De 12 ondernemers profielen

Marketing. Ook jij kunt het.

Je kunt aan marketing doen op een manier die goed en natuurlijk voor je voelt. Zelfs als je nu denkt dat je niet commercieel genoeg bent.

Klinkt te mooi om waar te zijn? Snap ik.

Want grote kans dat:

  • Je niet goed weet hoe en waarmee te beginnen. Moet je bloggen, vloggen, podcasts maken, actief zijn op social media, een nieuwsbrief sturen of juist iets anders doen? Al die keuzes. Het verlamt je gewoon.
  • Marketing voor jou voelt als jezelf op de borst slaan of als ’trucje’. Je houdt er niet van om met jezelf te leuren of je anders voor te doen dan je bent.
  • Je een hekel hebt aan de ‘Amerikaanse’ manier waarop je veel ondernemers aan marketing ziet doen. Daar krijg je jeuk van. Het is voor jou te ‘schreeuwerig’ en het voelt onecht.

  • Jouw marketing je tot nu amper klanten oplevert. Ook al doe je wat je anderen ook ziet doen of wat je van je businesscoach hebt geleerd. Bij hen werkt het wel, maar jou levert het geen klanten op.

Logisch dus dat je denkt dat het aan jou ligt. Maar geloof me: dat is niet zo.

Iedereen doet hetzelfde

We zien (vrijwel) alle ondernemers dezelfde marketing doen. Dus denk je als ondernemer al snel: “Dat is dus hoe het moet”. Maar is dat wel zo? Ik denk van niet.

Die manier past niet bij jou

We realiseren ons vaak niet dat je op verschillende manieren aan marketing kunt doen. En welke manier bij jou past en daardoor ook goed voelt, is afhankelijk van je ondernemersprofiel.

Daarom is het als ondernemer zo fijn om je ondernemersprofiel te kennen. Want doe je marketing die aansluit op jouw profiel, dan voelt marketing niet meer als ’trucje’. Dan hoef je niet met jezelf te leuren of je anders voor te doen dan je bent.

Dan kun je op een natuurlijke manier aan klanten komen. Zelfs als je altijd hebt gedacht dat je niet commercieel genoeg bent.

Ontdek jouw ondernemersprofiel

In totaal zijn er 12 verschillende ondernemersprofielen. En hoe je aan marketing doet, is voor ieder profiel anders.

Je ondernemersprofiel sluit aan bij wie je van nature al bent. Dat betekent dat jij je in je marketing dus niet anders hoeft voor te doen dan je bent. Je kunt gewoon jezelf zijn. Hierdoor wordt marketing niet alleen makkelijker, maar ook een stuk leuker (al snap ik dat je dat nu nog moeilijk kunt geloven).

In de workshop ontdek je wat jouw ondernemersprofiel is. En wat dit voor je bedrijf, je marketing en je businessmodel betekent.

Amber Hackmann over ondernemerscoach Selma Foeken Aanrader deze workshop! Er vielen bij mij geen kwartjes, maar hele euro’s :-). Zó fijn om eindelijk te snappen waarom ik bij sommige aangeleerde marketingtechnieken iedere keer kriebels kreeg (en het dus niet deed) en nu te weten waar ik me wel op kan richten.
Amber Hackmann
Barnsteen Teammanagement

De workshop was voor mij een ware eye-opener! Nu begrijp ik waarom sommige marketingtechnieken weerstand bij me oproepen. En ik weet nu ook wat voor mij dan wél werkt.
Boaz Lugten, Presentatiecoach
In Strength

Eric-Bogers-Close-up3Dankzij de workshop zie ik wat mijn eigen manier van marketing is. Een manier die echt bij mij past. Grappig, want terugkijkend bleken deze manieren ook altijd al het beste te werken. En nu begrijp ik precies waarom.

Eric Bogers
Bogers Beroepscoaching

De workshop

Tijdens de workshop:

