Vraag het aan een kunstwerk
Soms sta je als ondernemer voor een keuze en kom je er niet uit. Of je voelt dat het anders moet in je bedrijf, maar weet niet precies wat er dan veranderen moet. Volgens Cynthia Stijger vind je het antwoord in kunst.
Ontspannen ondernemen. Dat doe je met leuke klanten
Wil jij vaker ‘nee’ zeggen tegen opdrachten die die je niet leuk (meer) vindt of klanten met wie je liever niet (meer) werkt? Lees dan dit artikel. Hierin komt Mira Saia aan het woord. Een ondernemer die inmiddels alleen nog maar werkt met klanten die zij leuk vindt.
Word een gevaarlijke vrouw
Zichtbaar zijn als ondernemer. Veel ondernemers willen het wel, maar vinden het spannend. In dit artikel vertelt Saakje Bakker niet alleen hoe het komt dat het zo spannend is om zichtbaar te zijn, maar ook wat er nodig is om jezelf toch te laten zien.
Waarom veel oudste dochters ondernemer zijn
Veel ondernemers zijn oudste dochter. In dit artikel lees je hoe het komt dat veel oudste dochters kiezen voor het ondernemerschap en wat hun kwaliteiten en valkuilen als ondernemer zijn.
Het beste publiek ooit
Als ondernemer wil je graag unieke diensten aanbieden. Diensten die anders en onderscheidend zijn. Ben je benieuwd hoe je zo’n dienst verzint? Lees dan dit artikel. Hierin lees je hoe Frank Smallegange tot zijn unieke dienst ‘How to be a great audience’ kwam.
De kracht van symboliek
Als coach, trainer of adviseur kies je bewust voor je vak. Toch is het vaak lastig om te precies verwoorden wat je missie is. Soms kan een bijzonder ervaring je daarbij helpen. Dat gebeurde Janine Zoer. Zij ervaarde onder hypnose wat haar missie is.
Het plan dat in de la verdween
Veel ondernemers hebben een hekel aan het maken van een plan met daarin een omzetdoel en hoe ze dat doel gaan bereiken. Of ze maken wel een plan, maar kijken er vervolgens nooit meer naar. Volgens Judith van Barlingen, Strategisch & Financieel Sparringpartner, is dat niet zo gek.
Maak van je vonkje een vuurtje
Heb je het gevoel dat er meer in je zit dan eruit komt? Dat je de dingen in je bedrijf nog niet altijd op jouw manier doet? En dat je nog niet alles van jezelf laat zien? Dan wordt het tijd om net als Malanca Schut naar je vonkje te luisteren.
De puber is wakker
Jarenlang heb ik geworsteld met slapeloosheid en gezocht naar oplossingen, tot een onderzoek in een slaappoli aan toe. Maar zonder resultaat. Dus uiteindelijk heb ik moeten accepteren dat slapeloosheid iets is wat bij mij hoort. En daar heb ik mijn leven op aangepast.
Selma klaar? Bakken maar!
Bij mijn vrouw en businesspartner Selma gaat alles altijd groots en meeslepend, ook haar hobbies. Dus nee, getrouwd zijn (en een bedrijf hebben) met een Manifesting Generator is echt niet altijd even makkelijk ;-).
De kwaliteiten van de verbinder
Breng jij mensen graag met elkaar in contact? Vind jij het leuk om mensen op kennis te attenderen? Dan is de kans groot dat jij je herkent in het ondernemersprofiel van de Verbinder.
Honkbal en de vier types van Human Design
Heb je wel eens van Human Design gehoord, dan kan het bijna niet anders dan dat je van de vier types hebt gehoord. Een honkbalwedstrijd is een mooie metafoor voor de rol die ieder type heeft.
Heb jij ook een open hoofd?
Herken jij dit? Dat als je een social media post leest over een onderwerp dat jou aanspreekt, dat je je dan het liefst meteen verder in dat onderwerp verdiept? En dat je, als je niet uitkijkt, dat ook meteen gaat doen?
De invloed van jouw Publieke Rol op je marketing
Een onderdeel van jouw Human Design is je Publieke Rol. In dit artikel lees je wat jouw Publieke Rol is en hoe die van invloed is op de manier waarop jij het beste aan marketing kunt doen.
Het voordeel en de nadelen van vroegboekkorting
Je ziet het veel ondernemers doen: het aanbieden van vroegboekkortingen. Inmiddels zijn er zoveel dienstverleners die dit doen, dat het bijna lijkt alsof dit ook dé manier is om je diensten verkocht te krijgen. Maar is dat wel zo?
Ben jij het ‘paard van Troje’?
Als klanten van ons bij een opdrachtgever aan het werk zijn, zien ze vaak al snel dat er iets anders nodig is dan waarvoor ze in eerste instantie gevraagd zijn. Daardoor zijn veel van onze klanten ‘het Paard van Troje’.
Woensdag gehaktdag
Woensdag is mijn studiedag. Om te voorkomen dat de waan van de (werk)dag het overneemt heb ik een vaste dag in de week die ik wijd aan mijn certificering tot BG5 Business Consultant. Toch noem ik deze dag vaak ‘gehaktdag’. In dit artikel lees je waarom.
Focus, vaart en frisse energie
Veel ondernemers zijn veelzijdig, vinden veel leuk en verzinnen steeds weer nieuwe diensten die ze óók willen aanbieden. Ook Maartje Le Goff is zo’n ondernemer. Ze klopte bij ons aan omdat ze een ‘Paraplu’ wilde maken.
Kopen vanuit bewondering
Zonder dat we ons daar vaak van bewust zijn, kopen we regelmatig vanuit bewondering. Dat is ook precies waarom zoveel ondernemers (met name businesscoaches) laten zien hoe succesvol ze zijn. Omdat dat werkt. Voor hen. Maar dus niet voor iedereen.
Waarom ik jeuk kreeg van de boodschappen van veel businesscoaches
Ik heb me vaak geërgerd aan de boodschappen van veel businesscoaches. Boodschappen als: “Ontdek hoe je een klantmagneet wordt” of “In dit webinar leer ik je hoe je een omzet maakt van 100.000 euro per jaar”.