een manier waarbij ook in je marketing de deelnemers en/of coachees centraal staan.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 
 
PS Ben je benieuwd wat jouw ondernemersprofiel is en wat dit voor jou, je marketing en je bedrijf betekent? Je bent uiteraard van harte welkom in de workshop die ik daarover geef.

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
Foto: met dank aan Unsplash

 

Plaats een reactie