  • Leer je welke 12 ondernemersprofielen er zijn en wat de cruciale verschillen zijn tussen de profielen qua businessmodel en marketing.
  • Laat ik aan de hand van concrete voorbeelden zien op welke manier iedere natuurlijke stijl het beste kan communiceren, zodat je voortaan weet hoe je potentiële klanten aanspreekt die bij jou en jouw manier van werken passen.
  • Ontdek je wat jouw primaire ondernemersprofiel is. Zodat je precies weet wat dit voor jou, je bedrijf en je marketing betekent.
  • Ontdek je daarnaast wat je secundaire profiel is (de meeste mensen herkennen zich in meerdere profielen) en hoe dit van invloed is op hoe jij onderneemt.
  • Leer je welke vormen van marketing jij het beste kunt inzetten, zodat je voortaan weet of je bijvoorbeeld moet bloggen, naar netwerkbijeenkomsten moet gaan, podcasts moet maken of beter kunt vloggen.
  • is er uiteraard ook voldoende ruimte voor het stellen van je vragen. Ik werk altijd met een kleine groep deelnemers (max 4), waardoor ik iedereen voldoende individuele aandacht kan geven en zeker weet dat iedereen na afloop van de workshop zijn of haar profiel kent.

Deze workshop is een must-do voor iedere ondernemer die vanuit zijn of haar authentieke kracht wil ondernemen.
Pauline Trum
Directeur Zonnevlecht Opleidingen

Patty Golsteijn over de 12 ondernemersprofielen van Selma Foeken Ik kwam er in de workshop achter dat ik een ‘verbinder’ ben. Daar schrok ik van, want ‘dat doet toch iedereen’? Blijkbaar niet. Ik ontdekte een talent. Een heel belangrijk talent, want het heeft me ontzettend veel businessmogelijkheden opgeleverd die ik eerder niet zag.Patty Golsteijn
pattygolsteijn.nl

Eef Huiser van der Elst over ondernemerscoach Selma Foeken De workshop was echt een eyeopener. Mooi om de kenmerken van de verschillende ondernemersprofielen te zien en eindelijk te snappen waarom de meeste programma’s van businesscoaches mij zo tegenstaan. En vervolgens te zien welke marketingactiviteiten dan wél bij mij passen.

Eef Huiser-van der Elst
Commpass Coaching

Voor wie is deze workshop geschikt?

Deze workshop is geschikt voor ondernemers die een dienst verkopen. Denk bijvoorbeeld aan trainers, coaches, VA’s, procesbegeleiders, therapeuten, adviseurs of consultants.

Het maakt ook niet uit of je een ervaren ondernemer bent of juist een starter. Sterker nog, ben je een starter of wil je voor jezelf beginnen? Dan is deze workshop een mooie start van het zelfstandig ondernemerschap.

Maximaal 4 deelnemers

Er kunnen maximaal 4 deelnemers aan de workshop meedoen. Bij 2 aanmeldingen gaat de workshop al door.

Daardoor weet je aan het eind van de workshop ook echt wat jouw ondernemersprofiel is. Veel ondernemers vinden het namelijk lastig om hun profiel vast te stellen of twijfelen tussen verschillende profielen. Dankzij de kleine groep kan ik met iedereen individueel meedenken.

Door het kleine groepje was er tijd en ruimte om je persoonlijke vragen te stellen en om verhalen te delen. Dat was echt een meerwaarde, want hierdoor weet je aan het eind van de workshop ook echt zeker wat je ondernemersprofiel is.
Else van Beek
De Ruimtespeler

Nu ik mijn ondernemersprofiel weet, wordt marketing voor mij veel leuker en effectiever. Deze workshop is echt een aanrader voor iedere zelfstandig professional!

Noël de Rooij
Noël Coacht

Praktische informatie


Alle gegevens op een rij

Start 18 januari 2023
Start ook op 30 januari 2023, 3 maart 2023
Type Workshop
Aantal 2 - 4 deelnemers
Duur 1 ochtend
Locatie Da Vincilaan 19, Ede
Prijs 275 (Exclusief BTW)

Direct aanmelden

Betaal-informatie

Via bovenstaande knop kom je in een beveiligde online betaalomgeving en kun je je direct aanmelden. Je kunt hierbij kiezen voor betalen via Ideal of overmaken.

 

Aanvullende workshop-informatie

  • De workshop vindt plaats op woensdagochtend 18 januari 2023.
  • Locatie: Da Vincilaan 19, Ede.
  • De workshop gaat al door bij 2 deelnemers.
  • Inloop vanaf 9.00 uur.
  • We werken van 9.30 tot 12.30 uur.
  • Natuurlijk zorg ik voor koffie en thee.

