Ben jij net als Wim Hof?

Deel dit artikel met anderen

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest

Je hebt vast wel eens van Wim Hof gehoord. De man die ook wel ‘The Iceman’ wordt genoemd. Dankzij hem is het nemen van een ijsbad nu zo populair.

Misschien doe je het zelf ook. Dagelijks koud afdouchen, regelmatig een ijsbad nemen of zwemmen in open water (zelfs in de winter).

Zo niet, dan ken je vast wel mensen die dat doen. Op social media komen namelijk regelmatig foto’s langs van mensen in een ijsbad. Of mensen delen video’s waarin ze een duik nemen in open water.

Het is dus helemaal niet gek als je dat doet. Niet meer. Want dat is het wel lang geweest. Want ook al roept Wim Hof al jaren hoe gezond het voor ons is, mensen verklaarden hem lange tijd voor gek.

Toch hield hij vol. Hij geloofde erin. En bleef zijn boodschap verkondigen.

Ik zie dit ook bij veel van mijn klanten. Dat ze geloven dat er iets anders nodig is. En daardoor iets verkopen wat in de ogen van veel anderen niet ‘gangbaar’ is.

Ze verkopen bijvoorbeeld bedrijfsopstellingen. Omdat er in organisaties vaak iets speelt in de onderstroom. Voor jou is dit misschien helemaal niet zo gek, maar veel bedrijven vinden dit vaag. Of zelfs zweverig.

Of ze verkopen een andere manier van leidinggeven. Of bijvoorbeeld een andere manier van lesgeven. Omdat ze geloven dat je anders zou moeten omgaan met medewerkers. Of met leerlingen en studenten.

Wat ze ook verkopen, ze geloven dat het tijd is voor een verandering. Wat er volgens hen anders moet en welke woorden ze hier aan geven, is afhankelijk van wat ze precies doen met hun bedrijf.

Sommigen geven aan dat er behoefte is aan authenticiteit en verbinding. Anderen hebben het over een mensgerichte, liefdevolle of holistische aanpak. Of dat kwaliteiten centraal zouden moeten staan.

Andere klanten geven aan dat er behoefte is aan bezieling. Het mag volgens hen meer vanuit het hart. Niet meer vanuit angst en controle, maar vanuit gelijkwaardigheid met ruimte voor autonomie.

Hoe mijn klanten de verandering ook noemen en wat ze met hun bedrijf ook precies doen, zij willen met hun bedrijf een bijdrage leveren aan deze verandering. Hoe groot of klein die bijdrage ook is.

Misschien dat jij jezelf hier ook in herkent. Dan heb je ongetwijfeld gemerkt dat het soms lastig is om je diensten verkocht te krijgen. Omdat dat wat jij ziet dat er nodig is (nog) niet gangbaar is.

In dat geval is het belangrijk dat je in je marketing helderheid geeft. Dat je uitlegt waarom de nu gebruikelijke oplossingen niet (meer) werken. In mijn blogartikel ‘Als je ziet wat niemand ziet‘ lees je hoe je dat doet.

Het vraagt ook van je dat je volhoudt. Dat je je boodschap blijft uitdragen. Je ziet aan Wim Hof wat er kan gebeuren als je dat doet.

Toch kan het soms lastig zijn om dat in je eentje te doen. Het voelt soms eenzaam als je ziet dat het anders moet.

Daarom heb ik besloten om een jaargroep te starten. Waarin je leert hoe je jouw boodschap verwoordt, hoe je mensen meekrijgt en hoe je meer mensen bereikt.

Dat doen we in een groep met gelijkgestemde ondernemers. Zodat je je niet alleen gesteund voelt, maar we ook samen de wereld een stukje mooier maken.

De eerste tweedaagse van dit programma is op 8 en 9 april. Ben je nieuwsgierig naar dit programma of ben je benieuwd of het iets voor jou is, kijk dan op: jaargroep onderscheidend ondernemen.

Handtekening van marketingadviseur Selma Foeken
 
 
 
 

Meer lezen?

Wil je meer van dit soort artikelen lezen? Op mijn blog vind je alle artikelen die ik geschreven heb.

Of abonneer je op mijn nieuwsbrief. Dan stuur ik je zo eens in de 2-4 weken een update met daarin mijn nieuwste blogartikelen en mijn actuele agenda.

Goed om te weten: ik houd ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.


 
 
 
 
 
 
 
 
Foto: met dank aan Sawan Juggessurvia Pixabay

 

Plaats een reactie