Jouw ondernemersprofiel

Ken je je ondernemersprofiel, dan:

  • Begrijp je waar jouw weerstand voor bepaalde marketing vandaan komt. En dat die niks te maken heeft met je mindset of met het feit dat je misschien niet commercieel genoeg bent. Het past gewoon niet bij wie je bent (en dus niet bij jouw profiel);

  • Weet je eindelijk waar jij het beste voor kunt kiezen. Voor een nieuwsbrief, Facebook, bloggen, video, webinars of bijvoorbeeld podcasts (om maar een paar voorbeelden te noemen). En misschien nog wel fijner: je weet ook wat je niet (meer) hoeft te doen.
  • Snap je hoe het komt dat sommige marketing-acties je geen klanten hebben opgeleverd. Die acties passen gewoon niet bij jouw profiel (en waarschijnlijk wel bij het profiel van de businesscoach van wie je ze geleerd hebt).

  • Weet je welk type klant bij je past. Ieder ondernemersprofiel heeft namelijk een ander type klant waar hij graag mee werkt. Ook weet je wat je moet doen om dit type klant in je marketing aan te spreken.
  • Snap je waarom je de focus van je bedrijf maar niet scherp krijgt. Want ben je iemand die niet kan kiezen en snel iets saai vindt, dan hangt dit waarschijnlijk samen met jouw profiel.
  • Weet je welke type diensten bij jou passen. Want je ondernemersprofiel sluit ook aan bij jouw favoriete manier van werken. Dus heb je de focus van je bedrijf nog niet helder, dan is het kennen van je ondernemersprofiel een mooie eerste stap.

De workshop wordt gegeven door Selma Foeken

Toptrainer Selma Foeken“Ik geef deze workshop al sinds 2014 en nog steeds ben ik er super enthousiast over.

Het is iedere keer weer zo gaaf om de opluchting bij de deelnemers te zien als ze hun ondernemersprofiel ontdekken en zich realiseren dat het beeld dat zij van marketing hadden niet klopt. En dat ze gaan geloven dat ze op hun eigen manier aan marketing kunnen doen, een manier die wél goed voelt.

Ik zou willen dat iedere ondernemer die een dienst verkoopt zijn of haar ondernemersprofiel kent. Omdat het je zoveel houvast geeft bij het doen van marketing op jouw manier”.

Selma begeleidt helder en praktisch deze workshop. We kregen ieder de tijd om alle vragen te stellen die we hadden.

Clarisse Mirandolle
Chiara Sofia

Jenny Lenting over de 12 ondernemersprofielen van Selma Foeken Hoe leuk kan het zijn om in een ‘hokje’ te worden geplaatst. Dat was wat ik dacht na afloop van de workshop De 12 ondernemersprofielen. Door de heldere uitleg en rake vragen van Selma kom je snel tot een beeld dat bij je past.
Jenny Lenting
Sterker Online

Renske Holwerda over Selma Foeken De workshop de 12 Ondernemersprofielen was – in 1 woord – geweldig. Selma luistert goed, stelt rake vragen en is ook nog eens een tof mens.
Renske Holwerda
renskeholwerda.nl

Op je event of voor je intervisie-groep

Organiseer je een event, nascholings- of inspiratiedag voor ondernemers die een dienst verkopen? Ik kom deze workshop graag geven. Dat kan ik doen voor kleine tot hele grote groepen (4 – 150 deelnemers). Of zit je in een intervisie- of mastermindgroep? Ook dan kom ik graag naar jullie toe.

Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken. Dat kan door te mailen naar info@selmafoeken.nl of nog sneller: door te bellen of appen naar 06 – 1111 7019.

Neem ook contact op als je deze workshop samen met een collega-ondernemer wilt volgen, maar er geen data zijn waarop jullie beide kunnen. De workshop gaat namelijk al door bij 2 deelnemers. Dus zijn jullie (minimaal) met z’n tweetjes, dan prikken we gewoon samen een datum.

Heb je een vraag?

Heb je vragen of wil je overleggen of deze workshop geschikt voor je is? Neem dan gewoon contact op. Stuur een e-mail naar info@selmafoeken.nl of bel/app naar 06 1111 7019.

(Nu) nog niet aanmelden?

Kun je niet op de data waarop de workshop gegeven wordt en wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Of is het voor jou (nu) nog te vroeg om je aan te melden omdat je mij eerst beter wilt leren kennen?

Abonneer je dan op mijn updates. Die stuur ik zo eens in de 2-4 weken. In deze updates vind je mijn nieuwste blogartikelen en de agenda.

Goed om te weten: ik hou ook niet van reclame e-mails (dus die stuur ik je niet). Voel je vrij om mijn updates eens uit te proberen (je hebt je namelijk zo weer afgemeld).

dit veld niet invullen s.v.p.